Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Proponowana tematyka godzin wychowawczych w klasie 2a/rok szkolny 2012/2013
Wychowawca klasy mgr Maria Dębowska - Brózdowska
1. Organizacja roku szkolnego, rocznica wybuchu drugiej wojny światowej.
2. Zapoznanie uczniów ze statutem szkoły, obowiązkami, prawami ucznia i wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
3. Oferta zajęć pozalekcyjnych.
4. Plan wycieczek dydaktycznych (zawodoznawczych i turystyczno- krajoznawczych), zapoznanie uczniów z regulaminem wycieczek i celami dydaktycznymi.
5. Omówienie zasad współpracy z rodzicami i opiekunami ucznia, formy zwalniania i usprawiedliwiania nieobecności w szkole.
6. BHP w szkole i w drodze do szkoły( ubezpieczenie ucznia).
7. Zasady przygotowania ucznia do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie kucharz oraz formalności z tym związane.
8. Udział klasy i poszczególnych uczniów w życiu szkoły (uroczystości szkolne i klasowe).
9. Nasza mała ojczyzna Mazowsze(poznanie walorów regionu, osób tradycji kulinarnych.
10.Omówienie zasad współpracy w ramach projektów edukacyjnych.
11. Święto Edukacji Narodowej i współudział klasy w ślubowaniu klas pierwszych.
12. Przyczyny niepowodzeń uczniów w nauce –pomoc koleżeńska.
13. Poznanie środowiska pracy kucharza i wymagań z tym związanych(sylwetki znanych szefów kuchni, globalne i lokalne organizacje kucharzy i pracowników gastronomii.
14. Dni Papieża Jana Pawła II i wartości uniwersalne jego nauki.
15. Wartość dialogu międzyludzkiego, życzliwość i tolerancja.
16. Wartości wynikające ze wspólnoty szkolnej(nauka, praca, zabawa).
17. Wartości wynikające ze współpracy wielopokoleniowej w szkole
i środowisku(wymiana poglądów i doświadczeń).
18. Dzisiaj młodzież, dorośli jutro(dokonywanie wyborów i podejmowanie działań).
19. Uczuciowość nastolatka i jej wartości.
20. Wartość poznawanej wiedzy(wzajemne uczenie się).
21. Wartości pracy zespołowej i własnej twórczości.
22. Wartości wynikające ze wspólnej zabawy i uprawiania sportu.
23.Wartości życia rodzinnego w rodzinie wielopokoleniowej(wzajemne relacje i zobowiązania).
24. Sztuka i literatura w życiu nastolatka.
25.Poznajemy Europę(walory turystyczno krajoznawcze, kultura, tradycje, indywidualizm i wspólnota.
26. Środki masowego przekazu w rozumieniu nastolatka.
27.Problemy globalizacji i wartości wynikające ze spotkania z obcokrajowcami, ludźmi innej kultury i rasy.
28. Wartość przyrody w życiu nastolatka(zainteresowania, hobby).
29. Poznawanie problemów nastolatków i metody ich rozwiązywania.
30. Rozum, dusza i emocje w życiu człowieka.
31. Wartość zdrowia w życiu człowieka (życie, jako plan i zadanie).
32. Etapy życia i jego przemiany(młodość, wiek dojrzały, starość, cierpienie i umieranie).
33. Empatia, zrozumienie zachowań innych, inteligencja interpersonalna.
34. Integralność osoby ludzkiej i wartość jej pracy.
35.Skłonności, zainteresowania, talenty, samokontrola i praca nad sobą.
Literatura:
MEN- O wychowaniu w szkole Warszawa 1999
Maliszewski W. Komunikowanie społeczne w edukacji Toruń 2006
Drzewiecki M. Osoba i wychowanie ...