Dodaj publikację
Autor
Urszula Węgrzynek
Data publikacji
2013-04-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
7

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Powtórzenie wiadomości w formie gry, poziom intermediate (na podstawie rozdziałów 6-10 podręcznika Matura Solutions intermediate). Może być wykorzystany w klasach korzystających z innego podręcznika jako ogólne powtórzenie wiadomości
 Pobierz (docx, 18,3 KB)

Podgląd treści

Jeopardy – revision game (Matura Solutions Intermediate Chapters 6-10)

Cel główny: Powtórzenie wiadomości z semestru drugiego (rozdziały 6 – 10 Matura Solutions Intermediate).

Cele operacyjne:

Uczeń zna słownictwo obejmujące w/w zakres materiału.

Uczeń umie odnaleźć i poprawić błędy gramatyczne obejmujące gramatykę z w/w zakresu materiału.

Uczeń umie przetłumaczyć zadane zdania korzystając z gramatyki i słownictwa poznanego w w/w materiale.

Uczeń umie wypowiedzieć się na zadany temat korzystając z gramatyki i słownictwa poznanego w w/w materiale.

Formy pracy: Praca w grupach, praca z całą klasą

Środki dydaktyczne : tablica i kreda

Przebieg lekcji:

Podanie tematu i celów lekcji.

Uczniowie zostają podzieleni na możliwie równe wielkościowo grupy.

Nauczyciel przedstawia zasady gry: Pod cyframi w kratkach ukryte są pytania. Im więcej punktów można zdobyć za pytanie tym pytanie będzie trudniejsze. Każda grupa po kolei odpowiada na wybrane przez siebie pytanie. Grupa decyduje z której kategorii i za ile punktów chce odpowiadać. W kategorii WYPOWIEDŹ – przedstawiciel grupy musi przez 1 minutę wypowiadać się bez przerwy (!) na zadany temat . Należy zwrócić uczniom uwagę że w grze muszą uczestniczyć wszyscy członkowie grupy. Uczniowie mogą się zastanowić nad odpowiedzią – czas przeznaczony na zastanowienie się jest podany pod nazwą kategorii. Liczy się pierwsza odpowiedź. Jeśli jest poprawna – grupa otrzymuje daną liczbę punktów i nauczyciel skreśla daną kratkę, jeśli niepoprawna – pytanie przejmuje kolejna grupa. Jeśli odpowiedzą poprawnie – dostają punkty za to pytanie, nauczyciel skreśla kratkę a grupa wybiera swoje pytanie przypadające im z racji kolejności. Jeśli nie odpowiedzą poprawnie pytanie wędruje dalej, jeśli nikt nie odpowie poprawnie – punkty „przepadają” , kratka zostaje skreślona a gra kontynuowana jest normalnym trybem czyli tak jak gdyby pierwsza grupa odpowiedziała poprawnie (czyli grupa druga wybiera swoje pytanie). Gdy wszystkie pytania zostaną wykorzystane (wszystkie kratki są skreślone) nauczyciel podsumowuje punkty i wyłania zwycięzców.

Uczniowie odszukują w podręczniku odpowiedzi na pytania, których nie udało im się wykonać poprawnie i wspólnie z nauczycielem wyciągają wnioski – które pytania/kategorie sprawiły największa trudność, jaka może być tego przyczyna i jakie rozwiązania widzą.

VOCABULARY – 30 SEC

TRANSLATION–

1 MIN

MISTAKES –

30 SEC

TALK-

1 MIN

1

1

1

1

2

2

2

2

3

3

3

3

4

4

4

4

Pytania z kategorii VOCABULARY:

Name 4 words connected to describing music.

Name 6 words connected to finances/ money

Name 5 objects in the room and 4 materials things are made of

Name 4 holiday accommodation problems and 4 words connected to travelling

Pytania z kategorii TRANSLATION (translate into ...