Dodaj publikację
Autor
Paweł Chmielewski
Data publikacji
2013-02-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam konspekt zajęć gimnastyki korekcyjnej dla klas I-III. Niniejsza publikacja na portalu "45 minut" jest częścią realizacji planu rozwoju zawodowego.
 Pobierz (docx, 19,8 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYKI

Prowadzący: Paweł Chmielewski

Miejsce: sala gimnastyczna SP48Klasa : II klasa SP Ilość uczniów :8Czas :45 min.

Blok tematyczny: gimnastyka korekcyjna

Temat : Wzmacnianie mięśni wysklepiających stopę, usunięcie przykurczów

w obrębie grzbietuZadania szczegółowe:

-Sprawność  motoryczna 

uczeń -wzmacnia mięśnie posturalne

-poprawia własne cechy motoryczne

-Umiejętności 

uczeń -umie przyjąć prawidłową postawę

-umie wzmocnić mięśnie grzbietu

-umie wzmocnić mięśnie wysklepiające stopę

-umie wzmocnić mięśnie brzucha

-Wiadomości 

uczeń -uczeń wie jakie ćwiczenia dobrać do wzmacniania poszczególnych

partii mięśni

-zna zasady zabaw korekcyjnych

-zna  zasady  bezpiecznej zabawy

-Usamodzielnienia 

uczeń -przestrzega  zasad  bezpieczeństwa  podczas  zabaw

-współuczestniczy w organizacji lekcji (rozdaje woreczki, szarfy)

Scieżki edukacyjne:

edukacja  prozdrowotna -prawidłowa postawa ciała

Metody:  pogadanka, zabawowo-klasyczna, zadaniowo-ścisła

  Przybory i przyrządy : 8 woreczków, 4 ławeczki, 8 skakanek, 4 kijki, 8 kartek A5,

8 hula-hop, 8 piórek, 8 szarf

CZĘŚĆ LEKCJI

CZYNNOŚCI UCZNIA

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

FORMY ORGANIZACJI

DOCELOWE

ZADANIA

Część wstępna

Czynności organizacyjno- porządkowe

Uczeń  przygotuje  organizm  do  wysiłku  fizycznego

wykona ćwiczenie oddechowe

- aktywnie  słucha  informacji  nauczyciela  na  zbiórce

- zapoznaje  się  z  zadaniami  lekcji

- bierze udział w zabawie „Dziupla”

-wykona leżenie tyłem (RR wzdłuż tułowia)

-w momencie wdechu przeniesie RR w górę, a wydechu w dół

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje zadania lekcji

-zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa podczas ćwiczeń

-wyjaśnia zasady zabawy „Dziupla”

-wyjaśnia  wpływ  przygotowania  organizmu  na  efektywność  ćwiczeń

-wyjaśnia jak prawidłowo wykonać wdech i wydech

xxxxxxxx

N

x x x x

x x x x

N

x x x x x x x x

N

Część główna

wykona ćwiczenie wzmacniające mięśnie stóp i brzucha

wykona ćwiczenie oddechowe

wykona ćwiczenie wzmacniające mięśnie stóp

wykona ćwiczenie mięśni grzbietu

wykona ćwiczenie mięśni grzbietu i oddechowe

wykona ćwiczenie wzmacniające mięśnie stóp i mięśni brzucha

wykona ćwiczenie

rozciągające mięśnie piersiowe

wykona ćwiczenie oddechowe

-wykona ćwiczenie wzmacniające mięśnie posturalne i kształtujące nawyk prawidłowej postawy

-wykona ćwiczenie wzmacniające mięśnie stóp i brzucha

-bierze udział w zabawie „Wyrzutnia”

-bierze udział w zabawie „Rosnące drzewo”

-bierze udział w zabawie „Spaghetti”

-bierze udział w zabawie „Przeciąganie kijka”

-bierze udział w zabawie „Dmuchaj w kartkę”

-bierze udział w zabawie „Taśmociąg”

-bierze udział w zabawie „Schowaj się”

-usiądzie okrakiem na ławeczce

- w momencie wdechu przeniesie RR w górę, a wydechu w dół

-bierze udział w zabawie „Pająk i muchy”

-bierze udział w zabawie „Przeciągnij szarfę stopami”

-poleca jednemu uczniowi rozdanie woreczków-wytłumaczy uczniom na czym polega zabawa

-wykona prawidłowy pokaz

-przypomni jak prawidłowo wykonać wdech i wydech

-rozda uczniom skakanki

-wytłumaczy na czym polega zabawa

-poleci uczniom dobrać się w pary ...