Dodaj publikację
Autor
Marta Maliszewska
Data publikacji
2013-03-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dobrze mieć zainteresowania.
 Pobierz (doc, 27,0 KB)

Podgląd treści


Krąg tematyczny: „ W poszukiwaniu dobra”

Temat dnia: „Dobrze jest mieć zainteresowania”

Data: 17.11.2011

Prowadząca: Marta Maliszewska

Cele ogólne:

- uświadomienie uczniom korzyści płynących z rozwijania swoich zainteresowań, hobby.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

-wie jakie korzyści płyną z rozwijania zainteresowań

- rozumie, że wiedza i umiejętności pomagają w życiu

- wypowiada się w uporządkowany sposób nt. swoich zainteresowań

- dzieli się spostrzeżeniami nt. zachowania bohaterów

-zgodnie współpracuje w grupie

- samodzielnie rozwiązuje złożone zadania matematyczne

- analizuje treść zadania, wskazuje dane i szukane

- korzysta z edytora tekstu, wie jak wstawić tabelę, wypełnia jej komórki danymi

Środki dydaktyczne:

-tekst opowiadania, kartki, hasła główne, słowniki

Metody:

- rozmowa

- dyskusja

- praktycznego działania

Formy pracy:

- indywidualna

- grupowa

- zbiorowa

Przebieg zajęć:

1.Powitanie w kole. „Z jakim samopoczuciem dziś przychodzimy?” (stały element zajęć).

2.Wprowadzenie w tematykę dnia. Podanie haseł dnia: Hobby, zainteresowania.

3. Podział klasy na grupy- opracowanie haseł, prezentacja pomysłów przez liderów grup.

4. Porównanie opracowań z objaśnieniami haseł ze słowników.

5.Burza mózgów. „Czym można się interesować?”- słoneczko.

6.Przypisanie propozycji zainteresowań do różnych kategorii (naukowe, muzyczne, plastyczne, przyrodnicze, sportowe, techniczne, społeczne).

7. Rozpoczęcie cyklu „Nasze zainteresowania”- prezentacja Mateusz L. pt. „Historia filmu”

8. Szukanie odpowiedzi na pyt. „Czy każdy może być specjalistą w każdej dziedzinie w oparciu o tekst „ Straszliwa zemsta”. Rozmowa nt. wysłuchanego utworu ukierunkowana pytaniami nauczyciela.

9. Ćw. 1 str.30- Rozwiązanie szyfru literowego, odczytanie nazw źródeł informacji.

10. Matematyka str.38 i 39- rozwiązywanie złożonych zadań matematycznych. Analizowanie treści zadań- wskazywanie danych, szukanych.

11. Informatyka- korzystanie z edytora tekstu- wypełnianie tabeli.

Praca domowa: Ćw 2 str.30 ( Budowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi pisemnej na podany temat).