Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wychowanie przedszkolne: 5, 6- latki
Integralny ośrodek tematyczny: LUBIMY ZABAWY I SPORTY
Temat dnia : Zabawy piłkami
Zajęcia I
Cele zajęć:
Ćwiczenie pamięci, utrwalenie pojęć: nazwy dyscyplin sportu, nazwy przyborów sportowych, wyrazy wieloznaczne.
Zwracanie uwagi na prawidłowy wdech i wydech; nabieranie powietrza nosem,
a wypuszczanie ustami.
Wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętywania treści wiersza.
Ćwiczenie pamięci poprzez prawidłowe, zgodne z treścią wiersza ułożenie piłek
w kolejności ich występowania.
Utrwalenie liczenia w zakresie 10.
Wdrażanie do czytania globalnego, głoskowania i rozróżniania pierwszych liter. Rozwijanie słuchu fonematycznego. Doskonalenie spostrzegawczości.
Nabywanie umiejętności liczenia głosek w słowach i dzielenia wyrazu na sylaby.
Wdrażanie do prawidłowego określania samogłosek i spółgłosek w wyrazach.
Zachęcanie dzieci do śpiewania piosenek i wspólnych zabaw tanecznych.
Nabywanie umiejętności poprawnego pisania po śladzie i estetycznego wklejenia pracy w odpowiednim miejscu w zeszycie.
Przebieg zajęć:
Przypomnienie wiadomości z poprzednich zajęć:
Jakie dyscypliny sportu poznaliście? ( piłka nożna, piłka ręczna, koszykówka, siatkówka, tenis stołowy, tenis ziemny, pływanie, jeździectwo, kolarstwo).
Do czego służą rakiety?
Do czego służą paletki?
Jak nazywamy wyraz, który ma wiele znaczeń? (rakieta, paleta- paletka).
Dzisiaj wykorzystamy piłeczki pingpongowe do ćwiczeń oddechowych.
Ćwiczenia oddechowe z piłeczkami pingpongowymi- wprawianie w ruch lekkiego przedmiotu przez wypuszczanie powietrza ustami.
Piłeczkę kładziemy na stole/ ławce. Para uczniów nachylona z obu stron stołu dmuchając w piłeczkę przetacza ją do partnera/ ki. Po spadnięciu piłeczki ze
stołu/ ławki- ćwiczenie powtarzamy jeszcze raz.
Słuchanie wiersza Anny Łady- Grodzickiej „Dziesięć piłeczek”
- Kup mi tato piłkę,
Prosi Krzyś.- Dobrze synku, chodź do sklepu-
Kupimy ją dziś.
W sklepie bardzo trudny wybór,
- Tyle piłek jest…
A co jedna to ładniejsza…
Na pierwszej jest pies,
Na drugiej kaczki,
Na trzeciej szlaczki,
Czwarta jest w kratki,
A piąta w kwiatki.
Szósta ma kółka,
Na siódmej mknie jaskółka,
Ósma ma wiatraki,
A dziewiąta ptaki.
Na największej, dziesiątej, jest miś.
Właśnie tę piłkę wybrał Krzyś.
Odpowiadanie na pytania związane z treścią wiersza.
Kto wystąpił w wierszu?
O co poprosił chłopiec tatę?
Dokąd poszedł tato z synem?
Ile piłek obejrzał Krzyś?
Jakie wzory były na piłkach?
Którą piłkę wybrał Krzyś?
Co było narysowane na największej piłce?
Umieszczanie szablonów piłek na tablicy zgodnie z treścią wiersza. Nauczyciel powtarza fragment wiersza, a wskazane dzieci odnajdują szablon piłki z właściwym symbolem i przymocowują magnesem do tablicy.
Liczenie piłek i określanie ich liczby za pomocą liczebnika. Umieszczanie cyfr magnetycznych na tablicy nad piłkami.
Globalne czytanie wyrazów: piłka, piłki, sklep. pies. kratka, ptaki, kwiatki, wiatrak. Umieszczanie podpisów pod piłkami (te, które pasują).
Wyróżnianie ...