Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Azarkiewicz
Data publikacji
2013-04-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
59

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia przeznaczone dla uczniów klas III-IV. Możliwe do realizacji w sali gimnastycznej, jak również na korytarzu. Uczniowie wzmacniają mięśnie grzbietu, brzucha, obręczy barkowej i nóg.
 Pobierz (doc, 48,5 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji wychowania fizycznego w kl. IV
Nauczycie prowadzący: Elżbieta Azarkiewicz
Temat: Wzmacnianie mięśni posturalnych
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna lub korytarz
Przybory: laski gimnastyczne, gazety,2 kocyki, piłki lekarskie-1 kg, piłeczki ping-pongowe,
2 piłki do siatkówki.
Cele:
-wzmocnienie mięśni obręczy barkowej
-wzmocnienie mięśni brzucha
-wzmocnienie mięśni grzbietu

|Tok |Cel |Opis i sposób |Czas |Uwagi |
|lekcji |ćwiczeń |wykonania ćwiczeń , zabaw | | |
|I Część |Czynności |-Zbiórka, podanie tematu , celów zajęć zmobilizowanie | 2’ |Ustawienie w dwuszeregu w |
|wstępna |organizacyjno-porządkowe |do pracy | |postawie skorygowanej |
| | | | | |
| | |-Przyjęcie prawidłowej postawy: | | |
| | |1 kostki, 2 kolana, 3 brzuszek, 4 barki, 5 łopatki, 6 | | |
| | |szyja, 7 wzrok, 8 RR wzdłuż T, 9 uśmiech. | | |
| | | | | |
| | | | |Należy zwrócić uwagę |
| |Zabawa |Zabawa ,,Dzień i noc” | |na zachowanie zasad |
| |ożywiająca | | |bezpieczeństwa. |
| |(mm. grzbietu) | |3x | |
| | | | |Nauczyciel kontroluje |
| | | | |poprawność wykonania zadania |
| | | | | |
| |Zabawa |-Marsz po obwodzie koła z gazetą pod stopami, na | | |
|II Część |wzmacniająca |sygnał odkładają gazety w wyznaczonym miejscu | | |
|główna. |mm. stóp |-wykonują zadania: |4’ | |
| | |-stań dwiema nogami na dwóch różnych gazetach | | |
| | |-stań jedną nogą i jedną ręką na gazetach | | |
| | |-dwiema nogami i jedną ręką itp. | | |
| | | | | |
| | | | |Wygrywa zespół, który |
| | | | |przeciągnie przeciwników za |
| | |-Zabaw z mocowaniem. Ćwiczący ustawieni w szeregach na| |linię. |
| | |linii, twarzą do siebie, splatają się ramionami, na | | |
| | |sygnał przeciągają się. | | |
| |Zabawa | | | |
| |wzmacniająca | | |Piłeczka może poruszać się po |
| |mm. posturalne |Ustawienie w dwóch zespołach, zespoły podzielone na |2’ |torze pomiędzy dwoma laskami |
| | |dwa rzędy o równej liczbie zawodników ustawione | |gimnastycznymi. |
| | |naprzeciw siebie w rzędach. Na sygnał pierwsi z rzędu | | |
| | |dmuchają w piłeczkę ping-pongową w kierunku | | |
| | |przeciwległego rzędu | | |
| |Ćwiczenie | | | |
| |oddechowe | | | |
| | | |4’ | |
| | | | |Tułów należy wyprostować aby |
| | |Ustawienie j. w Wyścig z gazetą ułożoną na piersiach | |gazeta nie upadała na podłoże |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Toczenie piłki głową do przeciwległego rzędu | | |
| | | | |Ustawienie zawodników w |
| | |Ćwiczący ustawieni w rzędach, Pierwszy z laską | |odstępach ok. 20cm. |
| |Zestaw ćwiczeń wzmacniający|gimnastyczną. Na sygnał podaje laskę trzymaną oburącz | | |
| |mm. posturalne dziecka. |do następnego w rzędzie. Ostatni w rzędzie przebiega | | |
| | |na początek i powtarza zadanie. |4’ | |
| |Ćwiczenia elongacyjne | | | |
| | |,,Wyścig rydwanów”. Uczniowie dobrani w pary . Jeden w| |Zwrócić uwagę na postawę w |
| |Ćwiczenia rozciągające |klęku na kocyku, drugi przed nim, podaje mu dwie | |siadzie, barki ściągnięte, |
| |mięśnie klatki piersiowej i|laski gimnastyczne, które zawodnik trzyma za końce i | |plecki proste , |
| |wzmacniające mięśnie |przeciąga współćwiczącego do wyznaczonego miejsca. W |4’ | |
| |grzbietu |drodze powrotnej zmiana ról. | | |
| | | | | |
| |Ćwiczenia wzmacniające |Toczenie piłki do przeciwległego rzędu z uniesieniem |3’ | |
| |mięśnie posturalne |klatki piersiowe. Po wykonaniu zadania przejście na | | |
| | |koniec własnego rzędu. | |Ważne aby piłka została |
| | | | |wypchnięta oburącz z |
| | | | |uniesieniem klatki piersiowej |
| | | | | |
| | |Ustawienie w rzędzie ...