Dodaj publikację
Autor
Maria Dębowska-Brózdowska
Data publikacji
2013-04-23
Średnia ocena
5,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wybrane materiały wychowawcy klasy i nauczyciela technologii gastronomicznej.
 Pobierz (docx, 17,7 KB)

Podgląd treści

Proponowana tematyka godzin wychowawczych w klasie 2a/rok szkolny 2012/2013

Wychowawca klasy mgr Maria Dębowska - Brózdowska

1. Organizacja roku szkolnego, rocznica wybuchu drugiej wojny światowej.

2. Zapoznanie uczniów ze statutem szkoły, obowiązkami, prawami ucznia i wewnątrzszkolnym systemem oceniania.

3. Oferta zajęć pozalekcyjnych.

4. Plan wycieczek dydaktycznych (zawodoznawczych i turystyczno- krajoznawczych), zapoznanie uczniów z regulaminem wycieczek i celami dydaktycznymi.

5. Omówienie zasad współpracy z rodzicami i opiekunami ucznia, formy zwalniania i usprawiedliwiania nieobecności w szkole.

6. BHP w szkole i w drodze do szkoły( ubezpieczenie ucznia).

7. Zasady przygotowania ucznia do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie kucharz oraz formalności z tym związane.

8. Udział klasy i poszczególnych uczniów w życiu szkoły (uroczystości szkolne i klasowe).

9. Nasza mała ojczyzna Mazowsze(poznanie walorów regionu, osób tradycji kulinarnych.

10.Omówienie zasad współpracy w ramach projektów edukacyjnych.

11. Święto Edukacji Narodowej i współudział klasy w ślubowaniu klas pierwszych.

12. Przyczyny niepowodzeń uczniów w nauce –pomoc koleżeńska.

13. Poznanie środowiska pracy kucharza i wymagań z tym związanych(sylwetki znanych szefów kuchni, globalne i lokalne organizacje kucharzy i pracowników gastronomii.

14. Dni Papieża Jana Pawła II i wartości uniwersalne jego nauki.

15. Wartość dialogu międzyludzkiego, życzliwość i tolerancja.

16. Wartości wynikające ze wspólnoty szkolnej(nauka, praca, zabawa).

17. Wartości wynikające ze współpracy wielopokoleniowej w szkole

i środowisku(wymiana poglądów i doświadczeń).

18. Dzisiaj młodzież, dorośli jutro(dokonywanie wyborów i podejmowanie działań).

19. Uczuciowość nastolatka i jej wartości.

20. Wartość poznawanej wiedzy(wzajemne uczenie się).

21. Wartości pracy zespołowej i własnej twórczości.

22. Wartości wynikające ze wspólnej zabawy i uprawiania sportu.

23.Wartości życia rodzinnego w rodzinie wielopokoleniowej(wzajemne relacje i zobowiązania).

24. Sztuka i literatura w życiu nastolatka.

25.Poznajemy Europę(walory turystyczno krajoznawcze, kultura, tradycje, indywidualizm i wspólnota.

26. Środki masowego przekazu w rozumieniu nastolatka.

27.Problemy globalizacji i wartości wynikające ze spotkania z obcokrajowcami, ludźmi innej kultury i rasy.

28. Wartość przyrody w życiu nastolatka(zainteresowania, hobby).

29. Poznawanie problemów nastolatków i metody ich rozwiązywania.

30. Rozum, dusza i emocje w życiu człowieka.

31. Wartość zdrowia w życiu człowieka (życie, jako plan i zadanie).

32. Etapy życia i jego przemiany(młodość, wiek dojrzały, starość, cierpienie i umieranie).

33. Empatia, zrozumienie zachowań innych, inteligencja interpersonalna.

34. Integralność osoby ludzkiej i wartość jej pracy.

35.Skłonności, zainteresowania, talenty, samokontrola i praca nad sobą.

Literatura:

MEN- O wychowaniu w szkole Warszawa 1999

Maliszewski W. Komunikowanie społeczne w edukacji Toruń 2006

Drzewiecki M. Osoba i wychowanie ...