Dodaj publikację
Autor
Paweł Chmielewski
Data publikacji
2013-01-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam konspekt zajęć gimnastyki podstawowej z elementami gimnastyki korekcyjnej. Niniejsza publikacja na portalu "45 minut" jest częścią realizacji planu rozwoju zawodowego.
 Pobierz (doc, 50,5 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYKI

Prowadzący: Paweł Chmielewski
Miejsce: sala gimnastyczna SP48
Klasa : V klasa SP (chłopcy)
Ilość uczniów :16
Czas :45 min.
Blok tematyczny: gimnastyka podstawowa z elementami gimnastyki korekcyjnej

Temat : Skok rozkroczny przez kozła
Zadania szczegółowe:
-Sprawność  motoryczna 
uczeń - poprawia własne cechy motoryczne
-poprawi  skoczność
 
-Umiejętności 
uczeń -potrafi  prawidłowo  wykonać  naskok  na  odskocznie gimnastyczną
-potrafi  wykonać  skok  rozkroczny  przez  kozła
-umie wzmocnić mięśnie posturalne i wysklepiające stopy
-doskonali równowagę
-Wiadomości 
uczeń -zna  technikę  skoku rozkrocznego przez kozła
-zna zasób ćwiczeń kształtujących mięśnie poszczególnych partii ciała
-zna  terminologię  ćwiczeń  gimnastycznych
-zna  zasady  bezpiecznego  wykonywania  ćwiczeń
-Usamodzielnienia 
uczeń -dba  o  bezpieczeństwo  własne  i  współćwiczących
-przygotuje  bezpieczne  miejsce  ćwiczeń
-przestrzega  zasad  bezpieczeństwa  podczas  wykonywania  ćwiczeń

Scieżki edukacyjne:
- edukacja  prozdrowotna- prawidłowa postawa ciała 

Metody:  pogadanka, zadaniowo-ścisła, naśladowczo-ścisła
 
Przybory i przyrządy : 12 tyczek ,12 woreczków, 3 pachołki, 1 poduszka korekcyjna, „kamienie” (wyprofilowane podkładki), 2 karimaty, 1 piłka do siatkówki, 1 ławeczka , 1 hula-hop, 1 piłeczka ping-pongowa, kozioł, odskocznia,
1 materac

|CZĘŚĆ LEKCJI|CZYNNOŚCI UCZNIA |CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |FORMY ORGANIZACJI |
| |DOCELOWE |ZADANIA | | |
|Część |Czynności organizacyjno – |- aktywnie  słucha  informacji  |- sprawdza gotowość ucznia |xxxxxxxx |
|wstępna |porządkowe |nauczyciela  na  zbiórce |- podaje zadania lekcji |xxxxxxxx |
| | |- zapoznaje  się  z  zadaniami  lekcji | |N |
| | | | | |
| | |- bierze udział w zabawie „Berek z | | |
| | |woreczkiem” |-wyjaśnia zasady zabawy „Berek z |x x x x |
| |Uczeń  przygotuje  | |woreczkiem” |x x x x |
| |organizm  do  wysiłku  | |-wyjaśnia  wpływ  przygotowania  |x x x x|
| |fizycznego | |organizmu  na  efektywność  ćwiczeń |x x x x |
| | | | |N |
|Część główna|Pobudzi i przygotuje |-wykona ćwiczenia kształtujące z |-rozda uczniom tyczki | |
|A |organizm do wysiłku |wykorzystaniem tyczek |-proponuje  zaplanowane  przez  |x x x x |
| | |-wykona ćwiczenia przygotowujące do skoku |siebie  ćwiczenia |x x x x |
| | |kucznego |-czuwa  nad  zachowaniem  |x x x x |
| |Rozwijanie zwinności | |bezpieczeństwa |x x x x |
| | | |-czuwa  nad  odpowiednim  tempem  i  |N |
| | | |dokładnością  wykonywanych  ćwiczeń | |
| | | |-zwraca  uwagę  na  nazewnictwo  | |
| | | | | |
| | | |-poleca się ustawić wszystkim | |
| | |-słucha i obserwuje nauczyciela |jednocześnie przy uprzednio | |
| | | |ustawionym kozłem | |
| | | |-omawia technikę wykonania skoku | |
| | | |rozkocznego, omawia poszczególne fazy| |
| | | |skoku i wykonuje prawidłowy pokaz | |
| | | | |xxxxxxxxxxxxxxxx |
| | | | | |
| | | | |N II |
|Część główna|I- Zadanie główne- skok |- uczeń organizuje pracę w swojej pierwszej|- poleca i wykonuje podział grupy | |
|B |rozkroczny przez kozła |grupie ćwiczebnej, zachowując swoje i cudze|- poleca ustawienie przyrządów i | |
| |-rytmiczne odbicia od |bezpieczeństwo |przyborów | |
| |odskoczni z wysokim | |- przypomina, że kolejna osoba | |
| |unoszeniem bioder i | |ćwiczy, gdy uprzednia zakończy | |
| |rozkrokiem | |- pokazuje wszystkie ćwiczenia w | |
| |- wskoki do siadu | |grupach ćwiczebnych | |
| |okrocznego na kozła | |- asekuruje przy skoku | |
| |- skok rozkroczny z miejsca| | | |
| |- skok rozkroczny przez | | | |
| |kozła ...