Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
REWALIDCYJNO- WYCHWAWCZYCH
|Data |xxx |
|Osoba prowadząca |mgr Anna Rycerz |
|Tematyka ośrodka okresowego |Ja |
|Tematyka ośrodka dziennego |Uwrażliwienie zmysłu dotyku-zabawy w kisielu. |
CELE GŁÓWNE:
- Kształtowanie świadomości rąk jako części ciała
- Stymulacja dziecka bodźcami dotykowymi, wzrokowymi, zapachowymi
CELE OPERACYJNE ( DZIECKO POTRAFI LUB PRÓBUJE)
- Reaguje na bodźce dotykowe, wzrokowe i zapachowe
- Odczuwa radość z zabawy w kisielu
FORMY PRACY: indywidualna
METODY PRACY: praktycznego działania, oparte na słowie
W tym:
- Metoda W. Sherborne
- Aromaterapia
- Elementy stymulacji polisensorycznej
- Muzykoterapia
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ugotowany kisiel , miska, lampka zapachowa (wszystkie proponowane dziecku środki są w jednym kolorze- zielonym ), płyta CD z elementami metody W.Sherborne i muzyką relaksacyjną.
REALIZACJA:
• Ceremoniał powitania dziewczynki piosenką „Witaj…”, połączone z masażem dłoni .
„Witaj …” x2
Jak się masz x 2
Wszyscy Cię witamy
Wszyscy Cie kochamy
Bądź w śród nas ‘’
DOSTARCZENIE DZIECKU BODŹCÓW :
• Stymulacja węchowa - Zapalenie lampki zapachowej (zapach jodłowy )
• Spotkanie z żywiołem - Zwrócenie uwagi na cechy ognia: jasny, gorący.
• Zapoznanie dziecka z materiałem wykorzystywanym w trakcie zajęć - Napełnienie miski ciepłym kisielem.
• Zabawy w kisielu związane z wyczuwaniem rąk (z pomocą nauczyciela) - - Włożenie rąk dziecka do miski oraz:
✓ masowanie rąk
✓ mieszanie
✓ potrząsanie
✓ uderzanie rękami o powierzchnię kisielu ( wyzwalanie swobodnej aktywności )
• Zabawy ruchowe prowadzone metodą W. Sherborne:
✓ kołysanie
✓ obracanie
✓ ciąganie na kocu
✓ turlanie,
✓ huśtanie
• Zakończenie zajęć: pochwała i nagroda.
Uwagi: dziecko w wieku przedszkolnym - 4 lata.