Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego
Nauczyciel kontraktowy: mgr Monika Górska
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r.
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2013 r.
ROZPORZADZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Dz. U. z 2004 r. nr 260; poz. 2593
Powinności nauczyciela kontraktowego:
§ 7.1 Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
L.p.
Zadania do wykonania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli:
Rozporządzenia MENiS z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego,
Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela.
sierpień – wrzesień 2010r.
przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
opracowanie planu rozwoju zawodowego
2.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
zawarcie „kontraktu” i omówienie zasad współpracy
ustalenie harmonogramu spotkań
wrzesień 2010r.
kontrakt
harmonogram spotkań
3.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli
obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli (raz na dwa miesiące)
omówienie obserwowanych zajęć
cały okres stażu
karty obserwacji
wnioski z obserwowanych zajęć
4.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (raz na dwa miesiące)
omówienie przeprowadzonych zajęć
cały okres stażu
scenariusze zajęć
wnioski z przeprowadzonych zajęć
5.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu
ukończenie studiów podyplomowych pedagogiki specjalnej w zakresie logopedii
uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych radach pedagogicznych
udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej jak i wychowawczej)
uczestnictwo w pracach zespołu edukacji wczesnoszkolnej
czerwiec
2011 r.
cały okres ...