Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI WF INTEGRACYJNEGO
Prowadzący: Paweł Chmielewski
Miejsce: salka i sala gimnastyczna SP48
Uczniowie: Adrian Sklepik i Kacper Brozdowski kl.Va
Ilość uczniów :2
Czas :45 min.
Blok tematyczny: wychowanie fizyczne integracyjne
Temat : Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz
rozwijanie spostrzegawczości.
Zadania szczegółowe:
-Sprawność motoryczna
uczeń - poprawia koordynację wzrokowo-ruchową
-Umiejętności
uczeń -potrafi skupić uwagę nad wykonywanym zadaniem
-potrafi samodzielnie i prawidłowo ułożyć puzzle
-potrafi wykonać podrzut i chwyt piłeczki za pomocą „łapki”
-Wiadomości
uczeń - pozna różne sposoby podrzutu i chwytu piłeczki
-Usamodzielnienia
uczeń -samodzielnie przebiera się do zajęć
-przestrzega reguł obowiązujących w ćwiczeniach z przyborem
Scieżki edukacyjne:
- edukacja prozdrowotna-higiena na zajęciach wf i po zajęciach
Metody: pogadanka, zadaniowa, zabawowo-klasyczna, problemowa, Dennisona
Przybory i przyrządy : gra „Le Lynx”, 4 szarfy, 3 „łapki”,3 piłeczki, puzzle,
6 hula-hop, 10 woreczków
|CZĘŚĆ LEKCJI|CZYNNOŚCI UCZNIA |CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA |FORMY ORGANIZACJI |
| |DOCELOWE |ZADANIA | | |
|Część |Czynności organizacyjno- |- aktywnie słucha |- sprawdza gotowość ucznia do lekcji | |
|wstępna |porządkowe |informacji nauczyciela |- podaje zadania lekcji |x x |
| | |- przygotowuje się do | |N |
| | |świadomego udziału w lekcji | | |
| | | | | |
| | |-wykonuje ćwiczenie „Słoń”- | | |
| |Uczeń przygotuje organizm |kreśli płynnym ruchem w |-zademonstruje prawidłowe kreślenie „ósemek” | |
| |do pracy (gimnastyka mózgu)|powietrzu „leniwe ósemki”, |-zwraca uwagę na prawidłowe wykonanie | |
| | |raz prawą, raz lewą ręką |ćwiczenia przez ucznia |x x |
| | | | |N |
| | | | | |
| | | | | |
|Część główna|-ćwiczenie |- bierze udział w grze „Le |-przygotuje grę | |
| |spostrzegawczości |Lynx”- jak najszybciej stara |-poleca uczniom usiąść w siadzie skrzyżnym | |
| | |się odnaleźć na planszy |bądź klęcznym |x |
| | |określone obrazki |-zwraca uwagę na prawidłową sylwetkę |x N |
| | | | | |
| | | | | |
| | |-bierze udział w zabawie |-rozda uczniom „łapki” | |
| |rozwijanie koordynacji |„Kolory”-w jak najkrótszym | | |
| |wzrokowo-ruchowej |czasie przeniesie piłeczki w | | |
| | |określone miejsce (oznaczone | | |
| | |odpowiednim kolorem szarfy) | | |
| | |-wykona podrzut i chwyt | |x x |
| | |piłeczki „łapką” | |N |
| | |*prawą ręką | | |
| | |*lewą ręką |-pomaga uczniowi, gdy ten ma problemy z | |
| | |*po podrzucie przeniesie |ćwiczeniem | |
| | |„łapkę” do drugiej ręki | | |
| | |*wykona obrót o 180º | | |
| | |*wykona przysiad | | |
| | |-j/w tylko wykona rzut | | |
| | |piłeczki o ścianę | | |
| | |-j/w tylko wykona rzut | | |
| | |piłeczki do kolegi- ćwiczenia| | |
| | |w parze | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |-bierze udział w zabawie | | |
| | |„Traf woreczkiem” | | |
| | |*rzut prawą ręką | | |
| | |*rzut lewą ręką | | |
| |-rozwijanie koordynacji |*rzut zza głowy |-ustawia hula-hop | |
| |wzrokowo-ruchowej |*rzut oburącz |-poleca uczniowi rozdać woreczki |O O N |
| | | |(nauczycielowi i sobie po równo) |O O xx |
| | | |-wyznacza punktację za trafienie do |O O |
| | | |odpowiedniego hula-hop | |
| | |-ułoży, w jak najkrótszym | | |
| | |czasie puzzle, składające się| | |
| | |z 10 elementów | | |
| | | | | |
| |-rozwijanie | | | |
| |spostrzegawczości | |-rozda uczniom puzzle | |
| | | |-pomaga uczniowi, gdy ten ma problemy z | |
| | | |dopasowaniem elementu |x x |
| | | | |N |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|Część |Czynności organizacyjno- |-słucha podsumowania lekcji |-pochwali ucznia | |
|końcowa |porządkowe | | |x x ...