Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZYCH
|Data |xxx |
|Osoba prowadząca |mgr Anna Rycerz |
|Tematyka ośrodka okresowego |Ja |
|Tematyka ośrodka dziennego |Ulubione zabawy i zabawki |
CELE GŁÓWNE:
- Doskonalenie wzajemnej komunikacji
- Obniżenie napięcia mięśniowego
- Usprawnienie motoryki małej
- Stymulacja dziecka bodźcami dotykowymi ,wzrokowymi, słuchowymi, smakowymi
CELE OPERACYJNE (DZIECKO POTRAFI LUB PRÓBUJE)
- Współpracować z nauczycielem w zabawach
- Rozluźniać dłoń podczas zabaw paluszkowych
- Utrzymywać przez chwilę zabawkę w dłoni
- Reagować na bodźce dotykowe, wzrokowe, smakowe
- Obracać głowę w stronę źródła dźwięku
FORMY PRACY: indywidualna,
MTODY PRACY: praktycznego działania, oparte na słowie
W tym:
- Metoda M.Ch. Knillów
- Muzykoterapia
- Elementy stymulacji polisensorycznej
- Chromoterapia
- Aromaterapia
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: olejek zapachowy, miód, piłka, klocek, zabawka dźwiękowa, świeca zapachowa, magnetofon, płyty CD, latarka do stymulacji wzrokowej, żółty chodniczek.
REALIZACJA:
• Ceremoniał powitania dziecka piosenką ,,Witaj Aniu…”, połączone masażem dłoni olejkiem zapachowym .Rozluźnienie napięcia mięśniowego zabawami paluszkowymi „Rodzinka”.
• Dostarczenie dziecku bodźców:
- Stymulacja węchowa . Zapalenie świecy zapachowej (zapach gruszki): zwrócenie uwagi na zapach, cechy ognia-ciepło. Spotkanie z żywiołem
- Stymulacja wzrokowa, słuchowa, dotykowa w pozycji werbalnej i horyzontalnej za pomocą latarki – podświetlanie przedmiotów o jaskrawo-żółtym kolorze (piłka, klocek).Wodzenie wzrokiem za światłem, rozwijanie zdolności chwytnych- zaciskanie i otwierania dłoni na przedmiocie.
- Ćwiczenie percepcji słuchowej .Włączenie zabawki dźwiękowej-kierowanie dziecka w kierunku dźwięku, próby poszukiwania źródła dźwięku.
• Realizacja Programu Specjalnego M.Ch. Knillów, połączone z muzyka relaksacyjną.
• Zastosowanie bodźców smakowych. Posmarowanie ust dziecka miodem.
• Zakończenie zajęć: pochwała i nagroda.