Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ZABAWY Z WYKORZYSTANIEM GĄBKI
|WIEK DZIECKA |PROPOZYCJA ZABAWY |
|1 m.ż. |Ogrzewanie ciepłą gąbką poszczególnych partii ciała dziecka. |
| |Masaż gąbką całego ciała dziecka. |
|2 m.ż. |Dotykanie poszczególnych partii ciała dziecka na przemian mokrą i suchą gąbką. |
| |Wywoływanie odruchu chwytnego poprzez podawanie gąbki do ręki dziecka. |
|3 m.ż. |Wodzenie wzrokiem za gąbką. |
| |Przetaczanie gąbki po ciele dziecka (pod ubraniem). |
|4 m.ż. |Wielozmysłowe badanie struktury gąbki. |
| |Pocieranie dłoni dziecka różnymi rodzajami gąbek – mniej i bardziej szorstkimi. |
|5 m.ż. |Unoszenie tułowia w leżeniu na brzuchu wodząc wzrokiem za gąbką. |
| |Pocieranie stóp dziecka różnymi rodzajami gąbek. |
|6 m.ż. |Przewracanie się z pleców na brzuch i odwrotnie za przemieszczającą się gąbką. |
| |Sięganie po gąbkę w leżeniu na brzuchu. |
|7 m.ż. |Prowokowanie świadomego chwytania i upuszczania gąbki z rąk. |
| |„Stukanie” gąbką o dowolną powierzchnię. |
|8 m.ż. |Przekładanie gąbki z ręki do ręki. |
| |„Stukanie” dwiema gąbkami o siebie. |
|9 m.ż. |Chowania gąbki pod ubraniem dziecka. |
| |Chowanie gąbki w dłoniach; dziecko próbuje ją odnaleźć. |
|10 m.ż. |Szukanie gąbki, którą dorosły wypuszcza z rąk. |
| |Raczkowanie za przemieszczającą się gąbką. |
|11 m.ż. |Wyrzucanie gąbki z większego pojemnika. |
| |Łowienie gąbki przy pomocy sitka i chochli. |
|12 m.ż. |Ćwiczenia w rozumieniu prostych poleceń – daj gąbkę! |
| |Wyciskanie gąbki w dłoniach. |
|12-18 m.ż. |Dziecko próbuje wyjąć gąbkę schowaną pod jego ubranie. |
| |Podawanie sobie gąbki w pozycji siedzącej i stojącej do przodu, do tyłu, na boki. |
|18-24 m.ż. |Rzucanie gąbką na polecenie w podanym kierunku. |
| |Rzucanie gąbki „kto dalej”. |
|24-30 m.ż. |Rzucanie gąbką do „kosza” z rąk. |
| |Turlanie gąbki nogami. |
|30-36 m.ż. |Zabawa „ciepło – zimno” z wykorzystaniem gąbki. |
| |Zapamiętywanie położenia gąbki (popatrz gdzie położyłem gębkę, zapamiętaj, zamknij oczy, ułóż gąbkę tak|
| |jak wcześniej). |
|3 r.ż. |Dziecko dotyka gąbką poszczególnych części ciała na przemian prawą i lewą ręką przy słowach rymowanki: |
| |„Uderz gąbką w swoją (głowę), lekko drży? Raz, dwa, trzy...” |
| |Dziecko i osoba dorosła stoją naprzeciw siebie. Dorosły trzyma w rękach gąbki i podnosi je na taką |
| |wysokość, aby dziecka chcąc je dotknąć musiało się mocno wyciągnąć w górę lub podskoczyć. Dziecko |
| |dotyka gąbek na przemian prawą i lewą ręką oraz obu gąbek równocześnie. |
|4 r.ż. |Dziecko kładzie na podłodze gąbkę; na polecenie dotyka jej poszczególnymi częściami ciała tak, aby się |
| |nie przewróciła, poruszyła (Czy potrafisz dotknąć gąbkę palcem, łokciem, kolanem...?); następnie nie |
| |używając rąk toczy gąbkę popychając ją czołem, nosem, łokciem... |
| |Dziecko siada na podłodze, zdejmuje buty ...