Dodaj publikację
Autor
Judyta Majewska
Data publikacji
2013-03-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
33

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego stażysty.
 Pobierz (doc, 74,0 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego
Nauczyciel stażysta:
Judyta Majewska

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Judyta Majewska
Stażystka: nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Zieleniu
Data rozpoczęcia stażu: 03.09.2012 r.
Data zakończenia stażu: do 03.06.2013 r.; 9 miesięcy.
Opiekun stażu: mgr Grażyna Bobińska
Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel stażysta
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich
6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia).

Podstawa prawna:

• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela(Dz. U. z 2006 r. Nr 79, poz. 674) - dalej zwana ustawą
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 listopada 2007 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007 r. Nr 214 poz. 1580 ) - dalej zwane rozporządzeniem

Standard 1. Nauczyciel prawidłowo organizuje swój czas pracy w szkole i umiejętnie nawiązuje kontakty z otoczeniem.
|Lp|Zadanie |Formy realizacji |Osoby wspierające |Termin |Spodziewane efekty |Dowody realizacji, |
|. | | | | | |wskazówki, uwagi |
|2 |Zapoznanie się z tygodniowym |Obserwacja, udział w |Dyrektor, zastępca |IX’12 |Usprawnienie własnej |Organizacja zajęć |
| |rozkładem zajęć |spotkaniach zespołów |dyrektora, opiekun, | |pracy w szkole |własnych, udział |
| |w szkole, dyżurami, |nauczycieli |przewodniczący zespołu | | |spotkaniach zespołu,|
| |zastępstwami, zasadami |humanistów, |nauczycieli humanistów | | |analiza ankiet |
| |współpracy dyrektora z |spotkaniach Rady | | | | |
| |pracownikami |Pedagogicznej | | | | |
|3 |Poznanie dokumentów |Analiza dokumentacji, |Dyrektor, Opiekun, |IX/X’12 |Usprawnienie własnej |Wpisy w dziennikach |
| |obowiązujących |Dokonywanie | | |pracy w szkole | |
| |w szkole: Statut szkoły, Plan|samodziel-nych wpisów | | | | |
| |Nadzoru Pedagogicznego, |do dzienników, | | | | |
| |Program profilaktyczny, | | | | | |
| |Księga zarządzeń, dzienniki | | | | | |
| |zajęć lekcyjnych rozkłady | | | | | |
| |zajęć itp. | | | | | |
|4 |Zapoznanie się z podstawowymi|Udział w szkoleniu, |Dyrektor, pracownik BHP |IX-XI’12 |Znajomość zasad BHP oraz|Oświadcze-nie |
| |zasadami bezpieczeństwa i |lektura | | |przepisów przeciwpoż- |o znajomości |
| |higieny pracy w szkole oraz z|obowiązują-cych aktów | | |arowych |przepisów i ew. |
| |przepisami przeciwpożaro-wymi|prawnych, | | | |świadectwo |
| | | | | | |ukończenia kursu |
|5 |Określenie roli nauczyciela |Bezpośrednia rozmowa |Dyrektor, wychowawcy klas|W czasie |Dokładna znajomość |Uwagi w |
| |historii i wiedzy o | | |stażu |własnych obowiązków oraz|autorefleksji ...