Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O AWANS NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Magdalena Fidyk
Nauczyciel biologii
Plan rozwoju zawodowego został opracowany na okres stażu 2 lat i 9 miesięcy od 01.09.2010 - 31.05.2013.
Plan opracowano na podstawie:
• Ustawy Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. ( Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz.674 z póź. zmianami ).
• Rozporządzenia MENiS z dnia 01.12.2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, ( Dz. U z 2004 r Nr 260 poz.2593 )
• Rozporządzenia MEN z dnia 14 listopada 2007r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007r. Nr 214, poz.1580)
• Planu Rozwoju Szkoły
• Statutu Szkoły Zespołu Szkół im. gen. Józefa Bema
• Szkolnego Programu Wychowawczego.
| | | | |
|Lp. |Zadania |Forma realizacji |Terminy oraz |
| | | |dowody realizacji |
| |
|§ 8ust.2 pkt.1 |
| |
|UZYSKIWANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU |
|DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY. |
|1. |Poznanie procedury awansu |- Analiza przepisów prawa |VIII/IX 2010, wniosek o rozpoczęcie |
| |zawodowego ze szczególnym |oświatowego dotyczących awansu zawodowego, dyskusja|stażu, Plan Rozwoju Zawodowego |
| |uwzględnieniem stopnia |na temat awansu z nauczycielami dyplomowanymi w | |
| |awansu zawodowego na nauczyciela |mojej szkole | |
| |dyplomowanego | | |
|2. |Systematyczne pogłębienie wiedzy i |-Udział w radach szkoleniowych i pracach Zespołu |Cały okres stażu lub wg. harmonogramu i|
| |umiejętności w procesie aktywnego |Przedmiotowego |potrzeb szkoły; |
| |udziału w wewnątrzszkolnym i |-Udział w kursach kwalifikacyjnych, warsztatach, |zaświadczenia, certyfikaty, opis |
| |zewnętrznym doskonaleniu |konferencjach |podjętych działań |
| | |-Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego w| |
| | |zależności od potrzeb oraz propozycji WDN | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|3. |Doskonalenie własnego warsztatu |-Dostosowanie warsztatu pracy do aktualnych |Cały okres stażu, opis podjętych |
| |pracy |potrzeb poprzez: dobór podręczników, konstruowanie|działań, wybrane testy |
| | |testów, badań wyników, testów diagnozujących wiedzę| |
| | |po gimnazjum oraz ćwiczeń. Gromadzenie pomocy | |
| | |edukacyjnych. Diagnozowanie umiejętności uczniów z | |
| | |wykorzystaniem wymienionych wyżej narzędzi | |
|4. |Samodoskonalenie poprzez |- Wyszukiwanie nowości wydawniczych z zakresu |Cały okres stażu, opis podjętych |
| |studiowanie literatury |dydaktyki, metodologii nauczania biologii |działań, scenariusze zajęć |
| | |-Studiowanie czasopism i literatury z zakresu |laboratoryjnych |
| | |pedagogiki nauczania przedmiotu | |
| | |-Korzystanie z materiałów oraz zdobytej wiedzy | |
| | |podczas zajęć laboratoryjnych | |
| | | | |
| | | | |
|5. |Organizacja dodatkowych zajęć z |- Prowadzenie zajęć dodatkowych w oparciu o program|Cały okres stażu, program i/ lub |
| |biologii |przygotowany na cały rok szkolny, w szczególności |scenariusz |
| | |dla uczniów mających trudności w opanowaniu | |
| | |wiadomości | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| |
|§ 8 ust. 2 pkt. 2 |
| |
|WYKORZYSTANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ |
|I KOMUNIKACYJNEJ |
|1. |Doskonalenie umiejętności |-Przeglądanie stron internetowych o tematyce |Cały okres ...