Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
BARBARA
DZIKOWSKA
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Kwalifikacje: licencjat pedagogiki w zakresie edukacji elementarnej i terapii pedagogicznej
Placówka oświatowa: Przedszkole nr 174 „Królewna Śnieżka” w Poznaniu
Dyrektor placówki: mgr Barbara Kina-Wrońska
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2012r.- 31.05.2015r.)
Powinności nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego wynikające z Rozporządzenia MENIS z dnia 01.12.2004r.w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli:
1) uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego,
2) pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego,
3) poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela - przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
Zadania do realizacji w okresie stażu
| | | | | |
|Lp. |Zadania |Sposób realizacji |Termin realizacji |Sposób |
| | | | |dokumentacji |
|§ 7. 2.1. |
|umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich |
|skuteczności i dokonywania zmian w tych |
|działaniach |
| | | | | |
|1. |Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego |cały okres stażu |plan rozwoju zawodowego, |
| |zawodowego |dotyczących awansu zawodowego | |notatki |
| | |nauczyciela kontraktowego: | | |
| | |Rozporządzenie MEN z dnia 01. grudnia| | |
| | |2004r.; | | |
| | |Karta Nauczyciela- | | |
| | |Ustawa z dnia 26. stycznia 1982r oraz| | |
| | |inne dostępne materiały, śledzenie | | |
| | |stron internetowych | | |
| | | | | |
|2. |Współpraca z opiekunem stażu |Złożenie wnioski o rozpoczęcie stażu.|Wrzesień 2012 |wniosek |
| | | | | |
| | |Zawarcie kontraktu i omówienie planu | | |
| | |współpracy |Wrzesień 2012 | |
| | | | |kontrakt |
| | |Przygotowanie planu rozwoju | | |
| | |zawodowego. | | |
| | | | |plan rozwoju zawodowego |
| | | |Wrzesień 2012 | |
| | |Ustalenie terminów spotkań z | | |
| | |opiekunem. | | |
| | | | |harmonogram |
| | |Obserwacja zajęć prowadzonych przez |Wrzesień 2012 | |
| | |opiekuna stażu | | |
| | | | | |
| | | |Minimum raz w semestrze |scenariusze zajęć |
| | |Prowadzenie zajęć w obecności |przez cały okres stażu | |
| | |opiekuna stażu - konsultacja , | | |
| | |opracowanie konspektów zajęć ich | | |
| | |analiza. |raz w semestrze przez cały |scenariusze zajęć |
| | | |okres stażu | |
| | |Określenie mocnych i słabych stron | | |
| | |własnej działalności. | | |
| | | | | |
| | | | |notatki |
| | | |wg. Potrzeb | |
| | | | | |
|3. |Współpraca z dyrektorem |Prowadzenie zajęć w obecności |wg potrzeb dyrektora |scenariusze zajęć |
| | |dyrektora | | |
| | | | | |
|4. |Prowadzenie dokumentacji |Systematyczne prowadzenie |Systematycznie, cały okres |dziennik zajęć |
| |przedszkolnej |dokumentacji przedszkolnej (dziennik |stażu | |
| | |zajęć) | | |
| | | | | |
| | |Sprawdzenie osiągnięć dzieci za | | |
| | |pomocą arkusza obserwacji |1-2 razy w semestrze | |
| | | | |arkusz obserwacji |
| | |Przygotowywanie miesięcznych planów | | |
| | |pracy | | |
| | | |raz na dwa miesiące przez | |
| | | |cały okres stażu |plan pracy |
| | | | | |
|5. |Publikacja własnych prac |Opublikowanie Planu rozwoju |październik ...