Dodaj publikację
Autor
Barbara Młynarczyk
Data publikacji
2013-02-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Pracy Samorządu Wychowanków i Uczniów Ośrodka w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym w Chojnie ul. Podmurze 4. Plan Zawiera szczegółowe zadania na dany rok szkolny.
 Pobierz (docx, 31,0 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY SAMORZĄDU WYCHOWANKÓW I UCZNIÓW OŚRODKA

NA ROK SZKOLNY 2012/2013

Opracowany przez opiekuna Samorządu nauczyciela mianowanego Barbarę Młynarczyk

SEKCJA INTERNATU

ZADANIA

SPOSÓB

REALIZACJI

CELE

TERMIN

Wybory do Rady Samorządu Wychowanków i Uczniów Ośrodka

- spotkanie zespołów klasowych i grup,

-wybór Rady-przewodniczącego i zastępcę

- umiejętność korzystania z przysługujących praw

- kształtowanie poczucia przynależności do szkoły, Ośrodka;

Wrzesień

Dokumentowanie działalności SW i UO – kronika, karta imprezy, Gazetka szkolna ,,Szkolne Okruchy’’

Uczestnictwo Samorządu Wychowanków i Uczniów w akcjach ogólnopolskich

- zebrania wychowanków z opiekunami Samorządu – omawianie zaplanowanych zadań,

- umieszczanie informacji, zdjęć, krótkich sprawozdań z realizacji działań Samorządu,

- pisanie artykułów do gazetki szkolnej;

-,, Pomóż i Ty’’(sprzedaż cegiełek ),

Fundacja pomocy chorym i potrzebującym dzieciom,

Fundacja na rzecz osób niewidomych i niepełnosprawnych ,,Serce’’; - wykonanie gazetki tematycznej;

- umiejętność prowadzenia działalności samorządowej,

- wspólne podejmowanie decyzji,

- pobudzanie odwagi twórczej wychowanków,

- kształtowanie umiejętności ujawniania własnych przeżyć;

- rozumienie potrzeby udzielania wsparcia osobom słabszym fizycznie i potrzebującym pomocy,

- pobudzenie wrażliwości wychowanków i uczniów na wartość życia,

Rok szkolny

Rok szkolny

Dekoracja stołówki

Ośrodka

- okolicznościowe dekorowanie stołówki;

- rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej,

- kształcenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie,

- umiejętność wykorzystywania naturalnych okazów przyrody do dekoracji,

- rozwijanie gotowości do współpracy;

Rok szkolny

Dekoracja wiosenna

Dekoracja letnia

Dekoracja jesienna

Dekoracja zimowa

Barwy i dary jesieni-konkurs plastyczny pt.,, Barwy jesieni’’

Dzień Edukacji Narodowej

-konkursy ,

-wyróżnienie najciekawszych prac,

- jesienny wystrój auli szkolnej z okazji Dnia Edukacji Narodowej,

- wspólne zdjęcia do kroniki szkolnej,

-wykonanie upominków dla pracowników Ośrodka,

- wręczanie upominków,

- gazetka okolicznościowa;

-wyzwalanie inicjatywy i pomysłowości wychowanków i uczniów,

- wyrabianie poczucia smaku estetycznego,

-umiejętność wykorzystania różnej techniki i darów jesieni-ogrodu, lasu, sadu;

- kształtowanie postaw społecznego zaangażowania,

-umiejętność prezentowania wyników swojej pracy;

-uświadamianie roli jaką pełnią nauczyciele i wszyscy pracownicy Ośrodka,

- wzajemne okazywanie sobie życzliwości, uznania i sympatii;

Październik

Październik

Święto pieczonego ziemniaka

,, Andrzejki ‘’– wieczór wróżb i konkursów

- spotkanie wszystkich uczestników zabawy w parku szkolnym,

- wysłuchanie ,,Krótkiej bajki o ziemniaku”

- zabawy ruchowe z ziemniakami,

-,, ziemniaki-cudaki’’ wykonywanie prac plastycznych,

- wspólne spożywanie pieczonych ziemniaków przy ognisku,

- wykonanie dekoracji stołówki szkolnej,

- konkursy i wróżby andrzejkowe,

- przygotowanie poczęstunku,

- zabawa przy muzyce;

- wzmacnianie więzi emocjonalnych, integracja pomiędzy uczniami,

- wdrażanie do wspólnego uczestnictwa w zabawie,

- kształtowanie umiejętności pozytywnej rywalizacji,

- wykazanie się pomysłowością oraz twórczym działaniem,

- zapoznanie z ,, historią ziemniaka’’

- poznanie zwyczajów andrzejkowych,

- kultywowanie tradycji,

- wdrażanie do zgodnej zabawy w grupie,

- tworzenie więzi między wychowankami uczniami, - ukazanie sposobu spędzania czasu wolnego;

Wrzesień

Listopad

,,Jesteśmy wzorem dla innych’’ – znam swoje prawa i obowiązki

- inscenizacja pt. ,,Znamy swoje prawa i obowiązki’’ :

odczytanie wstępu przez nauczyciela,

prezentacja wybranych ,,Praw ...