Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|DATA |xxx |
|OSOBA PROWADZĄCA | mgr Anna Rycerz |
|TEMATYKA OŚRODKA OKRESOWEGO |Ja |
|TEMATYKA OŚRODKA DZIENNEGO |Ja i moje zmysły- zabawy manipulacyjne z elementami stymulacji |
| |polisensorycznej |
CELE GŁÓWNE:
• Stymulacja dziecka bodźcami dotykowymi, wzrokowymi, słuchowym, smakowymi,
• Wyzwalanie spontanicznej aktywności,
CELE OPERACYJNE :
• Reagować na bodźce dotykowe, słuchowe, wzrokowe, smakowe,
• Aktywnie uczestniczyć w zabawach i ćwiczeniach,
• Współpracować z nauczycielem podczas zajęć,
FORMY PRACY: indywidualna, grupowa,
METODY PRACY: praktycznego działania, oparte na słowie,
W tym:
- Metoda M. i Ch. Knillów
- Aromaterapia
- Elementy stymulacji polisensorycznej
- Muzykoterapia
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: , świeca zapachowa, kasztany, szyszki, żołędzie, dżem, miski metalowe i plastikowe, magnetofon, płyty CD z nagraniami : programu aktywności M. i Ch.. Knillów i muzyki relaksacyjnej.
REALIZACJA:
• Powitanie dzieci piosenką „Dzień dobry…”, połączone masażem dłoni, zabawy „Wierszyki , masażyki” M. Bogdanowicz.
• Zapalenie świecy zapachowej: zwrócenie uwagi na zapach na cechy ognia (ciepło, jasno ),
- Napełnienie misy metalowej kasztanami: ćwiczenie percepcji dotykowej, słuchowej; zachęcenie dziecka do manipulowania nimi ( szuranie, uderzanie, poklepywanie), wrzucanie żołędzi do pojemnika,
- Napełnienie misek plastikowych szyszkami, prowokowanie dziecka do chwytania, dotykania i manipulowania nimi, zamykanie dłoni na szyszkach i (masowanie kamieniami zewnętrznej i wewnętrznej dłoni dziecka),
- Masowanie rąk dziecka żołędziami ( głaskanie, stukanie, pocieranie rąk dziecka),
- Zastosowanie bodźców smakowych: posmarowanie warg dziecka dżemem, zachęcanie dziecka do oblizywania – element nagrody za aktywność,
• Realizacja Programu Specjalnego M.i Ch. Knillów – budowanie świadomości własnego ciała, zakończenie wyciszeniem dziecka po aktywności przy muzyce relaksacyjnej połączone masażem całego ciała.
• Zakończenie zajęć: pochwała dzieci.