Dodaj publikację
Autor
Maria Chyziak
Data publikacji
2013-05-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
172

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć w klasie III na temat: Szukanie odpowiedzi "Co przeżywało kaczątko? na podstawie baśni H. Ch. Andersena.
 Pobierz (doc, 30,0 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE III

BLOK TEMATYCZNY:
Spotkanie z lekturą: Hans Christian Andersen Brzydkie kaczątko.

TEMAT ZAJĘĆ:
Szukanie odpowiedzi na pytanie:”Co przeżywało kaczątko?” na podstawie baśni H. Ch. Andersena. Układanie zdań na temat: Czego uczy mnie baśń Brzydkie kaczątko?

CELE GŁÓWNE:
-rozwój zainteresowań czytelniczych poprzez popularyzację twórczości H.Ch.Andersena,
-kształtowanie właściwych postaw moralnych na podstawie treści przeczytanej baśni,
-bogacenie słownictwa uczniów
-wskazanie sposobów radzenia sobie w trudnych dla dziecka sytuacjach
-kształtowanie umiejętności układania zdań na wskazany temat.

CELE OPERACYJNE:
UCZEŃ:
-przeczytał baśń Brzydkie kaczątko,
-zna treść baśni,
-wymienia najważniejsze cechy baśni,
-wymienia tytuły baśni,
-potrafi znaleźć odpowiedni fragment baśni,
-wypowiada się pełnymi zdaniami,
- rozpoznaje i nazywa uczucia bohatera baśni,
-odniósł losy brzydkiego kaczątka do sytuacji niektórych dzieci,
- rozumie, czym jest tolerancja,
-układa zdania na podany temat.

FORMY PRACY:
praca indywidualna jednolita, indywidualna zróżnicowana, zbiorowa.

METODY PRACY:
podające, oglądowe, aktywizujące i oparte na działaniu, praca z tekstem literackim.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
prezentacja multimedialna, magnetofon, płyta 2, Lekturnik, różne wydania Baśni H.Ch. Andersena, dwa pudełka z rekwizytami, karty pracy.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

FAZA WPROWADZAJĄCA
ZABAWY RUCHOWE

1. Zabawy dramowe.
Wyobraźcie sobie, że znaleźliście się w zaczarowanym świecie baśni Andersena i wykonujcie moje polecenia.

-Usłyszeliście śpiew zaczarowanego słowika. Słyszycie go z prawej strony....., z lewej strony....
– W jakiej baśni jesteście?

-Stoicie na ogromnej tafli lodu. Delikatnie podnosicie nogi do góry i stąpacie ostrożnie, żeby nie pękła. Stawiacie prawą stopę …., lewą stopę ….. . Rozglądacie się i z daleka widzicie śliczną panią o lodowym spojrzeniu...
– W jakiej baśni jesteście?

-Patrzycie na świat z góry. Lecicie daleko, szeroko rozkładając skrzydła. Patrzycie na siostrę Elizę, która pragnie zdjąć z was zły czar …
– W jakiej baśni jesteście?

FAZA GŁÓWNA
ZAJĘCIA NA DYWANIE
Rozwiązanie skreślanki literowej - zapowiedź tematyki zajęć – Spotkanie z lekturą Baśnie H. Ch. Andersena

3. Oglądanie książek – Baśni Andersena. /wystawka Baśni H. Ch. Andersena/
Uczniowie biorą książki z wystawki i siadają na dywanie. Oglądają książki.
– Jaki jest tytuł książki?
– Kto ją napisał?
– Kto wykonał do niej ilustracje?
– W czym są podobne?
– Czym się różnią?
– Jaką rolę pełnią ilustracje w książce?

ZAJĘCIA PRZY STOLIKACH
4. Praca z książką – Lekturnikiem
/Lekturnik, s. 23/
Uzupełnienie metryczki książki.
O czym powinniśmy pamiętać pisząc imiona, nazwiska i tytuły utworów?

5. Odczytywanie informacji o życiu i twórczości H. Ch. Andersena – prezentacja multimedialna.

6. Przypomnienie cech baśni.
-Jakie baśnie napisał H. Ch Andersen. /Uczniowie odczytują tytuły baśni z książki/.
-Jakie cechy ma baśń?

7. Odczytanie informacji z tablicy interaktywnej nt.baśni.

8. Zapoznanie z ...