Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|Data |xxx. |
|Osoba prowadząca |mgr Anna Rycerz |
|Tematyka ośrodka okresowego |Ja |
|Tematyka ośrodka dziennego |Stymulacja zmysłów-zabawy w wodzie - elementy stymulacji polisensorycznej. |
CELE GŁÓWNE:
- stymulacja dziecka bodźcami słuchowymi, wzrokowymi, dotykowymi, węchowymi,
-usprawnianie manualne,
- obniżenie napięcia mięśniowego dłoni,
CELE OPERACYJNE :
- odbierać bodźce słuchowe, wzrokowe, dotykowe, węchowe, smakowe,
-rozluźniać dłoń przy zabawach paluszkowych i w ciepłej wodzie,
-chwytać zanurzone w wodzie przedmioty,
-współpracować z nauczycielem podczas zajęć,
FORMY PRACY: indywidualna, grupowa,
METODY PRACY: praktycznego działania oparte na słowie,
W tym:
-Aromaterapia,
-Elementy stymulacji polisensorycznej,
-Muzykoterapia,
-Metoda M.Ch.Knillów,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Kula podświetlana, olejek zapachowy -morski, miska plastikowa, ciepła i zimna woda, klocki, piłki, (wszystkie proponowane dziecku przedmioty są w kolorze niebieskim),płyty CD z nagraniami – programu aktywności M.Ch. Knillów i muzyki relaksacyjnej, magnetofon.
REALIZACJA:
• Powitanie dzieci piosenką ,,Dzień dobry…” ,połączone masażem dłoni.
DOSTARCZENIE DZIECKU BODŹCÓW:
• Podświetlenie szklanej kuli i prowokowanie dzieci do wodzenia wzrokiem w pozycji pionowej, poziomej i ukośnej.
• Zabawy w wodzie:
- przygotowanie miejsca do zabawy z dziećmi: misek z ciepłą i zimna wodą oraz przedmiotów do zanurzenia (zastosowanie bodźców termicznych);
-zapoznanie dzieci z materiałem wykorzystywanym na zajęciach-ciepłą i zimną wodą, klockami i piłkami;
- zabawa dłońmi, chlapanie, moczenie;
-dostarczenie bodźców węchowych –dodanie do wody olejku zapachowego;
-zanurzenie w wodzie piłek i klocków-koncentracja wzroku na zanurzonych przedmiotach;
- prowokowanie dzieci do chwytania ,dotykania i manipulowania nimi ,zamykanie i otwieranie dłoni na przedmiocie (masowanie klockami i piłkami dłoni dziecka),
- przekładnie przedmiotu z ręki do ręki, wyławianie przedmiotu.
• Zastosowanie bodźców smakowych- dżem o smaku jagodowym, smarowanie ust dziecka ,zachęcanie do oblizywania.
• Realizacja Programu Specjalnego M.Ch.Knillów -rozwijanie świadomości własnego ciała, zakończenie wyciszeniem dzieci po aktywności przy użyciu muzyki relaksacyjnej połączone masażem całego ciała.
ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ: pochwała dzieci ,nagroda – herbatnik.