Dodaj publikację
Autor
Monika Górska
Data publikacji
2013-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego edukacji wczesnoszkolnej ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 30,3 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego

nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego

Nauczyciel kontraktowy: mgr Monika Górska

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r.

Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2013 r.

ROZPORZADZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU

z dnia 1 grudnia 2004 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Dz. U. z 2004 r. nr 260; poz. 2593

Powinności nauczyciela kontraktowego:

§ 7.1 Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

§ 7 ust. 2 pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

L.p.

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli:

Rozporządzenia MENiS z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego,

Adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela.

sierpień – wrzesień 2010r.

przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu

opracowanie planu rozwoju zawodowego

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

zawarcie „kontraktu” i omówienie zasad współpracy

ustalenie harmonogramu spotkań

wrzesień 2010r.

kontrakt

harmonogram spotkań

3.

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli

obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli (raz na dwa miesiące)

omówienie obserwowanych zajęć

cały okres stażu

karty obserwacji

wnioski z obserwowanych zajęć

4.

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu

przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (raz na dwa miesiące)

omówienie przeprowadzonych zajęć

cały okres stażu

scenariusze zajęć

wnioski z przeprowadzonych zajęć

5.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu

ukończenie studiów podyplomowych pedagogiki specjalnej w zakresie logopedii

uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych radach pedagogicznych

udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej jak i wychowawczej)

uczestnictwo w pracach zespołu edukacji wczesnoszkolnej

czerwiec

2011 r.

cały okres ...