Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Anna Mika
Konspekt zajęcia otwartego dla rodziców w grupie III dzieci 5-letnich
Inspirowanie zajęć muzycznych. Stosowane metody w nauce piosenki.
Temat:
Nauka piosenki „Pada deszcz” w oparciu o Metodę Dobrego Startu
Cele szczegółowe:
nauka piosenki przez osłuchanie
rozwijanie poczucia rytmu
wzmocnienie aparatu głosowego
rozwianie spostrzegania wzrokowego, słuchowego, językowego i funkcji dotykowo- kinestetycznych ( czucie dotyku i ruchu)
rozwijanie pamięci słuchowej
kształcenie motoryki dużej i małej
zespołowe śpiewanie
uaktywnienie dzieci nieśmiałych
włączanie rodziców do aktywnego uczestnictwa w grupie
zacieśnianie więzi emocjonalnych między dziećmi, rodzicami i nauczycielem
Cele operacyjne:
ilustruje ruchem treść piosenki
potrafi wystukać rytm piosenki
potrafi podzielić wyraz na sylaby
potrafi wodzić palcem po wzorze z równoczesną próbą śpiewania piosenki
wspólnie z innymi dziećmi wykonuje pracę plastyczną
wie, o czym jest piosenka i próbuje ją zaśpiewać
potrafi współpracować w zabawach ruchowych z kolegami
czerpie radość ze wspólnej z kolegami i rodzicami
Miejsce – sala przedszkolna
Forma organizacyjna:
grupowa
indywidualna
Metody:
słowne: rozmowa, instrukcja słowna,
czynnościowe: zadań stawianych do wykonania
oglądowa: obserwacja, pokaz
MDS opracowana przez M. Bogdanowicz
Środki wspomagające działanie:
płyta CD z piosenka „Pada deszczyk”
ilustracje nawiązujące do treści piosenki
krople deszczu wycięte z kartonu, klej
kałuże
kartki ze znakami graficznymi odpowiadające rytmowi piosenki
grzechotki
parasol
chusta animacyjna
serduszka motywacyjne
Przebieg:
Powitanie zabawą ruchową „ Podaj rękę partnerowi”. Zwrócenie uwagi na możliwość otrzymania serduszek motywacyjnych w czasie zajęć.
Wybór ilustracji związanych z deszczowa pogodą jako wprowadzenie do tematu. Kogo na nim widzicie? Jaka pogodę przedstawia obrazek?
Prezentacja piosenki śpiewanej przez nauczyciela” Pada deszcz, pada”.
Wstępne omówienie treści , charakteru piosenki.
Powtórne słuchanie piosenki z płyty CD i omówienie niezrozumiałych zwrotów.
Które obrazki związane SA z piosenka? Gdzie pada deszcz?( na dworze) Jaki jest deszcz który pada? (mokry)Co zmoczy?( drzewa, pola, domy i chodniki), co robi deszcz?( stuka puka) kogo straszy? (kogo może) jaka jest mysz?(małą) co robi?(chodzi na paluszkach) Co zbiera mysz? (deszczowe koraliki), Gdzie wkłada srebrne koraliki?( do fartuszka)
Śpiewanie piosenki frazami z wykorzystaniem ilustracji. Modulowanie głosem. Zachęcenie rodziców do wygrywania rytmu za pomocą grzechotek.
Zabawa ilustracyjna- naśladowanie czynności wypowiadanych przez n-la.
Stańcie prosto. Unieście rece wysoko i wyobraźcie sobie że spoglądacie na deszczowe chmury. Pokażcie, jak chwytacie krople deszczu. Kucnijcie i stukajcie palcami w podłogę, naśladując odgłos jaki wydają spadające krople wody. Wstańcie. Stańcie w kałuży i mocno „ chlapcie wodą”. Woda musi tryskać we wszystkie strony. Wyjdźcie z kałuży i wyobraźcie sobie że bardzo zmokliście- strząśnijcie z siebie wodę, poruszajcie głową, rekami, ramionami i wszystkim jednocześnie.
Prezentacja wzoru ...