Dodaj publikację
Autor
Beata Dobrowolska-Bar
Data publikacji
2013-03-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja dotyczy realizowania niezbędnych zadań do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego oraz form i sposobów ich realizacji.
 Pobierz (docx, 26,2 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Opracowany na okres stażu od 01.09.2010 do 31. 05. 2013

Imię i nazwisko: Beata Dobrowolska-Bar

Posiadane kwalifikacje: - dyplom ukończenia Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości w Gliwicach o kierunku: zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne

Opiekun stażu: Sylwia Skwara - nauczyciel dyplomowany

Akty prawne:

- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela

- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez

nauczycieli

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 1)

Zadania do wykonania

Formy i sposoby realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania

Poznawanie procedury awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli

Sformułowanie wniosku

o rozpoczęcie stażu

Opracowanie planu rozwoju zawodowego

Dokumentowanie realizacji planu

Sporządzenie sprawozdania

z realizacji planu rozwoju zawodowego

IX. 2010

IX. 2010

IX. 2010

Okres stażu

VI. 2013

Wniosek

o rozpoczęcie stażu

Plan rozwoju zawodowego

Zgromadzone zaświadczenia, potwierdzenia, scenariusze zajęć, zdjęcia itp.

Sprawozdanie

z realizacji planu zawodowego

Doskonalenie własnego warsztatu pracy, podwyższanie własnych kwalifikacji

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursach, szkoleniach, warsztatach umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych , wychowawczych i opiekuńczych;

rozpoczęcie studiów magisterskich

Okres stażu

Zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo

Nawiązanie współpracy

z opiekunem stażu, systematyczna współpraca

z opiekunem

Rozmowa, ustalenie zasad współpracy

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i innych nauczycieli

Analiza i ocena działań

IX. 2010

Okres stażu

Okres stażu

Kontrakt, harmonogram

Scenariusze zajęć

Scenariusze zajęć

Sprawozdanie

Udział w przygotowaniu

i prowadzeniu szkoleniowych Rad Pedagogicznych

Przygotowanie materiałów szkoleniowych

Przeprowadzenie szkolenia na temat wynikający z potrzeb przedszkola

Na bieżąco

W czasie trwania stażu

Wyciąg z protokołów rad pedagogicznych

Potwierdzenie dyrektora

Tworzenie własnego warsztatu pracy

Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych

Na bieżąco

Materiały, pomoce, scenariusze zajęć, scenariusze przedstawień,

Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej

Wpisy w dzienniku zajęć, założenie

i prowadzenie teczek: współpracy

z rodzicami i obserwacji dziecka, tygodniowe plany pracy

Na bieżąco

Dziennik zajęć, plany pracy, teczki: współpracy

i obserwacji dziecka

Dzielenie się swoją wiedzą

i doświadczeniami z innymi nauczycielami

Prowadzenie koleżeńskich zajęć otwartych dla nauczycieli

Opracowanie i udostępnienie

w biblioteczce przedszkolnej scenariuszy ...