Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|Data |xxx |
|Osoba prowadząca |mgr Anna Rycerz |
|Tematyka ośrodka okresowego |Ja |
|Tematyka ośrodka dziennego |Zabawy folią i gazetami |
CELE GŁÓWNE:
- Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- Stymulacja dziecka bodźcami dotykowymi, wzrokowymi, słuchowymi,
- Ćwiczenia chwytu całą dłonią,
CELE OPERACYJNE:
- Łączyć ręce w linii środkowej ciała,
- Reagować na bodźce wzrokowe, słuchowe i dotykowe,
- Chwytać , miąć i rwać kolorowe gazety,
- Chwytać piłkę całą dłonią,
FORMY PRACY: indywidualna ,grupowa,
MTODY PRACY: praktycznego działania, oparte na słowie,
W tym:
- Metoda M. i Ch. Knillów
- Aromaterapia
- Elementy stymulacji polisensorycznej
- Muzykoterapia
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: folia aluminiowa, reklamówki foliowe o różnej grubości, kolorowe gazety, olejek zapachowy, magnetofon, płyta CD z nagraniem: programu aktywności ruchowej ,,Dotyk i komunikacja’’ M. i Ch. Knillów oraz muzyką relaksacyjną.
REALIZACJA:
• Powitanie dzieci piosenką ,,Dzień dobry…” , połączone z masażem dłoni przy użyciu olejku zapachowego i zabawami paluszkowymi ,,Rodzinka”
• Zapoznanie dzieci z materiałem wykorzystywanym w zajęciach,
• Akcentowanie rąk dziecka, pomoc przy próbach chwytu , zamykanie dłoni na piłkach,
• Szeleszczenie gazetami – ćwiczenie percepcji dotykowej, słuchowej,
• Robienie kulek z foli i gazet, dostarczenie dziecku bodźców dotykowych, wzrokowych,
• Manipulowanie wykonanymi kulkami, ( masowanie wewnętrznej i zewnętrznej dłoni dziecka ), próby rzucania,
• Rwanie gazet na kawałki, dostarczenie dziecku bodźców słuchowych i dotykowych,
• Realizacja Programu Specjalnego M. i Ch. Knillów – rozwijanie świadomości własnego ciała, zakończenie wyciszeniem dziecka po aktywności przy muzyce relaksacyjnej połączone masażem całego ciała.
Zakończenie zajęć : pochwała dzieci, nagroda – naklejka na dłoń.