Dodaj publikację
Autor
Agata Koptyńska-Małek
Data publikacji
2013-02-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
20

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na stopień awansu nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 82,0 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO W ………………..
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Opracowany na podstawie
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr.260, poz. .2593, z późn. zm.)
Ustawy Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. - art. 9g ust. 10 - (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późn. zm.)

|OPIEKUN STAŻU |NAUCZYCIEL |
|mgr ……………………….. |mgr ……………………… |

PODSTAWOWE INFORMACJE O NAUCZYCIELU
|IMIĘ I NAZWISKO: |………………….. |
|ADRES ZAMIESZKANIA: |………………….. |
| |………………….. |
| |tel.: …………….. |
|NAZWA I ADRES PLACÓWKI: |Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy |
| |………………….. |
| |………………….. |
|STANOWISKO PRACY: |nauczyciel - wychowawca świetlicy |
| |nauczyciel biologii |
| |nauczyciel zajęć rewalidacji indywidualnej |
| |nauczyciel zajęć rewalidacyjno-wychowawczych |
|KWALIFIKACJE: |studia magisterskie na kierunku ………….. |
| |kurs kwalifikacyjny z ……………. |
| |podyplomowe studia kwalifikacyjne z ……………. |
|DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: |01.09.20….. r. |
|DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: |31.05.20….. r. |
| | |
| | |
|Powinności, wymagania kwalifikacyjne i egzaminacyjne |Forma realizacji |Termin realizacji |
|Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego, ustalenie zasad współpracy z |Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego nauczyciela. |Wrzesień |
|opiekunem stażu. | |2012 |
| |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. | |
| | | |
| |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. | |
|§ 7. 1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający|1. uczestniczyć |Udział w pracach Rady Pedagogicznej. |Okres trwania stażu |
|się o awans na stopień nauczyciela |w pracach organów szkoły związanych | | |
|mianowanego |z realizacją zadań dydaktycznych, |Udział w pracach zespołu przedmiotowego. | |
|w okresie odbywania stażu powinien |wychowawczych, opiekuńczych lub innych | | |
|w szczególności: |wynikających ze statutu szkoły oraz |Współpraca z Samorządem Uczniowskim. | |
| |potrzeb szkoły i środowiska lokalnego, | | |
| | |Współpraca z psychologiem, pedagogiem, nauczycielami, wychowawcami klas, wychowawcami internatu | |
| | |oraz rodzicami w  celu  rozwiązywania  zaistniałych  problemów występujących w pracy z dziećmi | |
| | |upośledzonymi umysłowo. | |
| | | | |
| | |Współpraca z nauczycielami organizującymi projekty edukacyjne. | |
| | | | |
| | |Współpraca z biblioteką szkolną. | |
| | | | |
| | |Prowadzenie wraz z innymi nauczycielami szkolnego koła Ligi Ochrony Przyrody. | |
| | | | |
| | |Prowadzenie szkolnego naukowego koła przyrodniczego. | |
| |2. pogłębiać wiedzę |Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (szkolenia, konferencje, warsztaty, |Okres trwania stażu |
| |i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub|kursy, seminaria). | |
| |przez udział w różnych formach | | |
| |kształcenia ustawicznego, |Udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego. | |
| | | | |
| | |Studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej. | |
| | | | |
| | |Udział w lekcjach otwartych. | |
| | | | |
| | |Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wyciąganie wniosków | |
| | |z obserwacji. | |
| |3. poznawać przepisy dotyczące systemu |Analiza aktów prawnych określających ustrój szkolny i zasady funkcjonowania placówki: |Okres trwania stażu |
| |oświaty |Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (z późniejszymi zmianami) | |
| |- z uwzględnieniem specyfiki typu i |Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, z późniejszymi zmianami; | |
| |rodzaju szkoły, w której odbywa staż ...