Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęcia umysłowego dla dzieci z klasy zerowej
na dzień 17.04.2013 r.
Temat dnia : Wiosenne rachunki
Temat zajęcia: Liczymy i dodajemy w zakresie ośmiu, tworzymy zbiory
Cele ogólne:
-rozwijanie umiejętności liczenia i dodawania w zakresie ośmiu
-rozumienie pojęcia zbioru
- nazywanie budynków gospodarczych na wsi
- nabywanie wiedzy ogólnej o przeznaczeniu budynków na wsi
-rozumienie sensu hodowli zwierząt
Cele operacyjne:
- zna budynki na wsi i ich wykorzystanie
-przelicza w zakresie 8
-dodaje w zakresie 8
-kojarzy liczbę z odpowiadającym mu zbiorem
- postrzega słuchowo
-potrafi wypowiadać się na zaproponowany temat
-wie jakie korzyści wynikają z hodowli zwierząt
- podporządkowuje się normom na zajęciu
Metody: słowna, słowno- oglądowa, zadaniowa, analityczno- syntetyczna, aktywizująca
Formy pracy: praca z całą grupą, praca w grupach, praca indywidualna
Pomoce: liczmany, kartoniki z liczbami, płyta CD, dzwonki, klocki, wiersz ,, Co słychać na wsi’’ Wandy Chotomskiej, ilustracje
Obszary aktywności : matematyczna, polonistyczna, środowiskowa, muzyczno-ruchowa
Obszary podstawy programowej:
-obszar 4 ( wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia)
- obszar 13 (wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną)
-obszar 3(wspomaganie rozwoju mowy dzieci)
Czas zajęć 30-40 min
Przebieg
1.Zawarcie umów, podanie tematu
-wysłuchanie wiersza ,,Co słychać na wsi’’
-omówienie treści wiersza
- nawiązanie do naszej miejscowości, wyłonienie głosów zwierząt hodowlanych na wsi i budynków wiejskich
2.Zabawa matematyczna( każdy uczestnik ma 8 sylwet domków i pokazuje taką ilość jaką proponuje nauczyciel)
-dźwięki wydawane przez dzwonki, klocki pokazywane przez n-la, słowne podanie ilości
3. Zabawa ruchowa,, Gąski’’ przy muzyce
4.Rozmowa na temat rodzajów budynków występujących na wiosce –budynki mieszkalne, garaże, stodoły, obory, kurniki
-określanie cech charakterystycznych tych budynków,
-utworzenie zbiorów ze względu na kolory budynków- przeliczanie
-działania na dodawanie w zakresie ośmiu( n-l pokazuje kartoniki z określoną liczbą kropek w dwóch kolorach uczniowie tworzą zbiory domków w wyznaczonych kolorach)
5. Podsumowanie
-ustalenie dlaczego zwierzęta są hodowane
- pochwala osób najbardziej aktywnych
6. Przystąpienie do wykonywania kompozycji plastycznej z sylwet domków na kolorowej kartce