Dodaj publikację
Autor
Donata Kniaziowska
Data publikacji
2013-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam dokonaną przeze mnie szczegółową analizę wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego przeprowadzonego w 2010 roku.
 Pobierz (docx, 23,4 KB)

Podgląd treści

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego

przeprowadzonego w kwietniu 2010

Do egzaminu z języka angielskiego przystąpiło 183 uczniów, w tym dwoje uczniów pisało arkusz A8.

Arkusz egzaminacyjny składał się z 14 zadań zamkniętych sprawdzających trzy obszary egzaminacyjne: odbiór tekstu słuchanego, reagowanie językowe i odbiór tekstu czytanego składał się z zadań zamkniętych, typu wielokrotność wyboru, dopasowywanie, prawda/fałsz.

Najtrudniejszą częścią egzaminu był dla uczniów odbiór tekstu czytanego (rozwiązana w 54%), następnie reagowanie językowe (55%) , a najłatwiejszą częścią okazał się odbiór tekstu słuchanego (64%).

Ogólnie egzamin okazał się umiarkowanie trudnym dla uczniów – wskaźnik łatwości wyniósł 0,58, co oznacza niżej zadowalający poziom osiągnięć. Średni wynik to 28,3 pkt na 50 możliwych, co stanowi 57 % (powiat 58%, województwo 60%). Maksymalny wynik 50 pkt na 50 możliwych uzyskało 2 uczniów, minimalny wyniósł 7 pkt (dwoje uczniów uzyskało poniżej 10 pkt).

ROZKŁAD STANINOWY EGZAMINU:

STANINY

1

2

3

4

5

6

7

8

9

najniższy

bardzo

niski

niski

poniżej

średni

średni

powyżej

średni

wysoki

bardzo

wysoki

najwyższy

0-13 pkt

14-17 pkt

18-22 pkt

23-28 pkt

29-32 pkt

33-40 pkt

41-43 pkt

44-46 pkt

47-50 pkt

Wyniki niskie

Wyniki średnie

Wyniki wysokie

1

2

3

4

5

6

7

8

9

najniższy

bardzo

niski

niski

poniżej

średni

średni

powyżej

średni

wysoki

bardzo

wysoki

najwyższy

0-13 pkt

16

14-17 pkt

24

18-22 pkt

34

23-28 pkt

29

29-32 pkt

16

33-40 pkt

21

41-43 pkt

9

44-46 pkt

18

47-50 pkt

14

Liczba uczniów

181

74

Wyniki niskie

66

Wyniki średnie

41

Wyniki wysokie

Porównując wyniki egzaminu procentowo z Przedmiotowym Systemem Oceniania

kształtowałyby się one następująco:

≥ 90% punktów, co odpowiada ocenie bardzo dobrej (45 pkt) - uzyskało 29 uczniów

≥ 75% punktów, co odpowiada ocenie dobrej (38 pkt) - 22 uczniów

≥ 50% punktów, co odpowiada ocenie dostatecznej (25 pkt) - 48 uczniów

≥ 30% punktów, co odpowiada ocenie dopuszczającej (15 pkt) - 64 uczniów

poniżej 30%, co odpowiada ocenie niedostatecznej - 20 uczniów

Stopnie opanowania umiejętności przez uczniów

Numer zadania

Liczba uzyskanych punktów

Liczba punktów możliwych do uzyskania

Wskaźnik łatwości zadania

Interpretacja

Stopień

osiągnięć

1

331

549

0,60

umiarkowanie trudne

niżej

zadowalający

2

503

732

0,68

umiarkowanie trudne

niżej

zadowalający

3

330

549

0,60

umiarkowanie trudne

niżej

zadowalający

4

460

915

0,50

umiarkowanie trudne

niżej

zadowalający

5

385

732

0,52

umiarkowanie trudne

niżej

zadowalający

6

201

549

0,36

trudne

niski

7

491

732

0,67

umiarkowanie trudne

niżej

zadowalający

8

480

732

0,65

umiarkowanie trudne ...