Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Horyniec-Zdrój, 31.08.2010
Projekt PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Plan może ulec korekcie w trakcie trwania stażu.
Nauczany przedmiot: język angielski
Kwalifikacje: magister filologii angielskiej
Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2010
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2013
Opiekun stażu: Małgorzata Stelmach
Szkoła: Szkoła Podstawowa im. M. J. Piłsudskiego w Horyńcu-Zdroju
Dyrektor Szkoły: mgr Dorota Rachwalik
Cel główny:
1.Odbycie stażu w celu umożliwienia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego.
Cele pośrednie:
1. Podnoszenie umiejętności dydaktycznych i wychowawczych przez doskonalenie zawodowe oraz podjęcie różnych form aktywności służącym potrzebom szkoły.
2. Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
3. Podnoszenie poziomu kompetencji językowych uczniów.
4. Upowszechnianie wiedzy na temat Unii Europejskiej oraz propagowanie wśród uczniów idei zjednoczonej Europy.
Wizja rozwoju zawodowego
1Wizja mojego rozwoju w szkole
- sprawne posługiwanie się narzędziami informatycznymi
- rozwój w kierunku animatora, doradcy, obserwatora i uczestnika zajęć
- doskonalenie wiedzy, umiejętności i cech osobistych stanowiących o byciu dobrym nauczycielem
2 Wizja roli języka angielskiego jako przedmiotu nauczania
- wzrost efektywności nauczania na lekcjach i zajęciach dodatkowych
- promowanie odpowiedzialności za własne uczenie się i rozwój ucznia przy jednoczesnej możliwości monitorowania swoich postępów w postaci osiąganych wyników w nauce, uczestnictwa w różnego typu konkursach i projektach.
WYMAGANIA EGZAMINACYJNE NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004r. wraz z
rozporządzeniem MEN z dnia 14 listopada 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
|§ 7 ust.1 pkt.1 |
|uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. |
|ZADANIA DO WYKONANIA |FORMY I SPOSOBY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |UWAGI O REALIZACJI |
| 1. Udział w pracach organów szkoły |Uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem |Zgodnie z harmonogramem | Listy obecności na szkoleniach RP | |
|związanych z realizacją jej |pedagogicznym. |posiedzeń Rady Pedagogicznej |Protokoły z posiedzeń RP | |
|podstawowych funkcji i wynikających z | | | | |
|nich zadań. | |W okresie trwania stażu | | |
| |Współpraca z dyrektorem szkoły. | |Potwierdzenia | |
| | | | | |
| |Współpraca z rodzicami oraz Samorządem Uczniowskim | | | |
| |(współorganizacja konkursów, programów edukacyjnych). | | | |
| | | | | |
| |Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. | | | |
|2. Realizacja zadań | Sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez i wyjść | | | |
|opiekuńczo-wychowawczych. |pozaszkolnych. | | | |
| | |W okresie trwania stażu |Potwierdzenia | |
| |Uczestnictwo w obrzędach i świętach narodowych, religijnych i | | | |
| |szkolnych. | | | |
| | | | | |
| |Organizacja i współorganizacja akademii i uroczystości szkolnych| | | |
| | | | | |
|3. Aktualizacja wiedzy na temat zasad |Analiza dokumentacji: |IX-X.2010 |Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie | |
|funkcjonowania ...