Dodaj publikację
Autor
ewita
Data publikacji
2013-02-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego.
 Pobierz (docx, 36,2 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

OPRACOWANY NA OKRES STAŻU 01.09.2012. – 31.05.2015r.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Opracowała: mgr Ewa Anna Nowak

Stopień zawodowy: nauczyciel kontraktowy (02 lipiec 2008 r)

Zajmowane stanowisko: terapeuta

Opiekun stażu: mgr Joanna Wójcik

Miejsce odbywania stażu: Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy „Tęcza” Dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Toruniu

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r.

Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy

Wykształcenie: Studia magisterskie na UMK Toruń – oligofrenopedagogika

Studia podyplomowe WSHiE we Włocławku - Filologia polska i projektowanie ścieżek edukacyjnych

Studia podyplomowe na GWSHE „Milenium” – wychowanie przedszkolne, Edukacja wczesnoszkolna

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami  ( z dnia 15 lipca 2004)

Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239)

Zadania główne zaplanowane do realizacji:

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;

Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;

Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

Umiejętne organizowanie i doskonalenie warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach

Umiejętne uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

Umiejętne wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

§ 7 ust. 1 pkt. 1

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;

Lp

ZADANIA

FORMY I SPOSOBY

REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI

SPOSÓB DOKUMENTOWANIA

1

Udział i uczestniczenie w posiedzeniach zespołów wychowawczych

Aktywny udział w posiedzeniach zespołów wychowawczych

Cały okres stażu

Protokół z posiedzenia zespołu wychowawczego

2

Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z funkcji wychowawcy,

Konsultacje z rodzicami wychowanków

Rozmowy telefoniczne lub konsultacje z rodzicami wychowanków

Wizyty domowe w domu rodzinnym wychowanków

Raz w miesiącu

W razie potrzeby cały okres stażu

Raz w roku

Wpis w dzienniku ...