Dodaj publikację
Autor
Agnieszka
Data publikacji
2013-03-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja muzyczna z języka angielskiego dla uczniów klas V-VI szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 64,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

KLASA: V
TEMAT: In the world of music.

CELE OGÓLNE:
1. Wprowadzenie i praktyka słownictwa związanego z muzyką i nastrojami w kontekście.

CELE OPERACYJNE: (uczeń)

1. Wyraża swoje opinie na temat muzyki w języku obcym.
2. Potrafi określić różne nastroje, jakie dana muzyka w nim wywołuje.
3. Używa czasu Prezent Simple.
4. Słucha tekstów piosenek ze zrozumieniem.

UMIEJĘTNOŚCI:
1. Słuchanie
2. Mówienie
3. Czytanie
4. Pisanie

METODY:
1. Muzyczno słowna
2. Praca indywidualna z tabelą skojarzeń
3. Praca z tekstem
4. Praca pod opieką nauczyciela

MATERIAŁY: magnetofon, kaseta z utworami muzycznymi, kopie z zadaniami, słownik.

1. Wprowadzenie tematu:
Uczniowie otrzymują na karteczkach znane im powiązane tematycznie słownictwo. Ich zadaniem jest odgadnięcie tego powiązania, co naprowadzi ich na temat lekcji.

Uwagi: Uczniowie mogą mieć trudności ze zrozumieniem poleceń w języku angielskim- w razie potrzeby nauczyciel tłumaczy polecenia na język ojczysty uczniów.

2. Rozgrzewka językowa:
Uczniowie nasłuchują, jakie instrumenty pojawiły się we fragmencie muzycznym i nazywają je.

3. Część główna lekcji:
A) Odpowiedzi na pytania związane z muzyką.

Uwagi: Odpowiadając na pytania każdy uczeń będzie mógł zabrać głos i lekcja nie zostanie zdominowana przez tych najaktywniejszych.

B) Grupowanie słownictwa
Uczniowie grupują wyrazy określające nastrój, w jaki może wprawić ich muzyka, od spokojnego do agresywnego. Activty2

Uwagi: Uczniowie mogą nie znać niektórych słówek- nauczyciel wyjaśnia znaczenie lub odsyła do słownika.

C) Wrażenia muzyczne
Uczniowie wysłuchują czterech fragmentów muzycznych próbują odgadnąć tytuł i wykonawcę oraz zapisują wrażenia muzyczne, jakie wywarła na nich dana muzyka. Activity3

Uwagi: Uczniowie mogą mieć problem z odgadnięciem tytułów niektórych utworów. Jednakże nie jest to głównym celem tego zadania- nauczyciel podaje tytuły

D)Organizowanie tekstu piosenki
Uczniowie otrzymują paski papieru z wersami piosenki Louis’a Armstronga. Ich zadaniem jest ułożenie tekstu po wysłuchaniu piosenki.

E)Uzupełnienie tekstu piosenki
Uczniowie uzupełniają brakujące słowa w tekście piosenki.Activity6

Uwagi: Jeśli limit czasu zostanie wyczerpany zadanie to zostanie przełożone na następną lekcję.

4. Zakończenie lekcji
A) Podsumowanie słownictwa poznanego na lekcji w formie zabawy pamięciowej
B) Zadanie pracy domowej:
Uczniowie mają określić, jaki styl muzyczny wykonują dani artyści, ocenić jego muzykę w skali od1 do 5. Oraz napisać polskiego artystę, którego uważa za najlepszego i najgorszego. Activity 7

Questions:

1. What kinds of music do people listen to in your country?
2. Is there any type of music that you can only hear in your country? 
3. Do you listen to music on the radio?
4. Have you got ...