Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
marzenazd, 2013-10-06
Test rzeczowy. Sprawdza wiedzę i podstawowe umiejętności uczniów.
grupa a
Komunikacja interpersonalna ...................................................
imię i nazwisko
Poniższy test składa się z 15 zadań. Przy każdym poleceniu podano
liczbę punktów możliwą do uzyskania za prawidłową odpowiedź. ...................
Za rozwiązanie całego testu możesz otrzymać maksymalnie 33 punkty. klasa
1. Zaznacz odpowiedzi zawierające cechy charakteryzujące osobę przedsiębiorczą. (0–1 p.)
a) zdolności przywódcze, asertywność
b) brak konsekwencji w działaniu
c) akceptowanie zmian
d) niechęć do podejmowania decyzji
2. Wpisz obok zdania prawdziwego literę P, a obok zdania fałszywego literę – F. (0–2 p.)
a) Osoba spokojna, opanowana, konsekwentna, ale niezdecydowana to flegmatyk. . . . . .
b) Osoba depresyjna, z trudem podejmująca decyzje to melancholik. . . . . .
c) Osoba pobudliwa, reagująca silnie i apodyktycznie to sangwinik. . . . . .
d) Osoba towarzyska i pogodna, ale często niekonsekwentna to choleryk. . . . . .
3. Podaj nazwy ról organizacyjnych na podstawie ich opisów. (0–3 p.)
|Role organizacyjne |Opis |
| |Polegają na kontaktach z innymi ludźmi. |
| |Wymagają podejmowania decyzji w sprawach |
| |dotyczących funkcjonowania organizacji. |
| |Polegają na zbieraniu i przetwarzaniu |
| |informacji. |
4. Czy odmowa wyrażona w formie: „Raczej Ci nie pomogę, bo ostatnio mnie zawiodłeś”, jest odmową asertywną? Uzasadnij krótko odpowiedź. (0–2 p.)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5. Przyporządkuj pojęciom odpowiadające im definicje. (0–2 p.)
a). Konformizm . . . . .
b). Asertywność . . . . .
c). Empatia . . . . .
A. Wczuwanie się w uczucia i emocje rozmówcy.
B. Przyjęcie cudzych wartości za własne i podporządkowanie się wynikającym z nich zasadom.
C. Pełne i otwarte wyrażanie siebie w kontaktach z innymi.
D. Rozstrzyganie konfliktów w wyniku wzajemnych ustępstw.
6. Przyporządkuj podane wypowiedzi lub mowę ciała do określonego typu zachowania: uległego (U), asertywnego (AS), agresywnego (AG), wpisując odpowiednie symbole w miejsce kropek. (0–2 p.)
a) „Takie jest moje zdanie” . . . . .
b) unikanie wzroku kolegi . . . . .
c) spokój, opanowanie . . . . .
d) podniesiony ton głosu, wymachiwanie rękami
. . . . .
7. Zaznacz prawidłowe dokończenie zdania. (0–1 p.)
Komunikacja werbalna obejmuje…
a) ustną i pisemną formę komunikacji.
b) dźwiękowe składniki wypowiedzi, które niosą ze sobą znaczenie niezależnie od treści.
c) siłę głosu i tempo wypowiedzi.
d) aktywne słuchanie.
8. Nadaj właściwą kolejność przebiegowi procesu komunikacji, wpisując w miejsce kropek numery od 1 do 6. (0–3 p.)
a) kodowanie . . . . .
b) nadawca . . . . .
c) kanał przekazu . . . . .
d) odbiorca . . . . .
e) dekodowanie . . . . .
f) sprzężenie zwrotne . . . . .
9. Wymień cztery przykłady barier występujących podczas komunikowania się. (0–2 p.)
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
• . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
•. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10. Wpisz w odpowiednie miejsca tabeli kolejne etapy procesu decyzyjnego. (0–3 p.)
|I. ROZPOZNANIE |
|II. PROJEKTOWANIE |
|1. |2. Ocena wariantów rozwiązań |
|III. WYBÓR I REALIZACJA |
|1. Wybór najlepszego |2. |3. |
|rozwiązania | | |
11. Uzupełnij tabelę, wpisując po dwa przykłady zalet i wad indywidualnego podejmowania decyzji ...