Dodaj publikację
Autor
Anna Rycerz
Data publikacji
2013-03-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
91

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci w wieku przedszkolnym (5 lat).
 Pobierz (doc, 37,5 KB)

Podgląd treści


|DATA |xxx |
|OSOBA PROWADZĄCA | mgr Anna Rycerz |
|TEMATYKA OŚRODKA OKRESOWEGO |Ja |
|TEMATYKA OŚRODKA DZIENNEGO |Ja i moje zmysły- zabawy manipulacyjne z elementami stymulacji |
| |polisensorycznej |

CELE GŁÓWNE:

• Stymulacja dziecka bodźcami dotykowymi, wzrokowymi, słuchowym, smakowymi,

• Wyzwalanie spontanicznej aktywności,

CELE OPERACYJNE :

• Reagować na bodźce dotykowe, słuchowe, wzrokowe, smakowe,

• Aktywnie uczestniczyć w zabawach i ćwiczeniach,

• Współpracować z nauczycielem podczas zajęć,

FORMY PRACY: indywidualna, grupowa,

METODY PRACY: praktycznego działania, oparte na słowie,

W tym:

- Metoda M. i Ch. Knillów

- Aromaterapia

- Elementy stymulacji polisensorycznej

- Muzykoterapia

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: , świeca zapachowa, kasztany, szyszki, żołędzie, dżem, miski metalowe i plastikowe, magnetofon, płyty CD z nagraniami : programu aktywności M. i Ch.. Knillów i muzyki relaksacyjnej.

REALIZACJA:

• Powitanie dzieci piosenką „Dzień dobry…”, połączone masażem dłoni, zabawy „Wierszyki , masażyki” M. Bogdanowicz.

• Zapalenie świecy zapachowej: zwrócenie uwagi na zapach na cechy ognia (ciepło, jasno ),

- Napełnienie misy metalowej kasztanami: ćwiczenie percepcji dotykowej, słuchowej; zachęcenie dziecka do manipulowania nimi ( szuranie, uderzanie, poklepywanie), wrzucanie żołędzi do pojemnika,

- Napełnienie misek plastikowych szyszkami, prowokowanie dziecka do chwytania, dotykania i manipulowania nimi, zamykanie dłoni na szyszkach i (masowanie kamieniami zewnętrznej i wewnętrznej dłoni dziecka),

- Masowanie rąk dziecka żołędziami ( głaskanie, stukanie, pocieranie rąk dziecka),

- Zastosowanie bodźców smakowych: posmarowanie warg dziecka dżemem, zachęcanie dziecka do oblizywania – element nagrody za aktywność,

• Realizacja Programu Specjalnego M.i Ch. Knillów – budowanie świadomości własnego ciała, zakończenie wyciszeniem dziecka po aktywności przy muzyce relaksacyjnej połączone masażem całego ciała.

• Zakończenie zajęć: pochwała dzieci.