Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz projektu lirycznego
Cele:
1. zapoznanie młodzieży z twórczością poetów niemieckojęzycznych
2. poszerzanie słownictwa
3. rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim
4. doskonalenie umiejętności pracy ze słownikiem
5. tworzenie własnych wierszy
6. integracja młodzieży
Uczniowie pracują z wierszami autorów niemieckojęzycznych. Celem jest praktyczne zastosowanie języka niemieckiego, zachęcenie do pisania własnych wierszy.
• „das Kostbarste” – uczniowie pracują w grupach czteroosobowych. Czytają wiersz, po czym każda grupa wypisuje swoje skojarzenia ze słowem: Leben np.:
L – Liebe
E – Ehe
B – Begeisterung
E – Emotion
N – Neugier
• Dein Christus ein Jude
Dein Auto ein Japaner...
Uczniowie czytają wiersz, a następnie dokańczają go, sugerując się jego treścią. Każda osoba dopisuje jeden wers.
• „Wenn ich einmal nicht mehr”
Kolejne ćwiczenie językowe. Młodzież, pracując w grupach, wymyśla rzeczy, które są dla niej najważniejsze i bez których nie mogłaby żyć.
• „Wir reimen”
Grupy dostają wiersz, w którym brakuje rymów. Muszą je dopisać, tak aby wiersz miał sens.
• Uczniowie poznają formy wierszy „Haiku” i „Elfchen”. Czytają przykładowe wiersze, a następnie w grupach tworzą swoje. Robią plakaty i prezentują je koleżankom i kolegom.
Opracowała:
Ewelina Miklas – nauczyciel języka niemieckiego