Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Krąg tematyczny: „ W poszukiwaniu dobra”
Temat dnia: „Dobrze jest mieć zainteresowania”
Data: 17.11.2011
Prowadząca: Marta Maliszewska
Cele ogólne:
- uświadomienie uczniom korzyści płynących z rozwijania swoich zainteresowań, hobby.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
-wie jakie korzyści płyną z rozwijania zainteresowań
- rozumie, że wiedza i umiejętności pomagają w życiu
- wypowiada się w uporządkowany sposób nt. swoich zainteresowań
- dzieli się spostrzeżeniami nt. zachowania bohaterów
-zgodnie współpracuje w grupie
- samodzielnie rozwiązuje złożone zadania matematyczne
- analizuje treść zadania, wskazuje dane i szukane
- korzysta z edytora tekstu, wie jak wstawić tabelę, wypełnia jej komórki danymi
Środki dydaktyczne:
-tekst opowiadania, kartki, hasła główne, słowniki
Metody:
- rozmowa
- dyskusja
- praktycznego działania
Formy pracy:
- indywidualna
- grupowa
- zbiorowa
Przebieg zajęć:
1.Powitanie w kole. „Z jakim samopoczuciem dziś przychodzimy?” (stały element zajęć).
2.Wprowadzenie w tematykę dnia. Podanie haseł dnia: Hobby, zainteresowania.
3. Podział klasy na grupy- opracowanie haseł, prezentacja pomysłów przez liderów grup.
4. Porównanie opracowań z objaśnieniami haseł ze słowników.
5.Burza mózgów. „Czym można się interesować?”- słoneczko.
6.Przypisanie propozycji zainteresowań do różnych kategorii (naukowe, muzyczne, plastyczne, przyrodnicze, sportowe, techniczne, społeczne).
7. Rozpoczęcie cyklu „Nasze zainteresowania”- prezentacja Mateusz L. pt. „Historia filmu”
8. Szukanie odpowiedzi na pyt. „Czy każdy może być specjalistą w każdej dziedzinie w oparciu o tekst „ Straszliwa zemsta”. Rozmowa nt. wysłuchanego utworu ukierunkowana pytaniami nauczyciela.
9. Ćw. 1 str.30- Rozwiązanie szyfru literowego, odczytanie nazw źródeł informacji.
10. Matematyka str.38 i 39- rozwiązywanie złożonych zadań matematycznych. Analizowanie treści zadań- wskazywanie danych, szukanych.
11. Informatyka- korzystanie z edytora tekstu- wypełnianie tabeli.
Praca domowa: Ćw 2 str.30 ( Budowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi pisemnej na podany temat).