Dodaj publikację
Autor
Monika Matusik
Data publikacji
2013-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji powtórzeniowej z języka obcego - opis przedmiotu (dla początkujących).
 Pobierz (docx, 12,8 KB)

Podgląd treści

Lekcja podsumowująca, powtórzeniowa z języka obcego

Tematyka: opis przedmiotu (kształt, materiał, do czego służy)

Poziom: klasa I gimnazjum, poziom III.0

Formy pracy: zabawowa, zgaduj-zgadula

Pomoce dydaktyczne: różne niewielkie przedmioty, które można łatwo opisać np. gumowa piłka, drewniane klocki, długopis, zeszyt, gumka do mazania itp. (liczba przedmiotów równa liczbie uczniów w grupie) – przedmioty schowane przed uczniami w pudełku lub worku.

Przebieg zajęć:

Czynności administracyjne (uzupełnianie dziennika) – 3min.

Zapisanie tematu lekcji na tablicy i w zeszytach np. Qu’est-ce que c’est? (Co to jest?) – 1 min.

Powtórzenie słownictwa z poprzednich lekcji (kształty – okrągły, owalny…, materiały – z plastiku, z metalu, ze skóry…, faktura – miękki, twardy…, kolory, do czego służy – do pisania, do czytania, nazwy przedmiotów – piłka, długopis itp.) – 10 min.

Część właściwa lekcji :

Nauczyciel proponuje uczniom zabawę w zgaduj-zgadulę. Chętny uczeń wychodzi na środek klasy, staje tyłem do uczniów, zamyka oczy (zakrywamy je szalikiem) i wyciąga ręce do tyłu. Nauczyciel podaje mu do rąk przedmiot do opisania (sugestia: należy dobrać przedmiot do możliwości językowych ucznia np. gumową piłkę podać uczniowi słabszemu, bo jest łatwa do opisania). Uczeń opisuje, to co wyczuwa w ręce np. to jest okrągłe, z gumy, miękkie, służy do zabawy, to jest piłka. Po zakończeniu wypowiedzi, otwiera oczy i podaje dodatkowe informacje np. kolor lub właściwe przeznaczenie. Odstawiamy przedmiot na ławkę. Na środek wychodzi kolejny uczeń. Podajemy mu kolejny przedmiot z pudełka. Zabawę prowadzimy do momentu, aż uczniowie zaczną się nudzić. Należy pamiętać o nagradzaniu wypowiedzi np. plusami. – 25 min.

Część podsumowująca:

Zadanie domowe: opisz dowolny przedmiot, postaraj się podać, jak najwięcej szczegółów.

Sugestia: na następnej lekcji, podczas sprawdzania zadania domowego, można to wykorzystać, jako zabawę w odgadywanie nazw opisanych przez uczniów przedmiotów.

Opracowała: Monika Matusik (nauczycielka j.francuskiego)