Dodaj publikację
Autor
Anna Rycerz
Data publikacji
2013-03-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
34

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dziecka pięcioletniego z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.
 Pobierz (doc, 39,5 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘĆ

REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZYCH

|Data |xxx |
|Osoba prowadząca |mgr Anna Rycerz |
|Tematyka ośrodka okresowego |Ja |
|Tematyka ośrodka dziennego |Ulubione zabawy i zabawki |

CELE GŁÓWNE:

- Doskonalenie wzajemnej komunikacji

- Obniżenie napięcia mięśniowego

- Usprawnienie motoryki małej

- Stymulacja dziecka bodźcami dotykowymi ,wzrokowymi, słuchowymi, smakowymi

CELE OPERACYJNE (DZIECKO POTRAFI LUB PRÓBUJE)

- Współpracować z nauczycielem w zabawach

- Rozluźniać dłoń podczas zabaw paluszkowych

- Utrzymywać przez chwilę zabawkę w dłoni

- Reagować na bodźce dotykowe, wzrokowe, smakowe

- Obracać głowę w stronę źródła dźwięku

FORMY PRACY: indywidualna,

MTODY PRACY: praktycznego działania, oparte na słowie

W tym:

- Metoda M.Ch. Knillów

- Muzykoterapia

- Elementy stymulacji polisensorycznej

- Chromoterapia

- Aromaterapia

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: olejek zapachowy, miód, piłka, klocek, zabawka dźwiękowa, świeca zapachowa, magnetofon, płyty CD, latarka do stymulacji wzrokowej, żółty chodniczek.

REALIZACJA:

• Ceremoniał powitania dziecka piosenką ,,Witaj Aniu…”, połączone masażem dłoni olejkiem zapachowym .Rozluźnienie napięcia mięśniowego zabawami paluszkowymi „Rodzinka”.

• Dostarczenie dziecku bodźców:

- Stymulacja węchowa . Zapalenie świecy zapachowej (zapach gruszki): zwrócenie uwagi na zapach, cechy ognia-ciepło. Spotkanie z żywiołem

- Stymulacja wzrokowa, słuchowa, dotykowa w pozycji werbalnej i horyzontalnej za pomocą latarki – podświetlanie przedmiotów o jaskrawo-żółtym kolorze (piłka, klocek).Wodzenie wzrokiem za światłem, rozwijanie zdolności chwytnych- zaciskanie i otwierania dłoni na przedmiocie.

- Ćwiczenie percepcji słuchowej .Włączenie zabawki dźwiękowej-kierowanie dziecka w kierunku dźwięku, próby poszukiwania źródła dźwięku.

• Realizacja Programu Specjalnego M.Ch. Knillów, połączone z muzyka relaksacyjną.

• Zastosowanie bodźców smakowych. Posmarowanie ust dziecka miodem.

• Zakończenie zajęć: pochwała i nagroda.