Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
OPRACOWANY NA OKRES STAŻU 01.09.2012. – 31.05.2015r.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Opracowała: mgr Ewa Anna Nowak
Stopień zawodowy: nauczyciel kontraktowy (02 lipiec 2008 r)
Zajmowane stanowisko: terapeuta
Opiekun stażu: mgr Joanna Wójcik
Miejsce odbywania stażu: Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy „Tęcza” Dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Toruniu
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r.
Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy
Wykształcenie: Studia magisterskie na UMK Toruń – oligofrenopedagogika
Studia podyplomowe WSHiE we Włocławku - Filologia polska i projektowanie ścieżek edukacyjnych
Studia podyplomowe na GWSHE „Milenium” – wychowanie przedszkolne, Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami ( z dnia 15 lipca 2004)
Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239)
Zadania główne zaplanowane do realizacji:
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
Umiejętne organizowanie i doskonalenie warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach
Umiejętne uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
Umiejętne wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
§ 7 ust. 1 pkt. 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
Lp
ZADANIA
FORMY I SPOSOBY
REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1
Udział i uczestniczenie w posiedzeniach zespołów wychowawczych
Aktywny udział w posiedzeniach zespołów wychowawczych
Cały okres stażu
Protokół z posiedzenia zespołu wychowawczego
2
Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z funkcji wychowawcy,
Konsultacje z rodzicami wychowanków
Rozmowy telefoniczne lub konsultacje z rodzicami wychowanków
Wizyty domowe w domu rodzinnym wychowanków
Raz w miesiącu
W razie potrzeby cały okres stażu
Raz w roku
Wpis w dzienniku ...