Dodaj publikację
Autor
magdalena chudy
Data publikacji
2013-01-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
191

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji z przedmiotu Obsługa konsumenta do tematu lekcji: Struktura i informacje zawarte w restauracyjnej karcie menu.
 Pobierz (doc, 136,0 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ LEKCJI

Nauczyciel: Magdalena Chudy
Przedmiot: Obsługa konsumenta
Klasa: II Technikum Hotelarskie
Jednostka lekcyjna: 2 x 45 minut (90 minut)
Temat: Struktura i informacje zawarte w restauracyjnej
karcie menu

CELE LEKCJI

Po zajęciach uczeń powinien;

|WIEDZIEĆ |UMIEĆ |
|ZAPAMIĘTAĆ |ROZUMIEĆ |Sporządzić kartę menu - restauracyjną |
|Układ karty menu - restauracyjnej |Cel wykonywania czynności wstępnych |Wykorzystać dostępną literaturę do |
|Informacje zawarte w karcie menu |związanych z planowaniem karty menu |opracowania karty menu - restauracyjnej |
| |. | |

KRYTERIA OCENIANIA (WYMAGANIA)

|PODSTAWOWE |WYŻSZE |
|Przestrzega przepisów BHP obowiązujących w pracowni obsługi |Charakteryzuje ofertę, którą powinna posiadać restauracja |
|konsumenta |Wykorzystuje w praktyce informacje i strukturę karty menu – |
|Wyjaśnia w jakim celu przeprowadza się czynności wstępne związane z |restauracyjnej (sporządza kartę menu) |
|planowaniem karty menu | |
|Wymienia kolejność grup potraw zawartych w karcie menu wg ogólnie | |
|przyjętych zasad | |

PLAN ZAJĘĆ

|ETAP |PLANOWANIE AKTYWNOŚCI |UWAGI METODYCZNE(forma, metoda, materiał, |PLANOWANY CZAS |
| | |pomoc) | |
| |NAUCZYCIEL |UCZEŃ | | |
|Część organizacyjna |Powitanie uczniów. | | |5 minut |
| |Sprawdzenie obecności. | | | |
| |3. sprawdzenie przygotowania do | | | |
| |lekcji (ubiór) | | | |
|Nawiązanie do tematu poprzedniej|Zadaje pytania dotyczące poprzedniej lekcji: |Odpowiadają na pytania postawione przez |* udział całej grupy uczniów |10 minut |
|lekcji – powtórzenie wiadomości |Jaki jest podział kart menu? |nauczyciela |w powtórzeniu materiału | |
| |Jak prawidłowo powinna wyglądać szata graficzna karty menu? | |* odpowiedzi udzielają uczniowie | |
| |Jakie informacje są zawarte w karcie menu? | |wyznaczeni oraz ochotnicy | |
| |Jakie informacje zawiera tzw „jadłospis roboczy?., i w jakim celu | | | |
| |się go sporządza? | | | |
|III. |Przedstawia temat bieżącej lekcji. |Słuchają wypowiedzi nauczyciela. | |5 minut |
|Podanie i | |Zapisują temat w zeszycie. |* skupienie uwagi wokół nowego tematu | |
|wyjaśnie- |„Struktura i informacje zawarte w karcie menu - restauracyjnej” | | | |
|nie | | | | |
|tematu | | | | |
|lekcji nowej | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|IV. |Zapoznaje z metodą prowadzenia zajęć oraz ich przebiegiem. |Słuchają wypowiedzi nauczyciela. |* pogadanka |55 minut |
|Lekcja nowa |Przedstawia zagadnienia i je omawia na podstawie foliogramów |Zapisują zagadnienia do zeszytu - robią | | |
| |Czynności związane z planowaniem karty menu |notatki |* foliogramy ( w załączeniu) | |
| |Układ restauracyjnej karty menu (chronologia) | |Czynności wstępne związane z planowaniem karty| |
| |c) Informacje zawarte w karcie menu | |menu | |
| |Ćwiczenia: | |Układ potraw i napojów w karcie menu dla | |
| |1. Przegląd kart menu dostępnych na wyposażeniu pracowni | |restauracji odpowiadający ogólnie przyjętym | |
| |2. Zaplanowanie potraw dla restauracji na podstawie literatury , | |zasadom | |
| |tak żeby w każdej grupie asortymentowej było 5 potraw do wyboru | |Informacje dla | |
| | |3. Zapisują w zeszycie: ćwiczenia, |konsumenta za- | |
| |3. Nadzoruje pracę uczniów | |warte w karcie menu | |
| | | | | |
| | | |* karty menu | |
| | | |* albumy z potrawami | |
| | |4. wykonują ćwiczenia w grupach 2-3 |Szymanderska H. Encyklopedia polskiej sztuki | |
| |4. Słucha i ew. koryguje wykonaną pracę uczniów |osobowych posługując się literaturą|kulinarnej,rea ...