Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć dotyczący korzystnego wpływu wody na samopoczucie człowieka.
Prowadząca: Joanna Tomaszewska
Temat: ,,Bez wody nie ma życia”
Grupa wiekowa: 5-6-cio latki
Cele ogólne:
-zapoznanie z zasadami zdrowego stylu życia
-wypowiedzi na temat przydatności wody
-uświadomienie dzieciom funkcji wody w organizmie.
Cele operacyjne:
-dziecko rozumie znaczenie wody dla ludzi, zwierząt i roślin
-potrafi wymienić sposoby wykorzystywania wody
-potrafi złożyć puzzle z pociętych obrazków
-umie słuchać i wyciągać wnioski na podstawie wiersza
-współpracuje w grupie
-potrafi wymienić zwierzęta wodne
-aktywnie pracuje na zajęciach
Metody pracy:
-słowna
-oglądowa
-praktycznego działania
Formy pracy:
-indywidualna
-grupowa
Materiały i środki dydaktyczne: płyta z piosenką ,,Mamo, tato, wolę wodę”, puzzle wykonane z pociętych obrazków ,mokre i pogniecione kartki papieru, farby plakatowe, pędzle, wiersz J.Brzechwy pt. ,, Żaba”
Przebieg zajęcia:
1.Powitanie piosenką pt. ,,Mamo, tato wolę wodę!”
2.Zagadka: ,,Służy do picia,
służy do mycia,
bez niej na Ziemi
nie byłoby życia”. (woda)
3..Dyskusja na temat przydatności wody- swobodne wypowiedzi dzieci.
4.Praca w zespołach- dzielenie obrazków na trzy zbiory
I zbiór- do czego woda potrzebna jest ludziom
II zbiór – do czego woda jest potrzebna zwierzętom
III zbiór – do czego woda potrzebna jest roślinom
Dzieci przyklejają obrazki na arkuszach papieru i mówią komu i do czego potrzebna jest woda.
5.Wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy pt. ,,Żaba”. Udzielanie odpowiedzi na pytania:
-Kto jest bohaterem wiersza?
-Do kogo przyszła żaba?
-Co powiedział pan Doktor?
-Czy żaba wyzdrowiała?
-Co było potrzebne żabie, o czym zapomniał pan Doktor?
6. Jakie inne zwierzęta wodne znacie? Dzieci wymieniają znane zwierzęta.
7. Praca w grupach
Dzieci otrzymują puzzle wykonane z pociętych obrazków przedstawiających:
a)kwiatek zwiędnięty- kwiatek podlany
b)dziecko spragnione- dziecko z butelką wody
c)brudne pranie- wyprane pranie i powieszone na lince
Zadaniem dzieci jest poprawne złożenie obrazków.
Wywieszenie ilustracji. Rozmowa na ich temat
-Czy ilustracje są takie same?
-Czym się różnią?
-Do czego wykorzystano wodę na tych obrazkach?
-Podaj inne sposoby wykorzystywania wody?
8.Zajęcie plastyczne: technika ,,Mokre w mokrym”- dzieci wykonują prace na temat:,, Z wodą jest wesoło”.
9.Zabawa ruchowa ze śpiewem : ,,Pada deszczyk, wieje silny wiatr…”