Dodaj publikację
Autor
Paweł Chmielewski
Data publikacji
2013-02-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
42

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam konspekt zajęć wychowania fizycznego integracyjnego dla klasy V. Niniejsza publikacja na portalu "45 minut" jest częścią realizacji planu rozwoju zawodowego.
 Pobierz (doc, 50,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT LEKCJI WF INTEGRACYJNEGO

Prowadzący: Paweł Chmielewski
Miejsce: salka i sala gimnastyczna SP48
Uczniowie: Adrian Sklepik i Kacper Brozdowski kl.Va
Ilość uczniów :2
Czas :45 min.
Blok tematyczny: wychowanie fizyczne integracyjne

Temat : Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz
rozwijanie spostrzegawczości.
Zadania szczegółowe:
-Sprawność  motoryczna 
uczeń - poprawia koordynację wzrokowo-ruchową

-Umiejętności 
uczeń -potrafi skupić uwagę nad wykonywanym zadaniem
-potrafi samodzielnie i prawidłowo ułożyć puzzle
-potrafi wykonać podrzut i chwyt piłeczki za pomocą „łapki”

-Wiadomości 
uczeń - pozna różne sposoby podrzutu i chwytu piłeczki

-Usamodzielnienia 
uczeń -samodzielnie przebiera się do zajęć
-przestrzega reguł obowiązujących w ćwiczeniach z przyborem

Scieżki edukacyjne:
- edukacja  prozdrowotna-higiena na zajęciach wf i po zajęciach

Metody:  pogadanka, zadaniowa, zabawowo-klasyczna, problemowa, Dennisona
 
Przybory i przyrządy : gra „Le Lynx”, 4 szarfy, 3 „łapki”,3 piłeczki, puzzle,
6 hula-hop, 10 woreczków

|CZĘŚĆ LEKCJI|CZYNNOŚCI UCZNIA |CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |FORMY ORGANIZACJI |
| |DOCELOWE |ZADANIA | | |
|Część |Czynności organizacyjno- |- aktywnie  słucha  |- sprawdza gotowość ucznia do lekcji | |
|wstępna |porządkowe |informacji  nauczyciela  |- podaje zadania lekcji |x x |
| | |- przygotowuje się do | |N |
| | |świadomego udziału w lekcji | | |
| | | | | |
| | |-wykonuje ćwiczenie „Słoń”- | | |
| |Uczeń  przygotuje organizm |kreśli płynnym ruchem w |-zademonstruje prawidłowe kreślenie „ósemek” | |
| |do pracy (gimnastyka mózgu)|powietrzu „leniwe ósemki”, |-zwraca uwagę na prawidłowe wykonanie | |
| | |raz prawą, raz lewą ręką |ćwiczenia przez ucznia |x x |
| | | | |N |
| | | | | |
| | | | | |
|Część główna|-ćwiczenie |- bierze udział w grze „Le |-przygotuje grę | |
| |spostrzegawczości |Lynx”- jak najszybciej stara |-poleca uczniom usiąść w siadzie skrzyżnym | |
| | |się odnaleźć na planszy |bądź klęcznym |x |
| | |określone obrazki |-zwraca uwagę na prawidłową sylwetkę |x N |
| | | | | |
| | | | | |
| | |-bierze udział w zabawie |-rozda uczniom „łapki” | |
| |rozwijanie koordynacji |„Kolory”-w jak najkrótszym | | |
| |wzrokowo-ruchowej |czasie przeniesie piłeczki w | | |
| | |określone miejsce (oznaczone | | |
| | |odpowiednim kolorem szarfy) | | |
| | |-wykona podrzut i chwyt | |x x |
| | |piłeczki „łapką” | |N |
| | |*prawą ręką | | |
| | |*lewą ręką |-pomaga uczniowi, gdy ten ma problemy z | |
| | |*po podrzucie przeniesie |ćwiczeniem | |
| | |„łapkę” do drugiej ręki | | |
| | |*wykona obrót o 180º | | |
| | |*wykona przysiad | | |
| | |-j/w tylko wykona rzut | | |
| | |piłeczki o ścianę | | |
| | |-j/w tylko wykona rzut | | |
| | |piłeczki do kolegi- ćwiczenia| | |
| | |w parze | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |-bierze udział w zabawie | | |
| | |„Traf woreczkiem” | | |
| | |*rzut prawą ręką | | |
| | |*rzut lewą ręką | | |
| |-rozwijanie koordynacji |*rzut zza głowy |-ustawia hula-hop | |
| |wzrokowo-ruchowej |*rzut oburącz |-poleca uczniowi rozdać woreczki |O O N |
| | | |(nauczycielowi i sobie po równo) |O O xx |
| | | |-wyznacza punktację za trafienie do |O O |
| | | |odpowiedniego hula-hop | |
| | |-ułoży, w jak najkrótszym | | |
| | |czasie puzzle, składające się| | |
| | |z 10 elementów | | |
| | | | | |
| |-rozwijanie | | | |
| |spostrzegawczości | |-rozda uczniom puzzle | |
| | | |-pomaga uczniowi, gdy ten ma problemy z | |
| | | |dopasowaniem elementu |x x |
| | | | |N |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|Część |Czynności organizacyjno- |-słucha podsumowania lekcji |-pochwali ucznia | |
|końcowa |porządkowe | | |x x ...