Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Andrzejewska
Data publikacji
2013-02-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
28

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
 Pobierz (doc, 37,5 KB)

Podgląd treści


PLAN PRACY WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
ZESPOŁU SZKOLNO- PRZEDSZKOLNEGO W UDANINIE
NA ROK SZKOLNY 2012/2013
 
         Potrzeby szkoleniowe nauczycieli:
•        zdobywanie stopni awansu zawodowego
•        podnoszenie kwalifikacji, doskonalenie warsztatu pracy
•        przygotowanie nauczycieli do pracy według nowej podstawy programowej i  pracy z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych
 
         Cel główny:
•        wzrost efektywności pracy szkoły poprzez profesjonalny rozwój kadry pedagogicznej
 
         Cele szczegółowe:
•        koordynacja pracy wychowawczej i procesu dydaktycznego
•        konstruktywne radzenie sobie z problemami edukacyjnymi
•        rozwiązywanie szkolnych problemów wychowawczych i trudności
•        doskonalenie i aktualizacja posiadanych kwalifikacji
•        udział w różnych formach dokształcania
•        integrowanie nauczycieli wokół wspólnie uznawanych wartości i realizowanie wyznaczonych celów
•        poprawa komunikacji i współpracy w radzie pedagogicznej
 
         Przewidywane efekty:
•        umiejętność wspólnego i racjonalnego rozwiązywania problemów
•        umiejętność wzajemnego komunikowania się
•        wzajemna akceptacja, tolerancja i szacunek
•        życzliwość i poprawność relacji: nauczyciel – uczeń, nauczyciel – nauczyciel, nauczyciel – rodzic, uczeń – uczeń
•        uzyskiwanie przez nauczycieli dodatkowych kwalifikacji
 
         Formy dokształcania i doskonalenia nauczycieli:
•        studia uzupełniające
•        studia podyplomowe
•        kursy kwalifikacyjne
•        warsztaty metodyczne
•        szkolenia rady pedagogicznej
•        konsultacje w zespołach metodycznych
•        edukacja na odległość
 
        

Zaplanowano:
na rok szkolny 20012/2013 następujące zadania i harmonogram prac związanych z wymienionymi wyżej potrzebami i problemami szkoły.
 
|Lp. |Zaplanowane zadania |Sposób realizacji |Wykonawcy |Termin realizacji |
| |  | | | |
|1. |Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań w zakresie |rozmowy |lider WDN |wrzesień |
| |doskonalenia nauczycieli | | | |
|2. |Opracowanie i zapoznanie nauczycieli z planem i |spotkania w zespołach przedmiotowych |liderzy zespołów |wrzesień |
| |harmonogram prac WDN na rok szkolny 2011/2012 |Plan pracy WDN |przedmiotowych lider WDN | |
|3. |Prowadzenie kącika WDN w pokoju nauczycielskim |gromadzenie potrzebnych materiałów do teczki |lider WDN |wrzesień, |
| |mającego na celu informowanie n-li na bieżąco o |WDN, dokumentowanie procesu WDN | |cały rok |
| |ofertach doskonalenia organizowanych przez różne | | | |
| |ośrodki kształcenia nauczycieli | | | |
|4. |Podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie warsztatu |udział w kursach, warsztatach metodycznych, |ośrodki doskonalenia |cały rok szkolny |
| |pracy przez nauczycieli |studiach podyplomowych, uzyskiwanie kolejnych |zawodowego, | |
| | |stopni awansu zawodowego; podnoszenie | | |
| | |kompetencji psychopedagogicznych; | | |
| | |samokształcenie; wymiana doświadczeń w | | |
| | |zespołach przedmiotowych. | | |
|5. |Szkoleniowe rady pedagogiczne |rady szkoleniowe: |dyrekcja szkoły, lider WDN,|cały rok szkolny |
| | |Monitorowanie wdrażania podstawy programowej |nauczyciele | |
| | |Metody aktywizujące w procesie nauczania | | |
| | |Innowacje pedagogiczne | | |
| | |Motywowanie uczniów w praktyce | | |
| | |Metoda projektu | | |
|6. |Pomoc osobom rozpoczynającym pracę w zawodzie przez |przydział opiekunów staży, zajęcia otwarte, |dyrekcja szkoły, |wrzesień, |
| |doświadczonych pedagogów |lekcje koleżeńskie |opiekunowie staży, |cały rok |
| | | |nauczyciele | |
|7. |Wzbogacanie biblioteki szkolnej w fachową literaturę |zakup literatury fachowej, prasy metodycznej |nauczyciele bibliotekarze |cały rok |
| |dla nauczycieli do pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz|oraz programów komputerowych | | |
| |w programy komputerowe | | | |
|8. |Kontynuacja działań i zadań zapisanych w planie |  |dyrekcja szkoły, lider WDN |wg harmonogramu |
| |doskonalenia zawodowego ...