Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka angielskiego
(wykorzystanie zasobów In ter netowych w celach edukacyjnych)
Klasa VI
Nauczyciel prowadzący:
Temat : Lekcja z piosenką – repertuar współczesny.
Cele zajęć:
Wychowawcze :
• wzbudzanie ciekawości do muzyki i wykorzystanie jej w celach edukacyjnych
• ukazanie ciekawych i pozytywnych form korzystania z zasobów internetowych
• zachęcenie do twórczego myślenia
• rozwijanie umiejętności pracy w parach i grupie
• otwartość na różne rodzaje muzyki
Edukacyjne:
• utrwalenie i poszerzenie słownictwa ( rzeczownik, przymiotnik)
• wprowadzenie zwrotu as…as ….
• Rozwijanie umiejętności językowych – rozumienie ze słuchu, czytanie, mówienie
• Doskonalenie poprawnej wymowy w celu układania rymów angielskich
• Nauka piosenki anglojęzycznej
Metody i formy pracy:
• Praca indywidualna, w parze i grupie
• Praca nad tekstem piosenki
• Praca ze słownikiem
Materiały i pomoce:
• Tekst piosenki, teledysk
• Karty wyrazowe
• Komputer, rzutnik multimedialny
• słownik
Przebieg zajęć:
Faza wstępna
1. Powitanie uczniów, lista obecności.
2. Rozgrzewka językowa: swobodna rozmowa nauczyciela i uczniów na dowolny temat, np. dzisiejszej pogody, zderzania jakie miało miejsce w klasie, itp.
3. Zapisanie tematu lekcji , utrwalenie słownictwa: rodzaje muzyki, wypowiedzi uczniów na temat ulubionej muzyki, wykonawców. Przedstawienie postaci Lenki, piosenkarki współczesnej ( np. tekst z the free encyclopedia) Praca indywidualna nad tekstem , szukanie informacji szczegółowych, odpowiadanie na pytania nauczyciela ( how old is, she, what do you know about her family and schooling, how many albums does she have,..)
Faza właściwa
1. Przedstawienie i tłumaczenie tytułu piosenki.
2. Praca nad słownictwem – (nauczyciel przygotowuje karty z rzeczownikami z piosenki i układa je rozsypane na stoliku, po czym uczniowie dochodzą i łącza wyrazy w pary oraz przyczepiają rymy na tablicy) tłumaczenie słów nieznanych.
3. Słuchanie piosenki w celu uzupełnienia luk rzeczownikami.
4. Sprawdzenie poprawności uzupełnienia tekstu.
5. Słuchanie piosenki w celu zrozumienia przymiotników określających rzeczowniki, zwrócenie uwagi na wymowę.
6. Wypisanie z tekstu przymiotników, oraz podanie ich znaczenia, doskonalenie wymowy.
7. Wspólne tłumaczenie wersów piosenki.
8. Praca w parach – jeden uczeń wypowiada przymiotnik a drugi dopowiada rzeczownik który pojawił się w piosence.
Faza końcowa
1. Wspólne śpiewanie piosenki z wyświetlonym tekstem.
2. Zachęcenie uczniów do nauki angielskiego poprzez swoje ulubione utwory muzyczne oraz zasoby internetowe.
3. Praca nad własną zwrotką do piosenki ( może to być praca domowa w zależności od czasowego przebiegu lekcji)
Zakończenie
1. Ocena realizacji celów lekcji.
2. Ocena ustna pracy uczniów i ich zaangażowania.
3. Pożegnanie uczniów.
4. Ewaluacja lekcji – rozmowa z uczniami o ich odczuciach dotyczących przeprowadzonej lekcji.
Zadanie opcjonalne: zabawy słowami, szukanie nowych rymów, wersów do piosenki
ZAŁĄCZNIK 1
As sly as a …….,
as strong as an ox
As fast as ...