Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
| | |
| | |
| | |
|Agnieszka | |
|Śliwińska | |
| | |
|nauczyciel | |
|bibliotekarz | |
| | |
| |PLAN |
| |ROZWOJU |
| |ZAWODOWEGO |
| | |
| |NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| |Data rozpoczęcia stażu: 1 IX 2010 r. |
| |Data zakończenia stażu: 31 V 2013 r. |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
I. Czynności organizacyjne.
|Zadania |Forma realizacji zadań |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|Zapoznanie z procedurą awansu |Analiza aktów prawnych w zakresie awansu |08.2010 r. |akty prawne dotyczące awansu |
|zawodowego. |zawodowego. | |zawodowego przez nauczycieli.|
|Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. |Opracowanie wniosku. |30.08.2010 r. |Poprawnie sformułowany |
| | | |wniosek. |
|Przygotowanie planu rozwoju zawodowego|Zaplanowanie działań mających na celu własny |09.2010 r. |Plan rozwoju zawodowego |
|i przedstawienie do zatwierdzenia |rozwój zawodowy oraz uzyskania stopnia | |zatwierdzony przez Dyrektora.|
|Dyrektorowi placówki. |nauczyciela dyplomowanego. | | |
|Dokumentowanie realizacji planu |Założenie teczki i dokumentowanie dorobku |Cały okres stażu |Plany, programy, scenariusze,|
|rozwoju zawodowego. |zawodowego | |świadectwa, dyplomy i inne |
| | | |dokumenty. |
|Cząstkowe sprawozdania z realizacji |Sporządzenie sprawozdania na podstawie |Raz w roku (czerwiec) w|Sprawozdania z realizacji |
|planu rozwoju zawodowego. |analizy zgromadzonego materiału oraz |trakcie trwania stażu. |planu rozwoju zawodowego. |
| |przedstawienie go Dyrektorowi. | | |
|Złożenie wniosku o podjęcie |Poprawnie sformułowanie wniosku oraz |06.2013 r. |Wniosek wraz z dokumentacją. |
|postępowania kwalifikacyjnego. |załączenie do niego wymaganej dokumentacji. | | |
II. Zadania wynikające z wymagań kwalifikacyjnych zawartych
w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia
1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły.
|Zadania |Forma realizacji zadań |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|Poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności |Ukończenie kursów i szkoleń doskonalących. |Cały okres stażu |Zaświadczenia. |
|poprzez udział w kursach, szkoleniach, | | | |
|warsztatach i samodzielne studiowanie |Uczestnictwo w warsztatach, seminariach i | | |
|literatury fachowej; udział w zajęciach |konferencjach dla bibliotekarzy. | | |
|organizowanych przez innych nauczycieli. | | | |
|Samodzielne studiowanie literatury |Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących|Cały okres stażu |Zestawienia bibliograficzne. |
|pedagogicznej i bibliotekarskiej. |pracy pedagogicznej w bibliotece i | | |
| |organizacji biblioteki. | | |
|Gromadzenie zbiorów przy uwzględnianiu |Indywidualne rozmowy z czytelnikami. |Cały okres stażu |Dokumentacja biblioteczna, |
|życzeń czytelników. | | |faktury, księga inwentarzowa.|
| |Zeszyt dezyderatów. | | |
|Opracowanie planów pracy biblioteki. |Plan pracy biblioteki uwzględniający |09.2010 r. |Plany pracy. |
| |specyfikę zadań szkoły, jej zasobów praz |09.2011 r. | |
| |potrzeby czytelników. |09.2012 r. | |
|Prowadzenie dokumentacji zgodnie z |Prowadzenie dziennika biblioteki szkolnej i |Cały okres stażu. |Dokumentacja biblioteczna. |
|przepisami. |innej | | |
|Podjęcie inicjatywy technicznego |Systematyczne obkładanie nowych i starych |Cały okres stażu. |Sprawozdanie. |
|odnowienia księgozbioru. |woluminów; renowacja zniszczonych książek. | | |
|Opracowanie i wdrożenie przedsięwzięć i |Prowadzenie dla uczniów kiermaszów używanych |Cały okres ...