Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA KLAS I
Klasa: I gimnazjum
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Liczba ćwiczących: 20
Pomoce i przybory dydaktyczne: drabinka koordynacyjna.
Prowadzący: Zbigniew Jaworski
TEMAT LEKCJI: Doskonalenie koordynacji ogólnej – ćwiczenia z drabinką koordynacyjną.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
W zakresie motoryczności uczeń:
• kształtuje szybkość, zwinność i podzielność uwagi,
• rozwija koordynację ogólną.
W zakresie umiejętności uczeń potrafi:
• wykorzystać odpowiednie przybory dla kształtowania własnej koordynacji,
• wykonać zestaw ćwiczeń na drabince koordynacyjnej.
W zakresie wiadomości uczeń:
• rozumie znaczenie koordynacji ogólnej w sporcie i życiu codziennym,
• zna ćwiczenia pozwalające kształtować koordynację ogólną.
W zakresie usamodzielniania uczeń:
• współpracuje w grupie,
• dąży do samodoskonalenia.
METODY:
• zadaniowa ścisła.
|Tok lekcji |Nazwa i opis ćwiczenia |Dozo |Uwagi organizacyjne. |
| | |-wanie | |
|I. Część wstępna – 10 min. |
|Organizacja lekcji. |1. Zbiórka |2 min. |Zwrócenie uwagi na porządek i |
| |2. Sprawdzenie gotowości do zajęć | |przygotowanie do zajęć. |
| |3. Podanie tematu lekcji | | |
| |4. Ćwiczenia ogólnorozwojowe |8 min. |Uczniowie ustawiają się w dwóch |
| | | |rzędach. Wykonują ćwiczenia na |
|Ćwiczenia wszechstronnie | | |wprost na odcinku 9m i powracają |
|przygotowujące do części | | |truchtem po zewnętrznej na miejsce |
|głównej. |(((( | |rozpoczęcia. |
| |(((( | | |
| | | | |
| | | | |
| |- bieg na wprost z naprzemian stronnymi | | |
| |krążeniami ramion w przód, tył; | | |
| |- bieg na wprost z obustronnymi krążeniami ramion| | |
| |w przód, tył; | | |
| |- krok odstawno-dostawny; | | |
| |- przeplatanka; | | |
| |- krok odstawno-dostawny w skos do przodu na dwa; | | |
| |- krok odstawno-dostawny w skos do tyłu na dwa; | | |
| |- w truchcie dotknięcie wewnętrznymi częściami | | |
| |stopy dłoni na zmianę prawa lewa; | | |
| |- w truchcie dotknięcie zewnętrznymi częściami | | |
| |stopy dłoni na zmianę prawa lewa; | | |
| |- w truchcie dotknięcie na zmianę dwa razy | | |
| |wewnętrznych części stopy, dwa razy zewnętrznych | | |
| |dłońmi; | | |
| |- naprzemianstronne przeskoki z wymachem ramion; | | |
| |- skipy A,B,C; | | |
| |- starty z różnych pozycji. | | |
| | | | |
| |5. Ćwiczenia rozciągające: | |Uczniowie ustawieni w rozsypce. |
| |• Ćwiczenia rozciągające mięśnie uda – | | |
| |przywodziciele | | |
| |• Ćwiczenia rozciągające mięśnie uda –grupa tylna | | |
| |• Ćwiczenia rozciągające mięśnie uda – grupa | | |
| |przednia | | |
| |• Ćwiczenia rozciągające mięśnie podudzia i | | |
| |ścięgno Achillesa | | |
| | | |Nauczyciel ustawia pachołki dla |
| | | |dwóch rzędów |
|II. Część główna- 30’ |
|Ćwiczenia główne |6. Ćwiczenia z użyciem drabinki koordynacyjnej: |30 min. |Uczniowie ćwiczą na drabince jeden |
| | | |za drugim w odstępach 3 strzebli. Po|
| |Bieg przodem - jedna stopa między szczeblami | |zakończeniu danego ćwiczenia |
| |Jak wyżej - bieg tyłem |1x |powracają truchtem na koniec rzędu |
| |Bieg przodem - dwie stopy między szczeblami | |oczekującego na wykonanie kolejnego |
| |Jak wyżej - bieg bokiem zaczynamy lewą nogą |1x |ćwiczenia |
| |Jak wyżej - zaczynamy prawą nogą |1x | |
| |Bieg tyłem, dwie stopy między szczeblami | | |
| |Skip A - jedna stopa między szczeblami |1x | |
| |Skip A - dwie stopy między szczeblami | | |
| |Przeplatanka prawym bokiem, jedna stopa między |1x | |
| |szczeblami |1x | |
| |Jak wyżej - lewym bokiem | | |
| |Przeplatanka prawym ...