Dodaj publikację
Autor
Jolanta Forczek
Data publikacji
2013-03-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawdzian wiadomości w dwóch wersjach.  Sprawdza znajomość present i past simple, stopniowania przymiotników, tworzenia przysłówków od przymiotników, znajomość nazewnictwa zwierząt gospodarskich oraz reagowania językowego na stacji pociągowej. 
 Pobierz (pdf, 91,8 KB)

Podgląd treści

Maxi Taxi 2 Test 4 Wersja A

Imię i nazwisko: ………………………… Razem:……/45p

Task 1. Ułóż zdania we właściwej kolejności.

………/5p

1. computer / played / We / games / . ………………………………………………………………………………
2. car / washed / Monday / on / my / I / . ……………………………………………………………………………
3.
in / the afternoon / do / you / do / What / usually / ? ……………………………………………………………
4. TV / last / They / watched / night / . ………………………………………………………………………………
5. cycles / in / the park / She / sometimes / . ………………………………………………………………………

Task 2. Uzupełnij zdania wyrazami: do, does, lub did.

1. What …………… you do after school yesterday?
2. …………… they have ponies on their farm? Are they smaller than horses?
3. When ………… Mike show you his new pet?
4. ……… your mum know that you are at the cinema?
5. ……… farmers use tractors 50 years ago?
6. What clothes ……… he wear on Sundays?

Task 3. Uporządkuj zdania dialogów w kolejności.

………/6p

………/10p

Dialogue A

A: Two tickets, please.
A: How much is a ticket to Oxford?
B: It’s twelve pounds eighty.
B: Here you are.
A: Thank you. Cheers.

Dialogue B
A: When is the next train to Bath?
B: It’s ten past ten.
B: I don’t know. Let’s check the timetable.
A: It’s at… 10.16 am. What time is it now?
A: OK. Quick then. We’ve got six minutes.

Task 4. Uzupełnij zdania czasownikami w past simple lub present simple.

I ……… often ………… (not / meet) my friends at weekends.

1. We always ………………(eat) sandwiches for lunch.
2.
3. Our lessons …………… (start) at 8 o’clock.
4. Jim …………… (not / run) in a race last spring.
5. …………… they …………… (take) photos in Spain last holidays?

Task 5. Zakreśl właściwą formę.

I can do my homework quick / quickly.

1. They weren’t as cute / cutely as the ponies.
2.
3. My little brother can ride his bike fast / fastly.
4. Talk quiet / quietly. The baby is sleeping.
5. She answered the teacher’s question nice / nicely.
6. She can sing jazz songs really good / well.

Task 6. Porównaj zwierzęta używając podanych wyrazów.

………/5p

………/6p

………/5p

1.
2.
3.
4.
5.

the sheep / the chick / cute / as…as ……………………………………………………………………………
the horse / the cow / strong / than ………………………………………………………………………………
the city / the country / noisy / than ………………………………………………………………………………
the ostrich / the hens / heavy / than ……………………………………………………………………………
the goose / the pig / dirty / as…as ………………………………………………………………………………

Task 7. Przetłumacz podane wyrażenia na język polski.

………/8p

1. What a day! …………………………………………………………
2. What was the pony like? ……………………………………………

3. Drive slowly. ………………………………………………………………
4. Cross the street carefully. ………………………………………………
5. Make clothes and furniture. ………………………………………………
6. Have electricity. ……………………………………………………………
7. Station master. ………………………………………………………………
8. Ticket office. …………………………………………………………………

Maxi Taxi 2 ...