Dodaj publikację
Autor
Ewelina Miklas
Data publikacji
2013-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
7

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz projektu lirycznego, mającego na celu zapoznanie uczniów z twórczością niemieckojęzyczną. uczniowie mają okazję samodzielnie napisać swoje własne wierszyki i zilustrować je plakatem. jednym słowem: uczymy bawiąc.
 Pobierz (doc, 26,0 KB)

Podgląd treści


Scenariusz projektu lirycznego

Cele:
1. zapoznanie młodzieży z twórczością poetów niemieckojęzycznych
2. poszerzanie słownictwa
3. rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim
4. doskonalenie umiejętności pracy ze słownikiem
5. tworzenie własnych wierszy
6. integracja młodzieży

Uczniowie pracują z wierszami autorów niemieckojęzycznych. Celem jest praktyczne zastosowanie języka niemieckiego, zachęcenie do pisania własnych wierszy.

• „das Kostbarste” – uczniowie pracują w grupach czteroosobowych. Czytają wiersz, po czym każda grupa wypisuje swoje skojarzenia ze słowem: Leben np.:

L – Liebe
E – Ehe
B – Begeisterung
E – Emotion
N – Neugier

• Dein Christus ein Jude
Dein Auto ein Japaner...

Uczniowie czytają wiersz, a następnie dokańczają go, sugerując się jego treścią. Każda osoba dopisuje jeden wers.

• „Wenn ich einmal nicht mehr”

Kolejne ćwiczenie językowe. Młodzież, pracując w grupach, wymyśla rzeczy, które są dla niej najważniejsze i bez których nie mogłaby żyć.

• „Wir reimen”

Grupy dostają wiersz, w którym brakuje rymów. Muszą je dopisać, tak aby wiersz miał sens.

• Uczniowie poznają formy wierszy „Haiku” i „Elfchen”. Czytają przykładowe wiersze, a następnie w grupach tworzą swoje. Robią plakaty i prezentują je koleżankom i kolegom.

Opracowała:
Ewelina Miklas – nauczyciel języka niemieckiego