Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
"Im więcej ludzi rozwinie się dzięki Tobie,
tym pełniejsza będzie Twoja własna realizacja"
James Clerk Maxwell
Na początku kolejnego etapu mojej pracy zawodowej przeprowadziłam analizę własnych umiejętności, kompetencji oraz swoich mocnych i słabych stron, po czym wyznaczyłam kierunki dalszego rozwoju. Na podstawie autodiagnozy stwierdziłam, iż jestem nauczycielem rzetelnie realizującym zadania związane z powierzonym mi stanowiskiem, chętnie uczestniczę w doskonaleniu zawodowym, stale doskonalę i wzbogacam swój warsztat pracy.
Od chwili rozpoczęcia stażu wszystko, co stanęło na mojej drodze było nowym, frapującym i niezwykłym wyzwaniem. Rozpoczął się czas zdobywania cennych doświadczeń i nabywania wielu umiejętności, które wykorzystałam, kiedy realizowałam zadania nauczyciela-polonisty oraz nauczyciela-wychowawcy. Okres ten okazał się także owocny
w podejmowanie kontaktów interpersonalnych i naukę trudnej sztuki bycia asertywnym. Żaden dzień w zawodzie nauczyciela nie jest identyczny, dlatego owa nauka pomaga mi przyjrzeć się swoim predyspozycjom oraz wypunktować słabości, które utrudniają dążenie do perfekcji.
Przez cały okres swojej pracy zawodowej staram się, by moje lekcje były inspirujące dla młodych ludzi. Przykładam dużą wagę do wprowadzania metod, które rozwijają wyobraźnię i kreatywność uczniów. Jeżeli dziecko zainteresuje się tematem, to w naturalny sposób zacznie samo poszukiwać nowych informacji, stając się przy tym aktywnym uczestnikiem procesu nauczania. Duża jest także wartość wdrażania umiejętności kluczowych w poszczególne ćwiczenia na lekcji – umiejętność pracy w grupie czy zasady kulturalnego porozumiewania się budują w uczniu poczucie przynależności do grupy i odpowiedzialności za swoje czyny. Jestem zadowolona z osiągnięć i sukcesów moich podopiecznych, toteż zachęcam ich do dalszej pracy.
1. § 7.1.1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających za statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska.
W trakcie trwania stażu byłam aktywnym członkiem zespołu samokształceniowego nauczycieli bloku humanistycznego, przez dwa lata pełniłam funkcję lidera zespołu. Po utworzeniu w szkole zespołów zdaniowych należałam do zespołu ds. projektów szkolnych oraz zespołu wychowawców klasowych. W związku w tym brałam udział w opracowaniu
i przeprowadzaniu na terenie szkoły projektów takich jak: Grzeczność na co dzień, Karol Musioł – patron naszej szkoły. Moja praca przy projektach polegała na przygotowaniu zadań do wykonania oraz koordynowaniu prac w związku z zadaniem Rówieśnicy Karola Musioła.
W ramach tego projektu w konkursie pod patronatem Towarzystwa Przyjaciół Opola moi wychowankowie zajęli pierwsze miejsce i w nagrodę pojechali na wycieczkę do Krakowa.
Systematycznie uczestniczyłam w spotkaniach zespołu wychowawców, poświęconych rozwiązywaniu różnych problemów i wymianie doświadczeń. Jako członek tego zespołu uczestniczyłam również w pracach nad Programem Wychowawczym Szkoły, opracowywałam także propozycje tematów lekcji ...