Dodaj publikację
Autor
Maria Dębowska-Brózdowska
Data publikacji
2013-04-23
Średnia ocena
5,00
Pobrań
33

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wybrane materiały wychowawcy klasy i nauczyciela technologii gastronomicznej.
 Pobierz (docx, 19,2 KB)

Podgląd treści

Program wychowawczy dla klasy 2a

Rok szkolny 2012/2013

Wychowawca klasy: Maria Dębowska-Brózdowska

Proces wychowania w klasie 2a ma na celu pomagać młodemu człowiekowi w przyswojeniu podstawowych wartości: prawdy, dobra i piękna w życiu indywidualnym i w relacjach z innymi.

Jest on oparty na dobrowolnym udziale wszystkich jego uczestników tj. ucznia, rodzica, wychowawcy klasy, pedagoga szkolnego, rodziny i środowiska życia ucznia.W tym układzie centralnym punktem wspólnej pracy dydaktycznej jest uczeń.

Treścią programu są wartości ogólnoludzkie: filozoficzne, intelektualne, moralne i informacyjne niezbędne do odkrywania sensu życia nastolatka, dokonywania właściwych wyborów zgodnych

Z normami przyjętymi w naszej kulturze narodowej i chrześcijańskiej.

Głównie program ten będzie skupiał się na kształtowaniu własnego wizerunku ucznia i jego relacjach z drugim człowiekiem w środowisku szkoły, rodziny i ogólnie rozumianego środowiska społecznego.

Program wychowawczy klasy drugiej funkcjonował będzie w korelacji z programem profilaktyczno-wychowawczym szkoły i jej statutem.

Lp.

Cele wychowawcze

Zadania wychowawcze

Sposoby i formy realizacji

Planowane efekty

1.

Organizacja samorządu klasowego, integracja zespołu

I rozwijanie samorządności uczniów

Kształtowanie przynależności do grupy, rozwijanie koleżeńskości, współdziałania

I odpowiedzialności grupowej. Opieka nad pracownią s.29, s. 32, prowadzenie gazetki szkolnej.

Wybór trójki klasowej, wspólne planowanie działań uczniów na rzecz klasy

I szkoły, dbanie o swoją klasę, prowadzenie kącika klasowego, uroczystości klasowych

I wycieczek.

Uczeń ma poczucie bezpieczeństwa, przynależności, jest współgospodarzem, jest koleżeński

I podejmuje współpracę z innymi na rzecz własną i grupy.

2.

Kształtowanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej

Rozwijanie komunikacji ucznia w relacjach z innymi pracownikami szkoły, kształtowanie inteligencji emocjonalnej ucznia aktywny udział uczniów w życiu szkoły konkursy pokazy kulinarne inne.

Śledzenie bieżących zadań szkoły, planowanie udziału w nich uczniów klasy 2a, udział uczniów w zajęciach pozalekcyjnych korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej

I pracowni multimedialnej.

Uczeń odnosi się

Z szacunkiem do wychowawcy klasy

I innych pracowników szkoły, umie znaleźć potrzebne mu informacje

I materiały pomocnicze na terenie szkoły, potrafi w sposób kulturalny i czytelny komunikować się z innymi.

3.

Współudział w redagowaniu i kreowaniu życia szkoły

Aktywny udział w akademiach szkolnych, uroczystościach wew. zewnętrznych akcjach charytatywnych

I wolontariacie

Uczniowie klasy 2 a potrafią współpracować z innymi na terenie szkoły, pomagać innym w trudnych sytuacjach.

Pamięć o patronie szkoły, świętach narodowych i ich roli we współczesnym społeczeństwie.

4.

Promocja szkoły

Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły

I zawodów gastronomicznych

Śledzenie losów absolwentów, utrzymywanie bieżących kontaktów z czynnymi zawodowo kucharzami-szefami kuchni, absolwentami naszej szkoły, zapoznanie się z działającymi w Polsce

I na świecie organizacjami zrzeszającymi pracowników gastronomii, poznawanie bieżących faktów

Z ...