Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYKI
Prowadzący: Paweł Chmielewski
Miejsce: sala gimnastyczna SP48
Klasa : V klasa SP (chłopcy)
Ilość uczniów :16
Czas :45 min.
Blok tematyczny: gimnastyka podstawowa z elementami gimnastyki korekcyjnej
Temat : Skok rozkroczny przez kozła
Zadania szczegółowe:
-Sprawność motoryczna
uczeń - poprawia własne cechy motoryczne
-poprawi skoczność
-Umiejętności
uczeń -potrafi prawidłowo wykonać naskok na odskocznie gimnastyczną
-potrafi wykonać skok rozkroczny przez kozła
-umie wzmocnić mięśnie posturalne i wysklepiające stopy
-doskonali równowagę
-Wiadomości
uczeń -zna technikę skoku rozkrocznego przez kozła
-zna zasób ćwiczeń kształtujących mięśnie poszczególnych partii ciała
-zna terminologię ćwiczeń gimnastycznych
-zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń
-Usamodzielnienia
uczeń -dba o bezpieczeństwo własne i współćwiczących
-przygotuje bezpieczne miejsce ćwiczeń
-przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń
Scieżki edukacyjne:
- edukacja prozdrowotna- prawidłowa postawa ciała
Metody: pogadanka, zadaniowo-ścisła, naśladowczo-ścisła
Przybory i przyrządy : 12 tyczek ,12 woreczków, 3 pachołki, 1 poduszka korekcyjna, „kamienie” (wyprofilowane podkładki), 2 karimaty, 1 piłka do siatkówki, 1 ławeczka , 1 hula-hop, 1 piłeczka ping-pongowa, kozioł, odskocznia,
1 materac
|CZĘŚĆ LEKCJI|CZYNNOŚCI UCZNIA |CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |FORMY ORGANIZACJI |
| |DOCELOWE |ZADANIA | | |
|Część |Czynności organizacyjno – |- aktywnie słucha informacji |- sprawdza gotowość ucznia |xxxxxxxx |
|wstępna |porządkowe |nauczyciela na zbiórce |- podaje zadania lekcji |xxxxxxxx |
| | |- zapoznaje się z zadaniami lekcji | |N |
| | | | | |
| | |- bierze udział w zabawie „Berek z | | |
| | |woreczkiem” |-wyjaśnia zasady zabawy „Berek z |x x x x |
| |Uczeń przygotuje | |woreczkiem” |x x x x |
| |organizm do wysiłku | |-wyjaśnia wpływ przygotowania |x x x x|
| |fizycznego | |organizmu na efektywność ćwiczeń |x x x x |
| | | | |N |
|Część główna|Pobudzi i przygotuje |-wykona ćwiczenia kształtujące z |-rozda uczniom tyczki | |
|A |organizm do wysiłku |wykorzystaniem tyczek |-proponuje zaplanowane przez |x x x x |
| | |-wykona ćwiczenia przygotowujące do skoku |siebie ćwiczenia |x x x x |
| | |kucznego |-czuwa nad zachowaniem |x x x x |
| |Rozwijanie zwinności | |bezpieczeństwa |x x x x |
| | | |-czuwa nad odpowiednim tempem i |N |
| | | |dokładnością wykonywanych ćwiczeń | |
| | | |-zwraca uwagę na nazewnictwo | |
| | | | | |
| | | |-poleca się ustawić wszystkim | |
| | |-słucha i obserwuje nauczyciela |jednocześnie przy uprzednio | |
| | | |ustawionym kozłem | |
| | | |-omawia technikę wykonania skoku | |
| | | |rozkocznego, omawia poszczególne fazy| |
| | | |skoku i wykonuje prawidłowy pokaz | |
| | | | |xxxxxxxxxxxxxxxx |
| | | | | |
| | | | |N II |
|Część główna|I- Zadanie główne- skok |- uczeń organizuje pracę w swojej pierwszej|- poleca i wykonuje podział grupy | |
|B |rozkroczny przez kozła |grupie ćwiczebnej, zachowując swoje i cudze|- poleca ustawienie przyrządów i | |
| |-rytmiczne odbicia od |bezpieczeństwo |przyborów | |
| |odskoczni z wysokim | |- przypomina, że kolejna osoba | |
| |unoszeniem bioder i | |ćwiczy, gdy uprzednia zakończy | |
| |rozkrokiem | |- pokazuje wszystkie ćwiczenia w | |
| |- wskoki do siadu | |grupach ćwiczebnych | |
| |okrocznego na kozła | |- asekuruje przy skoku | |
| |- skok rozkroczny z miejsca| | | |
| |- skok rozkroczny przez | | | |
| |kozła ...