Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego
Nauczyciel stażysta:
Judyta Majewska
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Judyta Majewska
Stażystka: nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Zieleniu
Data rozpoczęcia stażu: 03.09.2012 r.
Data zakończenia stażu: do 03.06.2013 r.; 9 miesięcy.
Opiekun stażu: mgr Grażyna Bobińska
Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel stażysta
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich
6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia).
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela(Dz. U. z 2006 r. Nr 79, poz. 674) - dalej zwana ustawą
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 listopada 2007 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007 r. Nr 214 poz. 1580 ) - dalej zwane rozporządzeniem
Standard 1. Nauczyciel prawidłowo organizuje swój czas pracy w szkole i umiejętnie nawiązuje kontakty z otoczeniem.
|Lp|Zadanie |Formy realizacji |Osoby wspierające |Termin |Spodziewane efekty |Dowody realizacji, |
|. | | | | | |wskazówki, uwagi |
|2 |Zapoznanie się z tygodniowym |Obserwacja, udział w |Dyrektor, zastępca |IX’12 |Usprawnienie własnej |Organizacja zajęć |
| |rozkładem zajęć |spotkaniach zespołów |dyrektora, opiekun, | |pracy w szkole |własnych, udział |
| |w szkole, dyżurami, |nauczycieli |przewodniczący zespołu | | |spotkaniach zespołu,|
| |zastępstwami, zasadami |humanistów, |nauczycieli humanistów | | |analiza ankiet |
| |współpracy dyrektora z |spotkaniach Rady | | | | |
| |pracownikami |Pedagogicznej | | | | |
|3 |Poznanie dokumentów |Analiza dokumentacji, |Dyrektor, Opiekun, |IX/X’12 |Usprawnienie własnej |Wpisy w dziennikach |
| |obowiązujących |Dokonywanie | | |pracy w szkole | |
| |w szkole: Statut szkoły, Plan|samodziel-nych wpisów | | | | |
| |Nadzoru Pedagogicznego, |do dzienników, | | | | |
| |Program profilaktyczny, | | | | | |
| |Księga zarządzeń, dzienniki | | | | | |
| |zajęć lekcyjnych rozkłady | | | | | |
| |zajęć itp. | | | | | |
|4 |Zapoznanie się z podstawowymi|Udział w szkoleniu, |Dyrektor, pracownik BHP |IX-XI’12 |Znajomość zasad BHP oraz|Oświadcze-nie |
| |zasadami bezpieczeństwa i |lektura | | |przepisów przeciwpoż- |o znajomości |
| |higieny pracy w szkole oraz z|obowiązują-cych aktów | | |arowych |przepisów i ew. |
| |przepisami przeciwpożaro-wymi|prawnych, | | | |świadectwo |
| | | | | | |ukończenia kursu |
|5 |Określenie roli nauczyciela |Bezpośrednia rozmowa |Dyrektor, wychowawcy klas|W czasie |Dokładna znajomość |Uwagi w |
| |historii i wiedzy o | | |stażu |własnych obowiązków oraz|autorefleksji ...