Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mgr DOROTA PODSTAWSKA
nauczyciel języka polskiego
w Szkole Podstawowej w Jodłowniku
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r.
Termin zakończenia stażu: 31.05.2013 r.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO ZOSTAŁ NAPISANY W OPARCIU O ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU Z DN. 01.12.2004 W SPRAWIE UZYSKIWANIA STOPNI AWANSU ZAWODOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI
§ 8. ustęp 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (…).
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
Poszerzenie wiedzy na temat awansu zawodowego. Rozpoczęcie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego.
Opracowanie i wdrażanie planu awansu zawodowego, przygotowanie projektu sprawozdania.
IX 2010 r.
Cały staż
- znajomość przepisów prawa oświatowego
- wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego
Poszerzanie wiedzy i
umiejętności nauczyciela.
Analiza i ocena własnych umiejętności i kompetencji zawodowych, opracowanie priorytetów w zakresie własnego rozwoju zawodowego.
Udział w kursach, warsztatach metodycznych i innych formach doskonalenia zgodnie z aktualnymi potrzebami własnymi i szkoły.
Udział w różnych formach kształcenia ustawicznego organizowanych przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Nowym Sączu.
Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności poprzez studiowanie czasopism i literatury fachowej, poradników metodycznych z dziedziny języka polskiego, psychologii i pedagogiki oraz przeglądanie stron internetowych.
IX 2010 r.
Cały staż
Cały staż
Cały staż
- plan rozwoju zawodowego
- zaświadczenia
- zaświadczenia
- rejestr przyswojonych pozycji
Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej.
Opracowanie własnych narzędzi pomiaru dydaktycznego.
Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu przedmiotów humanistycznych w Szkole Podstawowej.
Wdrożenie Programu Poprawy Efektywności Kształcenia na lekcjach języka polskiego.
Opracowanie własnych kart obserwacji klasy i samooceny ucznia.
5. Opracowanie:
planów pracy korelujące z WSO,
planów pracy wychowawcy klasy,
scenariuszy lekcji
sprawdzianów, kart pracy, innych autorskich pomocy dydaktycznych.
6.Udział w projekcie edukacyjnym Lepsza Szkoła – Wielki Sprawdzian.
7. Badanie i diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów klas szóstych za pomocą specjalnych narzędzi pomiaru dydaktycznego.
Cały staż
Cały staż
Cały staż
Cały staż
Cały staż
Cały staż
Cały staż
- karty, testy
- plany, sprawozdania, protokoły w teczce zespołu
- analizy sprawdzianów, sprawozdania z działalności zespołu
- karty, teczka wychowawcy
- plany, teczka wychowawcy
scenariusze,
karty itd.
- zaświadczenie o udziale w programie
- autorskie testy kompetencji, analizy próbnych sprawdzianów po klasie 6, raporty CKE
Podwyższenie jakości pracy szkoły.
Przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych.
Przygotowywanie akademii, imprez szkolnych.
Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów z problemami w nauce.
Prowadzenie kółka teatralnego i ...