Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć zintegrowanych opracowany przez Monikę Górską dla klasy II
Temat bloku: Grudniowe uroczystości.
Temat dnia: Patronka Górników.
Data:
Ilość godzin: 4 x 45minut
Zapis w dzienniku lekcyjnym: Ustalenia na podstawie legendy „Patronka Górników” kim była Barbórka i dlaczego została uznana za patronkę górników. Prezentacja multimedialna „W kopalni”. Nauka piosenki „W kopalni”. Bogacenie słownictwa tematycznego związanego z górnictwem. Liczenie w zakresie 1000. Rozdzielność mnożenia względem dodawania. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Mini quiz klasowy.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
wykonuje obliczenia zgodnie z kolejnością wykonywania działań,
czyta po cichu za zrozumieniem treść legendy,
odpowiada pełnymi zdaniami na pytania nauczyciela,
z zainteresowaniem ogląda kolejne slajdy prezentacji,
dokańcza rozpoczęte przez nauczyciela zdania,
słucha nagrania piosenki,
próbuje zaśpiewać piosenkę przy akompaniamencie z płyty,
na podstawie zdobytych wiadomości rozwiązuje krzyżówkę,
rozwiązuje zadania tekstowe,
układa treść zadania do podanych warunków,
przy wykonywaniu mnożenia stosuje rozdzielność mnożenia względem dodawania,
aktywnie uczestniczy w quizie,
uważnie słucha pytania czytane przez nauczyciela,
zapisuje odpowiedzi na kartce,
Cel wychowawczy:
- wskazanie zagrożeń związanych z niebezpieczną pracą górników,
- kształtowanie racjonalnego gospodarowania zasobem, jakim jest węgiel,
- budowanie szacunku do tradycji,
Metody:
praktyczna – ćwiczenia przedmiotowe
eksponująca – ekspresyjna i impresyjna
słowna– rozmowa porządkująca przyswojoną wiedzę
problemowa – aktywizująca
Formy:
zbiorowa jednolita aktywność z całą klasą
indywidualna aktywność jednolita
Środki dydaktyczne:
scenariusz 64
podręcznik,
zeszyt ćwiczeń,
zeszyt ćwiczeń do matematyki,
karty pracy dla każdego ucznia
Faza
ed.
Rodzaj i przebieg zadania
Cele operacyjne (uczeń:)
Rodz.
ed.
WSTĘP
1. Wprowadzenia do tematu dnia. Hasło dnia. (zał.1)
M: praktyczna – ćwiczenia przedmiotowe
F: indywidualna aktywność jednolita
Omówienie: Uczniowie wykonują obliczenia i wpisują wyniki rosnąco do tabeli. Pod wynikami umieszczają odpowiadające im litery i odczytują hasło.
-wykonuje obliczenia zgodnie z kolejnością wykonywania działań,
-wpisuje wyniki rosnąco,
-odczytuje hasło,
2. Ustalenie, kim była Barbórka i dlaczego została uznana za patronkę Górników.
M: Praktyczna – ćwiczenia przedmiotowe
F: zbiorowa, jednolita aktywność z całą klasą
Czytanie Legendy o Barbarze (P.s.136)
Sprawdzenie stopnia zrozumienia przeczytanego tekstu legendy.
N: Gdzie żyła Święta Barbara?
N: Dlaczego ojciec uwięził Barbarę?
N: Jakich ludzi patronką jest Święta Barbara?
Omówienie: Uczniowie po cichu czytają treść legendy, następnie wybrani uczniowie czytają ten tekst głośno. Nauczyciel zadaje pytania dotyczące treści legendy.
-czyta po cichu za zrozumieniem treść legendy,
-odpowiada pełnymi zdaniami na pytania nauczyciela,
POLONISTYCZNO-ŚRODOWISKOWA
3. Prezentacja multimedialna W kopalni.
M: eksponująca – impresyjna
słowna - rozmowa
F: indywidualna aktywność jednolita
Omówienie: Przed prezentacją nauczyciel poleca uczniom, aby zwrócili uwagę na to, jak wygląda praca w kopalni.
Poszczególne slajdy (zdjęcia) prezentacji pokazują:
Informacje o Wyżynie Śląskiej ...