Dodaj publikację
Autor
Monika Górska
Data publikacji
2013-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

"Patronka górników" - scenariusz zajęć na grudniowe uroczystości.
 Pobierz (docx, 19,9 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć zintegrowanych opracowany przez Monikę Górską dla klasy II

Temat bloku: Grudniowe uroczystości.

Temat dnia: Patronka Górników.

Data:

Ilość godzin: 4 x 45minut

Zapis w dzienniku lekcyjnym: Ustalenia na podstawie legendy „Patronka Górników” kim była Barbórka i dlaczego została uznana za patronkę górników. Prezentacja multimedialna „W kopalni”. Nauka piosenki „W kopalni”. Bogacenie słownictwa tematycznego związanego z górnictwem. Liczenie w zakresie 1000. Rozdzielność mnożenia względem dodawania. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Mini quiz klasowy.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

wykonuje obliczenia zgodnie z kolejnością wykonywania działań,

czyta po cichu za zrozumieniem treść legendy,

odpowiada pełnymi zdaniami na pytania nauczyciela,

z zainteresowaniem ogląda kolejne slajdy prezentacji,

dokańcza rozpoczęte przez nauczyciela zdania,

słucha nagrania piosenki,

próbuje zaśpiewać piosenkę przy akompaniamencie z płyty,

na podstawie zdobytych wiadomości rozwiązuje krzyżówkę,

rozwiązuje zadania tekstowe,

układa treść zadania do podanych warunków,

przy wykonywaniu mnożenia stosuje rozdzielność mnożenia względem dodawania,

aktywnie uczestniczy w quizie,

uważnie słucha pytania czytane przez nauczyciela,

zapisuje odpowiedzi na kartce,

Cel wychowawczy:

- wskazanie zagrożeń związanych z niebezpieczną pracą górników,

- kształtowanie racjonalnego gospodarowania zasobem, jakim jest węgiel,

- budowanie szacunku do tradycji,

Metody:

praktyczna – ćwiczenia przedmiotowe

eksponująca – ekspresyjna i impresyjna

słowna– rozmowa porządkująca przyswojoną wiedzę

problemowa – aktywizująca

Formy:

zbiorowa jednolita aktywność z całą klasą

indywidualna aktywność jednolita

Środki dydaktyczne:

scenariusz 64

podręcznik,

zeszyt ćwiczeń,

zeszyt ćwiczeń do matematyki,

karty pracy dla każdego ucznia

Faza

ed.

Rodzaj i przebieg zadania

Cele operacyjne (uczeń:)

Rodz.

ed.

WSTĘP

1. Wprowadzenia do tematu dnia. Hasło dnia. (zał.1)

M: praktyczna – ćwiczenia przedmiotowe

F: indywidualna aktywność jednolita

Omówienie: Uczniowie wykonują obliczenia i wpisują wyniki rosnąco do tabeli. Pod wynikami umieszczają odpowiadające im litery i odczytują hasło.

-wykonuje obliczenia zgodnie z kolejnością wykonywania działań,

-wpisuje wyniki rosnąco,

-odczytuje hasło,

2. Ustalenie, kim była Barbórka i dlaczego została uznana za patronkę Górników.

M: Praktyczna – ćwiczenia przedmiotowe

F: zbiorowa, jednolita aktywność z całą klasą

Czytanie Legendy o Barbarze (P.s.136)

Sprawdzenie stopnia zrozumienia przeczytanego tekstu legendy.

N: Gdzie żyła Święta Barbara?

N: Dlaczego ojciec uwięził Barbarę?

N: Jakich ludzi patronką jest Święta Barbara?

Omówienie: Uczniowie po cichu czytają treść legendy, następnie wybrani uczniowie czytają ten tekst głośno. Nauczyciel zadaje pytania dotyczące treści legendy.

-czyta po cichu za zrozumieniem treść legendy,

-odpowiada pełnymi zdaniami na pytania nauczyciela,

POLONISTYCZNO-ŚRODOWISKOWA

3. Prezentacja multimedialna W kopalni.

M: eksponująca – impresyjna

słowna - rozmowa

F: indywidualna aktywność jednolita

Omówienie: Przed prezentacją nauczyciel poleca uczniom, aby zwrócili uwagę na to, jak wygląda praca w kopalni.

Poszczególne slajdy (zdjęcia) prezentacji pokazują:

Informacje o Wyżynie Śląskiej ...