Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Dnia:
Grupa wiekowa: 4-latki
Nauczyciel prowadzący: mgr Beata Dobrowolska-Bar
TEMAT: ,,PRZYGODY BURKA Z PODWÓRKA”
Obszary edukacyjne:
- Edukacja przyrodnicza
Rozwijanie postawy opiekuńczej wobec zwierząt; kształtowanie postawy dostrzegania potrzeb innych.
- Edukacja z zakresu przygotowania do nauki pisania i czytania
Doskonalenia zdolności myślenia i zapamiętywania, umiejętności skupienia uwagi, patrzenia, słuchania i rozumienia.
Cele główne: Uwrażliwianie na potrzeby niesienia pomocy zwierzętom podczas zimy.
Doskonalenie zdolności myślenia i zapamiętywania; umiejętności skupienia uwagi, patrzenia, słuchania i rozumienia.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- analizuje treść utworu – omawia (i ocenia) postępowanie bohaterów z próbą uzasadnienia własnego stanowiska
- rozumie określenia dotyczące kierunków położenia przedmiotów w przestrzeni
- składa obrazki z części
- ilustruje ruchem treść piosenki
- dopasowuje domy zwierząt do ich mieszkańców
- wykonuje pracę plastyczną wg własnego pomysłu
Środki dydaktyczne:
- 5 obrazków historyjki obrazkowej
- buda dla psa z kartonu, pies – maskotka
- puzzle przedstawiające różne rasy psów
- płyta CD zespołu ,,Bahamas”
- domy różnych zwierząt i ich mieszkańcy
Metody pracy:
- czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych;
- słowne: opowiadanie, rozmowa;
- oglądowe: obserwacja, pokaz, opis
Formy pracy:
- z całą grupą, indywidualna
Literatura:
,,Kłopoty Burka z podwórka” – L. Krzemieniecka
PRZEBIEG ZAJĘCIA
Inspiracja do zajęcia: ,,Przygody Burka z podwórka” – historyjka obrazkowa.
Analizowanie treści utworu – omawianie i ocenianie postępowania bohaterów z próbą uzasadnienia własnego stanowiska.
,,Burek się chowa” – doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi kierunków położenia przedmiotów w przestrzeni: obok, na, w, za, pod.
,,Jak nazywa się ten pies?” – składanie obrazka z części w całość.
Zabawa ruchowa do piosenki:,, Puszek, maluszek” – ilustrowanie ruchem treści utworu.
,,Czyj to dom” – rozpoznawanie i nazywanie różnych domów zwierząt i ustalanie ich mieszkańców.
,,Mój projekt budy dla psa” – kolorowanie konturu budy wg własnego pomysłu; naklejanie psa – kundelka.
Oglądanie i omawianie prac kolegów; zorganizowanie wystawy.