Dodaj publikację
Autor
Ewa Mierzejewska
Data publikacji
2013-04-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju pedagoga szkolnego - mianowanie.
 Pobierz (doc, 69,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
na stopień nauczyciela mianowanego*

Stażysta – Ewa Mierzejewska – pedagog szkolny
Opiekun stażu – Irena Arceus–Rudzińska – nauczyciel nauczania zintegrowanego i języka niemieckiego
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2006 r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2009 r.
Miejsce odbywania stażu – Szkoła Podstawowa w Nowym Kawkowie

* Opracowany zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu MENiS z dnia 1.12.2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

| |ZADANIA SZCZEGÓŁOWE - PODEJMOWANE DZIAŁANIA |TERMIN REALIZACJI  |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |
|KIERUNKI ROZWOJU | | | |
| |Budowanie warsztatu pracy własnej | | |
| |Opracowanie planu pracy na dany rok szkolny |do 20 września |plan pracy |
| |Konstruowanie arkuszy diagnostycznych i ankiet dla uczniów, rodziców | |ankiety, scenariusze |
|Umiejętność |i nauczycieli | | |
|organizacji |Opracowywanie scenariuszy spotkań psychoedukacyjncych | |scenariusze |
|i doskonalenia |z uczniami i rodzicami . | | |
|warsztatu pracy, dokonywania |Przygotowanie trwałych pomocy na zajęcia psychoedukacyjne |cały okres stażu |plansze i inne pomoce |
|ewaluacji własnych działań, |Gromadzenie materiałów z zakresu psychoprofilktyki ( ciekawe strony www, artykuły z pism fachowych, | |wyposażeniu gabinetu pedagoga |
|a także oceniania |ulotki, foldery , plakaty. | | |
|ich skuteczności |Gromadzenie literatury z zakresu psychologii i pedagogiki | |biblioteka własna i szkolna |
|i dokonywania zmian |Budowanie bazy danych instytucji wspierających pracę szkoły i rodzinę | |dziennik pedagoga        |
|w tych działaniach. | | | |
| |Doskonalenie warsztatu pracy | | |
| |Ustawiczne analizowanie dokumentów szkoły, prawa oświatowego |wg potrzeb |notatki własne |
| |i rozporządzeń ministerialnych oraz karty nauczyciela | | |
| |Pogłębianie wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki poprzez czytanie literatury fachowej |praca ciągła | |
| |Pogłębianie wiedzy i umiejętności w WDN | | |
| |Uczestniczenie w konferencjach metodycznych |wg harmonogramu |poświadczenie dyrektora |
| |Uczestniczenie w warsztatach i szkoleniach W-M ODN |na pocz. r.szkol. |lista obecności |
| |Korzystanie z ofert edukacyjnej i konsultacyjnej Waramińsko – Mazurskiego Stowarzyszenia Pedagogów |2 razy w roku |zaświadczenie |
| | |w g potrzeb | |
| |Ocena skuteczności działań własnych | | |
| |Przygotowanie semestralnego sprawozdania z działalności opiekuńczo – wychowawczej |na koniec semestru |sprawozdanie |
| |Przeprowadzenie ewaluacja w formie ankiet zajęć psychoedukacyjnych | | |
| |dla rodziców bądź uczniów. |2 razy w roku |ankiety ewaluacyjne + zestawienie |
| |Samoocena dokonań zawodowych | | |
| |Zebranie opinii rodziców, nauczycieli i uczniów dt. pracy pedagoga |na koniec semestru |samoocena na piśmie |
| |i oczekiwań |raz na trzy lata |podsumowanie ankiety |
| |Wyciąganie wniosków z działań, które nie były mało skuteczne | | |
| |w celu zmiany oddziaływań na efektywne |cały okres stażu |notatki własne |
| |Wspieranie uczniów w ich problemach emocjonalnych i społecznych; szczególnie z rodzin dotkniętych choroba|cały okres stażu |dziennik pedagoga, notatki własne |
| |alkoholową i niewydolnych wychowawczo | | |
| | | | |
| | | | |
|Umiejętność uwzględniania | | | |
|w swojej pracy problematyki | | | |
|środowiska lokalnego oraz | | | |
|współczesnych problemów społecznych | | | |
|i cywilizacyjnych | | | |
|  | | | |
| |Uwrażliwianie uczniów na drugiego człowieka poprzez rozmowy indywidualne i zajęcia psychoedukacyjne z |praca ciągła |dziennik ...