Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz rozpoczęcia roku szkolnego
pt. „Wakacje żegnamy, szkołę witamy”.
Przy dźwięku dzwonków rowerowych, klaksonów i gwizdków dzieci wjeżdżają na
hulajnogach i rowerach przez środek widowni na scenę; na końcu biegnie chłopiec ciągnący
za sobą walizkę. Dzieci odkładają sprzęt i biorą (przygotowane wcześniej) rekwizyty.
Nauczyciel:
Witajcie Kochani!
Chyba urośliście? Jakoś zmężnieliście…?
To po wakacjach takie zmiany w was !!
Powiedzcie mi, proszę, jaki to był czas?
Dziecko 1: (czapka z daszkiem, wiosło)
Ja spędziłem na Mazurach prawie dwa miesiące.
Pływałem kajakiem, biegałem po łące,
Zbierałem grzyby i pyszne jagody!
Były też ogniska i nocne podchody…!
Dziecko 2: (wiaderko z łopatką, ręcznik plażowy,, okulary słoneczne)
Ja nad polskim morzem byłam
I na plaży się bawiłam:
Opalałam i kąpałam,
Stos muszelek nazbierałam!
Dziecko 3: (walizka na kółkach, mapa, aparat fotograficzny)
Ja zwiedzałem obce kraje:
Egipt, Turcję i Hawaje.
Samolotem tam leciałem
I pogodą zachwycałem!
Dziecko 4: (kalosze, wiklinowy koszyk, grabie)
Dziadków na wsi odwiedziłem:
Kury, kaczki- pogoniłem!
Pieska, kotka- pogłaskałem!
Sianokosy też widziałem…
1/3
Dziecko 5: (kapelusz góralski, ciupaga, plecak)
Ja po górach się wspinałam,
Krajobrazy podziwiałam:
Górski potok, owiec pełne hale…
Nie nudziło mi się wcale!
Dziecko 6: (rower, piłka, czapka z daszkiem)
Ja spędziłem w mieście lato,
Ale nie narzekam na to!
Rower, piłka, basen, lody-
Dużo zabaw i swobody!
Nauczyciel:
I ja też odpoczywałam:
Najpierw byłam w górach,
Potem na Mazurach…
Ale dość już o tym!
Teraz wrzesień mamy, a więc wszystkich serdecznie…
Wszyscy:
…do szkoły zapraszamy!!!
Dzieci odkładają rekwizyty i biorą do rąk zrobione z krepiny kolorowe pompony.
Dziecko 7:
Witamy zerówkę! (dzieci w górze machają pomponami)
Pierwszaków ściskamy! (dzieci wykonują gest ściskania, przytulania)
Drugoklasistów gromkim…
Wszyscy:
…cześć!!!...
Dziecko 7:
…pozdrawiamy.
Kłaniamy się Dyrekcji. (dzieci wykonują dworski ukłon w stronę dyrekcji)
Nauczycielom machamy! (dzieci machają jedną ręką)
Wszystkim zgromadzonym - piosenkę śpiewamy!
2/3
Piosnka pt. „Świat w kolorach”: („Gra w kolory” cz. I, kl. II)
Dzieci stoją w dwóch rzędach i wykonują krok podstawowy cza-czy.
1.
Co doprawdy znaczą barwy i kolory?
Ile kropek na biedronce zliczył Jaś?
Kto maluje na motylach piękne wzory?
O tym właśnie będzie lekcja ta.
Ref. Wesołe słońce do nas zajrzało, (dzieci unoszą w górę ręce z pomponami)
Z wrażenia tęczą nam pomachało! (dzieci machają rękami)
Co tu się dzieje?- pyta zdumione. (dzieci w geście zdziwienia łapią się za głowy)
To druga klasa (dzieci pokazują na siebie)
Dziś w kolory sobie gra, cza, cza, cza (dzieci machają przed sobą pomponami
jednocześnie wykonując ruch twista ...