Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz uroczystości przedszkolnej
z okazji
,,Pożegnania lata i powitania jesieni”
Data: 05.10.1012 r.
Prowadząca: mgr Beata Dobrowolska-Bar
Temat: OSTATNI REJS
CEL GŁÓWNY:
- Poszerzanie doświadczeń dzieci i wspieranie ich rozwoju poprzez organizowanie okazji edukacyjnych
- Integrowanie się i nawiązywanie życzliwych kontaktów z dziećmi z różnych grup przedszkolnych
- rozbudzanie i rozwijanie zaufania między uczestnikami zabawy; wzmocnienie więzi uczuciowej z kolegami i koleżankami z grupy
CELE OPERACYJNE
Dziecko:
- stosuje się do reguł ustalonych w zabawie
- sprawnie porusza się w przestrzeni, wyrabia płynność i zręczność ruchów
- uczestniczy w zabawach z elementami improwizacji ruchowej do piosenki i muzyki
- obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku
- współdziała w zespole
- eksperymentuje z tworzywem – zgniata, zwija w rulon, formuje dany kształt, komponuje
- odczuwa radość z udanej zabawy
SYTUACJA POPRZEDZAJĄCA SPOTKANIE
- współpraca z innymi nauczycielami mająca na celu zapoznanie dzieci z treścią i improwizacją ruchową piosenek i utworów wykorzystanych podczas uroczystości
- ogłoszenie dnia 05.10.2012 r. ,,Dniem kolorów marynarskich”
METODY:
- podająca
- problemowa
- aktywizująca
- praktyczna
- pedagogiki zabawy Klanza; ASM wg B. Strrauss
FORMY:
- zbiorowa
- indywidualna
- praca w zespole
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- gazety
- kosz
- pojemniki na lunety i kulki z gazet
- statek piracki
- chusta animacyjna
- tamburyno
- płyty CD: ,,Rejs na Czystą Wyspę”, ,,Razem w przedszkolu”, ,,Muzyka i ruch dla każdego”, ,,Zabawy muzyczno-ruchowe dla dzieci z wykorzystaniem ASM wg B. Strauss”
LITERATURA:
- materiały warsztatowe, ,,Pedagogika zabawy w przedszkolu”
- Zabawy muzyczno-ruchowe dla dzieci z wykorzystaniem ASM wg B. Strauss
PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI
Zebranie się dzieci i nauczycieli przebranych za marynarzy w dużej sali.
Przywitanie dzieci i nauczycieli przez Kapitana Błyskawicę i zaproszenie do rejsu na pożegnanie lata.
Ustalenie reguł gwarantujących udaną zabawę.
Podróż pociągami do Szczecina – zabawa do piosenki ,,Jedzie pociąg z daleka”. Dzieci tworzą pociągi mające dotrzeć do portu.
Postój w Szczecinie. Wykupienie miejsca na statku przez najmłodszą grupę przedszkolną ,,Kubusie Puchatki” poprzez odtańczenie poleczki.
Opowieść ruchowa ,,Wypływamy w podróż” – dzieci ilustrują ruchem i efektami dźwiękonaśladowczymi treść opowieści.
Rozpoczęcie rejsu – odśpiewanie I zwrotki piosenki ,,Zuch marynarz” – zabawa improwizowana ruchem do piosenki (naśladowanie pływania i wiosłowania).
Powitanie lądu – Afryki. Wykonanie zadania zleconego przez dzieci z afrykańskiej wioski. Formowanie kul - ,,kokosów” z gazet – przez grupę dzieci 4-letnich ,,Jagódki”.
Zaproszenie dzieci do tańca afrykańskiego na cześć dzieci z innego kontynentu do piosenki ,,Ambo Sambo”.
Przygotowanie się marynarzy do sztormu – formowanie kul. Układanie z nich kół ratunkowych – grupa dzieci 4-letnich ,,Wesołe Nutki”.
Opowieść ruchowa ,,Burza na oceanie” – dzieci ilustrują ruchem i efektami dźwiękonaśladowczymi treść opowieści.
Wyruszenie w dalszy rejs do II zwrotki piosenki ...