Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć wychowania fizycznego
Dyscyplina: Siatkówka
Temat: Nauka zagrywki sposobem dolnym.
Zadania szczegółowe:
Sprawność motoryczna:
- poznawanie możliwości rozwijania siły, zręczności, zwinności oraz koordynacji ruchowej podczas wykonywania zagrywki.
Umiejętności:
- umiejętność wykonania poprawnej zagrywki,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
- kształtowanie prawidłowej postawy siatkarskiej.
Wiedza:
- znajomość podstawowych zasad piłki siatkowej,
- poznanie znaczenia precyzji i dokładności zagrywki, właściwe ułożenie kończyn dolnych i górnych.
Postawy pro-społeczne:
- współdziałanie w grupie,
- dyscyplina
Klasa/płeć: V
Liczba ćwiczących: 16
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45 min
Przybory i przyrządy: piłki do siatkówki, siatka
Ścieżki edukacyjne: edukacja prozdrowotna - bezpieczeństwo podczas wykonywania zagrywki, prawidłowa postawa ciała.
Prowadzący: Paweł Gadomski
Bibliografia:
1.“Planowanie lekcji wychowania fizycznego”; Seweryn Sulisz, Alicja Romanowska; Wydawnictwo Korepetytor; Płock 2006.
2. “Plany wynikowe z wychowania fizycznego dla klas IV-VI szkoły podstawowej”; Alicja Romanowska; Wydawnictwo Korepetytor; Płock 2004.
3. “Piłka siatkowa na orlikach”; Grzegorz Ryś, Wojciech Kasza, Zbigniew Krzyżanowski; Wydawnictwo APS nr 8
Tok lekcji
(rodzaje zadań)
Treść zajęć
(nazwa i opis ćwiczenia lub zabawy)
Dozowanie (czas lub liczba powtórzeń)
Uwagi organizacyjno - metodyczne
Część wstępna 10’
Czynności porządkowo - organizacyjne.
Rozgrzewka wstępna.
Zabawa o charakterze ożywiającym.
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, przegląd przygotowania do lekcji, podanie tematyki zajęć.
Bieg z krążeniem RR w przód, w tył a następnie przemiennie.
Skip A, C , B
Krok odstawno - dostawny.
“Berek” po białych liniach boiska siatkowego.
3’
3x
2x
2x
5’
Zbiórka w dwuszeregu.
Dookoła sali w truchcie jeden za drugim.
Na wyznaczonym odcinku w dwóch rzędach.
W poprzek boiska.
Wyznaczony berek oraz uciekający mogą poruszać się tylko po liniach do boiska siatkowki.
Część główna 30’
Wzmacnianie ramion, kręgosłupa oraz nóg.
Przygotowanie do wykonywania zagywki.
Jak wyżej
Wykonywanie zagrywki.
Doskonalenie celności zagrywki
Gra szkolna z doskonaleniem umiejętności prawidłowego poruszania się po boisku.
Odbicia sposobem dolnym i górnym na zmianę
Podrzut w górę i chwyt piłki w najwyższym punkcie, prawidłowo ustawione ręka z uderzeniem ręki serwującej do partnera / plasowanie.
Próba zaserwowania- uderzenie piłki o podłoże a następnie odbiór piłki sposobem dolnym przez partnera za siatką.
Zagrywka sposobem dolnym lub górnym ze stopniowym zwiększaniem odległości zagrywającego od siatki.
W rogach boiska ułożone są skakanki. Zadaniem zagrywających jest trafić zagrywką w pole wyznaczone przez skakanki.
Gra szkolna w siatówkę.
4’
2’
4’
3’
2’
15’
Nad sobą każdy z piłką. Pierwszy kontakt z piłką, oswojenie z piłką.
W parach do siebie.
W parach znajdujących się po przeciwnej stronie siatki
W parach.
W parach.
Zwracanie szczególnej uwagi na poprawne wykonywanie zagrywki.
Część końcowa 5’
Uspokojenie organizmu.
Czynności ...