Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Opracowany na okres stażu od 01.09.2010 do 31. 05. 2013
Imię i nazwisko: Beata Dobrowolska-Bar
Posiadane kwalifikacje: - dyplom ukończenia Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości w Gliwicach o kierunku: zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne
Opiekun stażu: Sylwia Skwara - nauczyciel dyplomowany
Akty prawne:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku, w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593, §7 ust. 2 pkt 1)
Zadania do wykonania
Formy i sposoby realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
Poznawanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli
Sformułowanie wniosku
o rozpoczęcie stażu
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Dokumentowanie realizacji planu
Sporządzenie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego
IX. 2010
IX. 2010
IX. 2010
Okres stażu
VI. 2013
Wniosek
o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego
Zgromadzone zaświadczenia, potwierdzenia, scenariusze zajęć, zdjęcia itp.
Sprawozdanie
z realizacji planu zawodowego
Doskonalenie własnego warsztatu pracy, podwyższanie własnych kwalifikacji
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursach, szkoleniach, warsztatach umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych , wychowawczych i opiekuńczych;
rozpoczęcie studiów magisterskich
Okres stażu
Zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo
Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu, systematyczna współpraca
z opiekunem
Rozmowa, ustalenie zasad współpracy
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i innych nauczycieli
Analiza i ocena działań
IX. 2010
Okres stażu
Okres stażu
Kontrakt, harmonogram
Scenariusze zajęć
Scenariusze zajęć
Sprawozdanie
Udział w przygotowaniu
i prowadzeniu szkoleniowych Rad Pedagogicznych
Przygotowanie materiałów szkoleniowych
Przeprowadzenie szkolenia na temat wynikający z potrzeb przedszkola
Na bieżąco
W czasie trwania stażu
Wyciąg z protokołów rad pedagogicznych
Potwierdzenie dyrektora
Tworzenie własnego warsztatu pracy
Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych
Na bieżąco
Materiały, pomoce, scenariusze zajęć, scenariusze przedstawień,
Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej
Wpisy w dzienniku zajęć, założenie
i prowadzenie teczek: współpracy
z rodzicami i obserwacji dziecka, tygodniowe plany pracy
Na bieżąco
Dziennik zajęć, plany pracy, teczki: współpracy
i obserwacji dziecka
Dzielenie się swoją wiedzą
i doświadczeniami z innymi nauczycielami
Prowadzenie koleżeńskich zajęć otwartych dla nauczycieli
Opracowanie i udostępnienie
w biblioteczce przedszkolnej scenariuszy ...