Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM WYCHOWANIA FIZYCZNE DLA
II ETAPU KSZTAŁCENIA (KLASY IV-VI)
I WSTĘP
Program przeznaczony jest dla II etapu edukacyjnego klas IV-VI. Napisany jest w oparciu o nową podstawę programową i w pełni ją realizuje.
Nasza szkoła to szkoła specjalna (Zespół Szkół Specjalnych), do której uczęszczają w większości uczniowie dowożeni z odległych miejscowości, co stawia przed nami trudności z realizacją zajęć fakultatywnych. Mogą być one realizowane jedynie w ramach zajęć szkolnych. Inne formy byłyby zbyt dużym obciążeniem finansowym dla szkoły i rodziców. Dlatego też proponowany przeze mnie program w odniesieniu do nowej podstawy programowej realizowany będzie w systemie klasowo-lekcyjnym.
Baza sportowa szkoły.
Nasza szkoła posiada
Sala sportowa o wymiarach : 18 m x 14m. Zaplecze to 2 szatnie z natryskami.
W obiekcie jest bardzo dobrze wyposażona salka do gimnastyki korekcyjnej i rehabilitacji.
Boiska trawiaste (osiedlowe) – o wymiarach 40 x 20m.
Stadion sportowy – w odległości 1500m od naszej szkoły.
Kadra nauczycieli wychowania fizycznego: w szkole pracuje 5 nauczycieli wychowania fizycznego.
II CELE EDUKACYJNE
CEL GŁÓWNY PROGRAMU:
rozwijanie kultury i osobowości poprzez intensyfikowanie wpływów wychowawczych;
zapobieganie stresom, napięciom psychicznym, obawom związanym z własnym niedowartościowaniem;
wykonywanie zadań ruchowych świadomie poznając ich celowość w rozwoju swojej sprawności i umiejętności oraz korzyści z tego wypływające;
aktywne uczestnictwo w dowolnych formach KF i rozwijaniem umiejętności tzw. sportach na całe życie;
pogłębianie motywacji u ucznia do kierowania procesem samozachowania;
higienizacja codziennych czynności oraz dbanie o prawidłową postawę.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
wszechstronny rozwój organizmu przez poznanie swoich psychomotorycznych i fizycznych cech,
nabycie umiejętności dostrzegania odchyleń od prawidłowej postawy,
nabycie umiejętności ruchowych umożliwiających uczestnictwo w różnorodnych formach kultury fizycznej,
wzmocnienie wiary we własne siły i zdolności osiągania trudnych celów,
odkrywanie przez ucznia swoich uzdolnień i zainteresowań,
kształcenie głębokiego poczucia odpowiedzialności, sprawiedliwości wynikających z pełnionych ról i funkcji podczas zajęć wychowania fizycznego.
III ZADANIA SZKOŁY:
Szkoła zapewnia warunki realizacji określonych w podstawie programowej wymagań szczegółowych, które należy traktować jako wskaźniki rozwoju dyspozycji osobowych niezbędnych do:
Uczestniczenia w kulturze fizycznej w okresie nauki szkolnej, a także po jej zakończeniu;
Inicjowania i współorganizowania aktywności fizycznej;
Dokonywania wyboru całożyciowych form aktywności fizycznej;
Kształtowania prozdrowotnego stylu życia oraz dbałości o zdrowie.
Zapewnić sprzęt i warunki do realizacji zajęć sportowych.
Wspierać rozwój nauczycieli i umożliwić im podnoszenie kwalifikacji zawodowych
IV TREŚCI KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA
STANDARDY WYMAGAŃ IV– VI
Lekkoatletyka
Start wysoki i bieg na 600 m.
Przyjmowanie pozycji startowej niskiej na określone komendy.
Start niski i bieg na 60 m.
Przekazywanie pałeczki sztafetowej w strefie zmian.
Odbicie jednonóż do ...