Dodaj publikację
Autor
Anna Rycerz
Data publikacji
2013-03-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
96

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci w wieku przedszkolnym (5-6 lat).
 Pobierz (doc, 36,0 KB)

Podgląd treści

|Data |xxx |
|Osoba prowadząca |mgr Anna Rycerz |
|Tematyka ośrodka okresowego |Ja |
|Tematyka ośrodka dziennego |Zabawy folią i gazetami |

CELE GŁÓWNE:

- Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

- Stymulacja dziecka bodźcami dotykowymi, wzrokowymi, słuchowymi,

- Ćwiczenia chwytu całą dłonią,

CELE OPERACYJNE:

- Łączyć ręce w linii środkowej ciała,

- Reagować na bodźce wzrokowe, słuchowe i dotykowe,

- Chwytać , miąć i rwać kolorowe gazety,

- Chwytać piłkę całą dłonią,

FORMY PRACY: indywidualna ,grupowa,

MTODY PRACY: praktycznego działania, oparte na słowie,

W tym:

- Metoda M. i Ch. Knillów

- Aromaterapia

- Elementy stymulacji polisensorycznej

- Muzykoterapia

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: folia aluminiowa, reklamówki foliowe o różnej grubości, kolorowe gazety, olejek zapachowy, magnetofon, płyta CD z nagraniem: programu aktywności ruchowej ,,Dotyk i komunikacja’’ M. i Ch. Knillów oraz muzyką relaksacyjną.

REALIZACJA:

• Powitanie dzieci piosenką ,,Dzień dobry…” , połączone z masażem dłoni przy użyciu olejku zapachowego i zabawami paluszkowymi ,,Rodzinka”

• Zapoznanie dzieci z materiałem wykorzystywanym w zajęciach,

• Akcentowanie rąk dziecka, pomoc przy próbach chwytu , zamykanie dłoni na piłkach,

• Szeleszczenie gazetami – ćwiczenie percepcji dotykowej, słuchowej,

• Robienie kulek z foli i gazet, dostarczenie dziecku bodźców dotykowych, wzrokowych,

• Manipulowanie wykonanymi kulkami, ( masowanie wewnętrznej i zewnętrznej dłoni dziecka ), próby rzucania,

• Rwanie gazet na kawałki, dostarczenie dziecku bodźców słuchowych i dotykowych,

• Realizacja Programu Specjalnego M. i Ch. Knillów – rozwijanie świadomości własnego ciała, zakończenie wyciszeniem dziecka po aktywności przy muzyce relaksacyjnej połączone masażem całego ciała.

Zakończenie zajęć : pochwała dzieci, nagroda – naklejka na dłoń.