Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć z języka angielskiego w klasie III
Temat: „Jak spędzamy wolny czas?”- wyrażanie czynności dziejących się w momencie mówienia, czytanie i słuchanie historyjki.
Cele ogólne:
• utrwalenie nazw poznanych czynności dziejących się w chwili mówienia
• rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i kształtowanie postawy przestrzegania ustalonej kolejności w grze/zabawie
• kształtowanie postawy dzieci do aktywnego spędzania wolnego czasu
Cele operacyjne:
Uczeń:
• wyrecytuje wierszyk o czynnościach
• rozpozna daną czynność i nazwie ją
• zagra w „Głuchy telefon” powtarzając zdanie
• wysłucha , przeczyta i powtórzy dialogi z historyjki obrazkowej
• podpisze nazwy czynności na ilustracji
• ułoży wyrazy w prawidłowej kolejności, aby utworzyć zdanie
Metody (za F. Szloskiem):
- podające: objaśnienie, pogadanka
- problemowe – aktywizujące: gra dydaktyczna – drużynowa , zabawa ruchowa,
elementy dramy
- praktyczne: pokaz – prezentacja słownictwa z użyciem kart obrazkowych
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, praca w grupach
Środki dydaktyczne: tablica, podręcznik („New Sparks 3” Wyd. OXFORD s.32 i 33), komputer i płyta interaktywna dvd (j.w), karty obrazkowe z czynnościami (j.w), karty z fragmentami zdań do ułożenia.
Przebieg lekcji:
1. Powitanie i pogadanka nt. aktywnych form spędzania wolnego czasu.
2. Rozgrzewka językowa
• dzieci recytują wierszyk z poprzednich zajęć, rozpoznawanie czynności z karty obrazkowej oraz wykonywanych przez wybranych uczniów.
3. Utrwalenie poznanych nazw czynności – zabawa w rzędach z udziałem całej klasy - powtarzanie zdań ("Głuchy telefon")
• uczniowie grają w grę zespołową powtarzając kolejno podane przez nauczyciela zdanie nazywające daną czynność.
4. Historyjka - słuchanie i śledzenie historyjki w podręcznikach s.32 oraz na tablicy interaktywnej
• uczniowie wysłuchują i czytają historyjkę obrazkową, następnie powtarzają i czytają dialogi z podziałem na role.
5. Czytanie i pisanie - opisywanie czynności dziejących się w momencie mówienia
• dzieci nazywają i podpisują całym zdaniem czynność z ilustracji.
6. Mówienie i czytanie - układanie zdań z rozsypanki wyrazowej
• nauczyciel prosi kolejno na środek klasy po troje uczniów, każdy z nich otrzymuje kawałek papieru z fragmentem zdania po czym dzieci muszą ustawić się tak, aby wyrazy utworzyły zdanie.
7. Zabawa ruchowa (jeśli pozwoli czas)
• nauczyciel podaje nazwy czynności, uczniowie wykonują je tylko wtedy, gdy usłyszą zwrot „Zabadoo says”.
8. Zadanie pracy domowej i pożeganie.
……………………………………….
Nauczyciel prowadzący