Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Azarkiewicz
Data publikacji
2013-04-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
48

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji przeznaczonej dla uczniów klas III-IV. Zawarte ćwiczenia pozwalają uczniom oswoić się z piłką, przygotować się do nauki odbić, wpłyną na dokładność podań piłki.
 Pobierz (doc, 47,5 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji wychowania fizycznego w kl. III, IV

Temat :Zabawy i ćwiczenia doskonalące celność podań i przyjęć piłki .

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Zadania szczegółowe w zakresie: Sprawności motorycznej: Uczeń: -rozwinie koordynację wzrokowo-ruchową -poprawi zwinność i szybkość -rozwinie orientację przestrzenną Umiejętności: Uczeń: -potrafi wyrzucać, dorzucać i chwytać piłkę w koszyczek siatkarski - prawidłowo przyjąć postawę siatkarską , poprawi pracę ramion w odbiciach górnych i dolnych

Wiadomości: Uczeń: -Zna nowe zabawy i ćwiczenia z piłkami - dostrzega potrzebę współpracy w parach i zespole Usamodzielnia: Uczeń: -angażuje się w doskonaleniu własnej sprawności -współdziała w grupie

|Czynności uczniów |Czynności nauczyciela |Uwagi metodyczne |
|Docelowe |zadania | | |
|Część wstępna |
|Zapozna się z tematyką i|Ustawienie w dwuszeregu, poznane tematu i celów |-powitanie klasy |-pogadanka |
|celami lekcji |zajęć |-sprawdzenie gotowości do zajęć | |
|Część główna A |
|Pobudza organizm do |Zabawa ożywiająca ,,Berek’- jeden zawodnik z |-Omawia zasady zabawy, wyznacza |Zabawowa klasyczna |
|wysiłku fizycznego |piłką-jego zadaniem jest dotknąć piłką innych |,,Berka” | |
| |uczestników gry, którzy poruszają się krokiem | | |
| |dostawnym po liniach na boisku. | | |
| |-dla podniesienia tempa i atrakcyjności wprowadzamy| | |
| |większą ilość berków. | | |
|Nauka koordynacji |Rozgrzewka z piłkami. |-omawia i poleca wykonanie ćwiczeń |Pogadanka |
|wzrokowo-ruchowej |-wyrzut piłki w górę, krążenia ramion i chwyt |-kontroluje poprawność wykonania |Zadaniowa ścisła |
| |-podrzut i chwyt piłki po klaśnięciu z tyłu |ćwiczeń oraz wykorzystanie | |
| |-podrzut klaśnięcie 3x nad sobą |przestrzeni do ćwiczeń | |
| |-wyrzut w górę, przysiad i chwyt | | |
| |-toczenie piłki wokół siebie w pozycji klęku na | | |
| |jednym kolanie | | |
| |-krążenie tułowia z piłką trzymaną oburącz w górze | | |
| |-przekłada piłkę pod uniesioną nogą ugiętą w | | |
| |kolanie | | |
| |-przeskoki przez piłkę w ustawieniu bokiem do piłki| | |
|Część główna B |
|Wzmocni mięśnie brzucha |Ćwiczenia w trójkach-toczenie piłki pod stopami lub|-poleca dobranie się trójkami i |Zadaniowa ścisła |
|i obręczy barkowej |uniesionymi biodrami współćwiczącego ,po kilku |sposób ustawienia | |
| |sekundach zmiana środkowego |-omawia sposób wykonania zadania | |
|Wzmocni siłę palców |Kozłowanie piłki oburącz opuszkami palców. |-demonstruje sposób poruszania się |Metoda bezpośredniej |
| |Uczniowie w parach, jeden z ćwiczących w obniżonej |zawodników i kozłowania |celowości ruchu |
| |postawie porusza się tyłem trzymając oburącz | | |
| |obręcz. Drugi kozłuje piłkę wewnątrz obręczy. | | |
| |Zmiana ról. | | |
|Nauka ułożenia palców na|Podrzuty piłki nad sobą i chwyt w koszyczek |-objaśnia sposób wykonania zadania |Naśladowcza ścisła |
|piłce i pracy ramion. |siatkarski |-demonstruje sposób ułożenia palców| |
| | |na piłce | |
| | |-monitoruje poprawność wykonania | |
| | |zadania | |
|-Doskonali podrzut i |Zabawa w kole. Uczestnicy podają piłkę kolejno do |-omawia zasady zabawy |Zabawowa klasyczna |
|chwyt piłki |siebie, zapamiętując od kogo piłkę otrzymali i do | | |
|-poznaje zasady nowej |kogo podają. Na sygnał rozbiegają się po | | |
|zabawy ...